Gå til innhold

vekt og matinntak

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym
Skrevet

Jeg er 155 cm, 26 år og veier mellom 43-44 kg. Er det litt for lite? Jeg får ofte kommentarer om at jeg er for tynn, men ifølge BMI er jeg jo nesten innenfor normalen. Jeg trener 5 ganger i uka, 4 timer spinning med litt styrke først og en ren styrkeøkt.

Jeg spiser følgende

Frokost: havregrøt (1 dl havregryn, 3 ss cottage cheese, 1 ss syltetøy)

Lunsj: kyllingsalat og vann

Mellom: en skyr og en lompe med kalkunpålegg et par mandler

Middag: kjøtt eller fisk (200 gram) og salat.

Drikker ikke juice eller melk og holder meg unna brød for jeg får vondt i magen av det. Utenom dette blir det en sjokoladebit, et kakestykke og et glass vin inimellom men det er ikke ofte. Maks en gang i uka. Er dette for lite mat?

Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Dette er alt for lite, særlig i og med at du trener så masse.

Gjest Anonym
Skrevet

Det blir nok en yoghurt til ila dagen, men da bør jeg kanskje prøve å spise litt mer. Føler meg ofte slapp og sliten. Men er 43 kg for lite å veie?

Skrevet

Jeg er 155 cm, 26 år og veier mellom 43-44 kg. Er det litt for lite? Jeg får ofte kommentarer om at jeg er for tynn, men ifølge BMI er jeg jo nesten innenfor normalen.

Om 43 er for lite svarer du vel strengt tatt på selv.

Skrevet

Det blir nok en yoghurt til ila dagen, men da bør jeg kanskje prøve å spise litt mer. Føler meg ofte slapp og sliten. Men er 43 kg for lite å veie?

Reagerer mer på at du ofte føler deg slapp og sliten enn vekten. Dersom du trener så mye, burde du i en normalsituasjon bygge overskudd. Dette tyder vel på at du ikke spiser nok i forhold til aktivitetene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...