AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Har noen kyllingfileter i kjøleskapet som jeg bør bruke i dag. Har ikke så god fantasi, så lurte på om noen har noen gode oppskrifter? Vil helst ha noe litt lett og sommerlig, men ikke salat. Vi har ikke grill, så det er dessverre utelukket. Det er snakk om dagens middag, så noen lang marinering og sånn går ikke. Tips til konkrete oppskrifter? (Om noen har stått opp med feil fot i dag, så vil jeg bare si: ja, jeg kan google. Ja, man finner masse oppskrifter på google. Men jeg vil gjerne ha konkrete forslag til retter som dere synes er gode, og dermed slippe å gå meg vill i kyllingjungelen der ute på nettet. ) Anonym poster: 1c6bda3ac48817dff5ef7dded80e1d99
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Kutt kjøttet i biter og stek det sammen med løk, hvitløk og litt olje. Kok ris. Servér med hva du måtte ha av grønnsaker og lag en saus med enten tomatpuré eller rømme/fløte, kok ut i panna etter du har stekt kyllingen. Anonym poster: 85b8d95a54fca614048bfdc4d458b816
Lykkelitenen Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 En enkel rett vi spiser en del av her i huset er kylling stekt i biter som så helles litt matfløte over. Lar det trekke sammen med litt buljong, hvitløk og eventuelt litt parmesan og serveres med pasta. Veldig godt og tar ikke mer tid enn det tar å lage pasta
Gamerfrue Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Kyllingwok Kutt opp kyllingen, kutt opp det du vil ha/har av grønnsaker og wok det. Man trenger ikke en fancy wokpanne heller, det går fint med en vanlig stekepanne. 1
Freaky Fly Skrevet 27. mai 2013 #5 Skrevet 27. mai 2013 (endret) Noe jeg laget veldig ofte før, ikke så veldig spennende, var rett og slett å kutte kyllingfilet opp i passe biter, krydre de med hva enn du måtte ønske, og servere med ris og enten bernaisesaus eller bretagne kyllingsaus (antar hvilken som helst god saus fungerer bra).. Og da kan du selvfølgelig legge til hva du måtte ønske av grønnsaker. Ellers pleide min mor å lage en veldig god "gryte" som vi spiste med pasta, da hadde hun blant annet biter av kylling, sopp, brokkoli og sikkert andre grønnsaker som feks løk kokt sammen i en slags fløtesaus (usikker på hvordan man lager dette, men det er sikkert ikke vanskelig å finne på google), som vi spiste sammen med pasta.. Kjempegodt Edit: Fant en oppskrift som hørtes ut som noe av det samme, og så kan du selvfølgelig tilsette eller droppe hva enn du måtte ønske.. http://mattips.org/pasta-med-kylling-og-bacon/ Endret 27. mai 2013 av Freaky Fly
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #6 Skrevet 27. mai 2013 Maggie juicy chicken Forsøkte det selv i dag. Litt usikker, men det funket fint og smakte ganske godt. Raskt og enkelt. Serverte det med ris og salat. Regner med at du kan lage det selv med egen kryderblanding og stekepose. Så her er det vel bare fantasien som setter en stopper Anonym poster: bc2a96789e5abc53b7fd1425a25d6374
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #7 Skrevet 27. mai 2013 Takk for tips, alle sammen! Takket være dere kom jeg på at vi kunne lage kyllingpizza. Ble veldig godt. Anonym poster: 1c6bda3ac48817dff5ef7dded80e1d99 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå