AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 På fredag skal jeg presentere for ca 10 stk. Det er ikke så mange, men jeg gruer meg noe så ekstremt. Har alltid hatet å presentere, og prøver å vri meg unna så ofte jeg kan. Denne gangen må jeg presentere, og har lyst også ift å bli mer herdet. Hvordan skal jeg tenke frem mot presentasjonen for å tøffe meg selv opp? Har dere noen gode teknikker? Mitt hovedproblem er at hjertet dunker helt ekstremt, blir så satt ut av det. Har puls på sikkert 180. Har tenkt litt på å ta betablokker, har dere erfaring med det? (Mamma ga meg en pille i tilfelle jeg ville bruke det). Tar man hele pillen? Hvor lenge i forveien? Er det noen bivirkninger? Anonym poster: a8b1a804c0db4c31de6d7fc4ba2a890b
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #2 Skrevet 28. mai 2013 Ingen? Anonym poster: a8b1a804c0db4c31de6d7fc4ba2a890b
hemmelinemmeli Skrevet 28. mai 2013 #3 Skrevet 28. mai 2013 Hvilken betablokker, og i hvor stor dose? Ja, det kan hjelpe med betablokkere for å roe pulsen, men bivirkningene kan være tøffe for noen. Noen opplever ekstrem trøtthet og nedsatt yteevne, og dét vil du vel ikke under presentasjonen din? Det ER ubehagelig å ha fokus på seg selv når man ikke er vant til dette, men hvorfor skal en slik naturlig nervøsitet medisineres bort? Alt skal være komfortabelt i dag, dersom noe er ubehagelig... Medisin... Tror det er mye sunnere å gjennomleve ubehageligheter uten kunstig stimuli!
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #4 Skrevet 28. mai 2013 Jeg er ekstremt sjenert, og synes det er helt forferdelig å presentere. Har til og med gått til psykolog, fordi jeg nesten svimer av. Begynner å stamme og hele pakka. Løsningen min var bare å gjøre det ett par ganger. Først forann læreren, så forann klassen. De første gangene kjente jeg at det svimla, og jeg holdt bokstavelig på å spy. Begynn med fremføringer, der du bare sier få setninger, så mer etter hvert. Du skal ihvertfall vite at det blir bedre etter hvert som du øver deg! Anonym poster: 4af86056bd53442f5f77918eca985d9b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #5 Skrevet 29. mai 2013 Hør på en sang som du føler gir det styrke og selvtillit før du holder presentasjonen Sliter ekstremt med det samme selv, stammer og skjelver og det er helt vondt. Fortell oss hvordan det gikk da! Anonym poster: b01897e2f9cd554b4e4914234af1cebc
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #6 Skrevet 29. mai 2013 Jeg synes også det er grusomt. Jeg rekker ikke opp hånda for å svare eller stille et spørsmål i timen engang, det tør jeg ikke. Men hvis jeg skal presentere noe jeg kan skikkelig godt så går det greit. Kan jeg det bare sånn passe og vet at de andre også kan dette så holder jeg på å dåne av redsel. Jeg må ha en lapp jeg kan lese fra ellers så husker jeg ingenting. De første gangene så leste jeg av lappen, men etterhvert så klarte jeg å snakke litt utenom. Men det er bare øvelse, dessverre kanskje. Lykke til! Anonym poster: d876daaa006e7d9f79e3625499b2beab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå