Gå til innhold

Innleggelse og pakking (hjelp)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal legges inn på psykiatrisk for første gang om knappe tre uker. Gruer meg selvfølgelig mye til det, men nå har jeg plutselig begynt å tenke på pakkingen... Ikke bare hva jeg skal ha med, men hva jeg skal pakke alt dette i. Jeg har en passe stor bag og en svær koffert (jeg er 1,65 høy og den rekker meg til rumpa). Synes det blir så teit å trappe opp med en stor koffert... Føler at de da tenker "herregud, skal hun flytte inn, eller...". Bekymrer meg så mye for hva andre tenker hele tiden.

Skal forresten være der i ca. 3 mnd. - greit å få med seg ;) Får ingen permisjon de to første ukene (så kan derfor ikke dra hjem for å hente evt. klær/ting).

Uansett, hva ville dere gjort/har gjort i en slik situasjon? Hvor mye klær? Andre ting? Koffert/bag?

Høres sikkert ut som verdens dummeste spørsmål, men jeg er bare nødt til å spørre :)

Anonym poster: a035b7a90e42ae60ffee37ad7c75fc3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pakk for to uker. Regner med at dere får vaske klær der, så da trenger du ikke mange skift. Om du skal bruke koffert eller bag kommer an på hvor mye du skal ha med deg.

Kommer ikke med noen konkrete tips, da det er veldig individuelt hva man pakker med seg.

Anonym poster: a791b922fb63def542f63eb83e7ae163

Gjest Snyltefluen
Skrevet

Jeg ville gått for den store kofferten, siden du tross alt skal være der en stund. Bedre med litt for mye enn litt for lite klær, spør du meg. Andre ting: Noen bøker, om du liker å lese. Hodetelefoner og mobil med musikk/evt mp3spiller, hudpleie og litt sminke, tøfler og pysj.

• Liker 2
Gjest C4r1n3
Skrevet

Jeg har aldri vært innlagt på psykiatrisk, men med 8 innleggelser på vanlig sykehus i ryggen så vil jeg anbefale å ta med behagelige innesko/tøfler, toalettsaker, masse å gjøre på (bøker, kryssord, pc/nettbrett, etc) og "koseklær" (pysjamas, one-piece, el.l).

Gjest Camilla
Skrevet

Litt avhengig av hvordan behandling du skal gjennom dette. Veldig mange psykiatriske avdelinger går mye på tur, fysisk aktivitet enten inne eller ute, og mye friluftsturer samt turer i svømmehall osv.

Jeg anbefaler deg derfor å høre med de, hvis du ikke har fått noe infoskriv eller så, hva du bør pakke med deg. :-)

Lykke til!! ;-)

Skrevet

Ta kofferten du.. Bedre å ha med litt for mye enn for lite! Ingen som vil synes det er rart at du har med mye, spesielt ikke om du er jente.

Skrevet

Jeg reiser mye gjennom jobb, og jeg pakker alltid i koffert, sjøl om jeg bare er borte et par dager. Da er det bedre plass, bedre oversikt, og man kan hive oppi litt ekstra.

Ingen kommer til å reflektere over at du kommer med koffert...eller bag. Det går nok helt fint. :)

Ei dongeri, ei trening og ei anna bukse. Flere t-skjorter, topper, et par gensere. Regntett jakke. Joggesko og innesko. Undertøy og toalettsaker. Da kjem du langt!

Lykke til!

Gjest Sengaia
Skrevet

Jeg sitter på psykiatrisk nå, jeg kom hit i dag. Planlagt opphold. Jeg tok med en middels stor bag og en sekk. Jeg hadde gått for den stoge kofferten. Ingen bryr seg overhodet om det, kjenner igjen tanken din, men det er ikke noen som tenker over om du har sekk, stor koffert, liten veske, -det spiller ingen verdens rolle. Om du skal være der så lenge så hørtes det ut som en behandlingspost med aktiviteter? Ta med treningssko, ute og innesko, toalettsaker, "hverdagstøy", undertøy, og kanskje noe du kan holde på med; PC, bøker, strikketøy, el.l..

Jeg skjønner godt at du gruer deg, men du blir sikkert fort kjent, og selv syns jeg det er befriende å komme til et sånn sted! Masse lykke til :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk hver og en av dere for hjelp :) Setter pris på det! Vet ikke helt hva jeg ender opp med enda, men det er bare godt å høre hva andre tenker, og at jeg bare bekymrer meg unødvendig. Det spiller jo ingen rolle hva jeg pakker i og hva jeg pakker med, så lenge jeg har med det jeg trenger. Føler meg litt lettere nå egentlig. Takk dere! Det er vel bekymringene mine som er litt større enn pakkeproblemet mitt, hehe.

Anonym poster: a035b7a90e42ae60ffee37ad7c75fc3f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også vært innlagt. Jeg var der kun i 3 uker, men hadde med meg en stor koffert ++.

En jeg var innlagt med var der i 5 dager og hadde med seg halve livet. Så alle gjør forskjellig, ikke bekymre deg for det :)

Anonym poster: c845f2c41fef7c2a1f2df30af7f05d07

Skrevet

Jeg har vært innlagt rundt ti ganger siste halve året, og kjenner rutinene på mitt behandlingssenter godt. Tro meg, ha heller med for lite enn for mye!! Du skal tross alt være borte i en lengre periode. Min erfaring er at behovet for visse klær ofte er annerledes enn det jeg hadde sett for meg. Jeg var ofte kjøpt meg noen klær underveis, sett på det som en "belønning" ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært innlagt verken på sykehus eller noen andre steder, men jeg har vært på en tur med kun to overnattinger og hatt med meg en gedigen koffert. Det er jo den eneste kofferten jeg har (og jaggu klarte jeg å pakke den ganske full også...).

Pakk i den store kofferten, du. Ingen bryr seg, og hvis de nå skulle gjøre det, så er de teite uansett :)

Anonym poster: 11d6e49683ea120288c092b0955a39ea

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Heller for mye enn for lite.Har vært gjennom noen innleggelser kan du trygt si,og jeg føler det jeg pakker med meg øker for hver gang ;) Ser du har fått mange forslag til ting du burde pakke,men vil føye på liste med noen personlige ting. Typ bilder av mennesker som betyr noe for deg,gjenstander som har verdi for deg ol. Det vil få stor verdi.Tro meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Sandaler til å ha i dusjen. Greit i tilfelle den som brukte dusjen før deg har fotsopp.

Anonym poster: d52cc2b11dd4290a0d73ca666d3e9083

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...