Gå til innhold

Kul på halsen - henvisning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått henvisning til UL ved Curato, men lurer på om det finnes andre private alternativer i Stavanger/Sandnes.

Jeg har en ca 0,5 cm stor kul langt nede på halsen, nesten der skulderen begynner. I tillegg har jeg noen små. Jeg er kjempebekymret og ønsker å få sjekket dette så fort som mulig. Jeg er fullt klar over at ingen kan stille diagnose over nettet, men dersom noen har erfaringer, råd og tanker ang dette så tas det imot med stor takk! Jeg er frisk ellers, 29 år og ingen sykdommer som jeg vet om. Har slitt mye med halsbetennelser opp igjennom årene, men det er lenge siden sist utbrudd. Kulen er såpass stor og ligger så langt opp under huden (men ikke i huden) at når jeg bøyer hodet til motsatt side, ser jeg den tydelig. Jeg er livredd for leger, går aldri dit om jeg ikke absolutt må. Men mamma tvang meg i forbindelse med denne kulen og nå er jeg helt fortvilet. Regner ikke med at legen hadde henvist meg dersom hun ikke hadde mistanke om noe alvorlig. Tidligere har jeg fått høre at det bare er en hoven lymfeknute og ikke noe å tenke på...

Anonym poster: 54e614934a6e695436a79f4b94d7313f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du blir undersøkt så snart som mulig!

Ei venninne av meg gikk til legen pga en kul på halsen, og fikk diagnose akutt lymfekreft dagen etter. Bare 30 år..

Anonym poster: f33e5bf276c838171da1bbe0ba4268dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den KAN være noe alvorlig. Men det kan også være fettkul, cyste, abcess og andre helt ufarlige ting. Hvor fort har du time? Jeg vet at curato/unilabs osv har betalingstimer som koster rundt 2000-2500 kr. Da får du time umiddelbart og svar raskt. Hvis dette er et alternativ.

Ul er ikke noe å være redd for, har tatt ul av halsen 2 ganger og det er ikke ubehagelig og tar ikke lang tid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!