Gjest Solstråla88 Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 SYKEHUSDIETTEN suppe oppskrift: - 2 bokser hermetiske tomater - 3 store purrer eller 1 stor spansk løk - kjøttbuljongterninger med vann (14-16 stk) - 1 pk. mr. lee nudler (ikke krydder) - 1 pk. stangselleri - 2 bokser grønne brekkbønner - 2 grønne paprika - 1 kg gullerøtter vann til det dekker grønnsakene, krydder etter ønske. suppen spises gjennom hele uka naå du er sulten, spis så mye du vil. det er ingen ekstra kalorier. jo mer du spiser, jo mer går du ned i vekt. spis gjerne til frokost, lunsj, middag og kvelds. drikke: juice uten sukker, te, kaffe, skummet melk, vann(masse vann) DAG 1: spis masse frukt (ikke banan). melon er bra. masse frukt og suppe. DAG 2: spis deg mett på rå, kokte eller boksgrønnsaker. prøv grønne bladgrønnsaker: salat, spinat osv. ikke erter, mais eller tørre bønner. til middag kan du ta en bakt potet med smør. ikke frukt i dag. men så mye suppe du vil. DAG 3: spis så mye frukt, grønnsaker og suppe du vil, man bare det i dag. etter i dag skal du ha gått ned minst 2 kg. DAG 4: bananer og skummet melk: dvs. minst 3 bananer og så mye skummet melk du orker. kroppen trenger kalsium i dag. nå vil du få mindre sug etter søtsaker. spis suppe som vanlig. DAG 5: biff og tomater. du kan spise 280-560 g biff og 4 tomater i dag. spis suppen minst 1 gang. ikke potet. DAG 6: biff og grønnsaker. så mye du vil, men ikke glem suppe. ikke potet. DAG 7: brun ris, juice uten sukker og grønnsaker. spis deg mett, men husk suppe i dag også. bland gjerne kokte grønnsaker og ris. etter dag 7 bør du ha gått ned 4,5- 7,7 kg. ikke gå på dietten igjen hvis du har gått ned mer enn 7,7 kg. da må du vente noen dager. programmet kan brukes så ofte du viil; det renser systemet og man får en følelse av god helse. ikke drikk alkohol før minst 24 timer etter at dietten er avsluttet; dette pga fettsamling i kroppen. ved forstoppelse, spis noe med fiber. suppen kan spises under hele dietten nå du er sulten. den forbrenner fett. biff kan erstattes med kylling eller fisk, man ikke skinn på kyllingen. UNNGÅ: brød, alkohol, brus (kullsyre). ikke sterk mat utenom biffen. drikk masse, 6- 8 glass vann per dag, pluss en kombinasjon av svart kaffe, te(uten sukker), juice, tranbærjuice og skummet melk. Noen som har brukt denne og fått god effekt?? Skal begynne på denne i morgen, og med 3 joggeturer og mint 1 sykkeltur bør jeg vel få noe effekt??
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Hva er poenget med suppen? Anonym poster: c27568faf8e7513199824e031aca8201 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 Poenget er jo å gå ned i vekt. Det ser jeg i alle fall. Skjønner bare ikke hvorfor den blir kalt sykehusdietten? Anonym poster: 47018f848512c7efac191c9c5bfd092f
Gjest C4r1n3 Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 Det er vel for at de som skal ta slankeoperasjon skal gå ned nok i vekt før operasjonen, tror ikke den er anbefalt å bruke over lenger tid for vanlige folk.....
Dricka Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Den som prøver den dietten der kommer til å bli slitne i slutten av dietten altså. Aldri om jeg skal prøve den der og pine meg igjennom det der. 2
Gjest Fleecejakke Skrevet 26. mai 2013 #6 Skrevet 26. mai 2013 Jeg vet ikke hvor mange ganger det har vært i media at dette ikke har noe med noe som helst sykehus å gjøre. Felles for alle oppslagene er at det er en eller annen lege som fraråder hele dietten, så jeg ville ikke gått på denne og trodd jeg var smart fordi en eller annen slengte på "sykehus" i navnet. 3
Britt Banditt Skrevet 26. mai 2013 #7 Skrevet 26. mai 2013 Det er bare en myte at denne blir brukt på sykehus. 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #8 Skrevet 26. mai 2013 Hvorfor ikke bare spise vanlig, sunn kost? Hvorfor pine seg ne opptil 7 kilo på en uke? Kan man ikke ta det over en litt lengre tidsperiode, slik at man ikke raser ned i vekt, for så å rase opp igjen? Anonym poster: c27568faf8e7513199824e031aca8201
Britt Banditt Skrevet 26. mai 2013 #9 Skrevet 26. mai 2013 Høres skikkelig sunt ut å gå ned 4,5-7,7 kg på en uke 1
Gjest Emmanuelle Skrevet 26. mai 2013 #10 Skrevet 26. mai 2013 Denne prøvde venninna mi og jeg for mange år siden. Suppa var faktisk god, men på dag 4 var vi så dritt leie at vi sprakk så det sang.
Gjest Lillesiren Skrevet 26. mai 2013 #11 Skrevet 26. mai 2013 Høres skikkelig sunt ut å gå ned 4,5-7,7 kg på en uke Og helt umulig faktisk, hvertfall hvis man forestiller seg at det er 7 kg fett man skal miste!! Man skal løpe noen mil til dagen for å få det regnestykket til å gå opp...
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #12 Skrevet 26. mai 2013 Jeg prøvde denne dietten en sommer. Eneste gangen jeg faktisk har gått OPP i vekt uten å ville det! (Ikke spør meg hvorfor jeg prøvde dietten, jeg trengte ikke å slanke meg.) Anonym poster: cda2acfddd1cd97ff69bc7a33e641b51 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #13 Skrevet 26. mai 2013 Man går ned i vekt. For så å gå opp igjen det dobbelte i det man er ferdig. Forstår ikke at enkelte fortsatt er dumme nok til å tru på den typen dietter. Det eneste man gjør er å ødelegge forbrenningen og psyken, og øke vekten ytterligere. Anonym poster: 135fe2554430f40723a62ffa801b9477 2
Teriyaki Skrevet 26. mai 2013 #14 Skrevet 26. mai 2013 Denne suppen er bare tull. For det meste så mister man vann og eventuelt avfall som ligger i tarmen. Min samboer prøvde forøvrig denne "dietten" for noen år siden. Tror han gikk ned fire kg eller noe sånt, men han gikk det jo opp igjen kort tid etterpå. Suppen var forøvrig god, men kan tenke meg man blir dritt lei etter en uke. Generelt sett er alle slike kjapp-dietter noe tøv! Slutt å se etter lettvinte løsninger, og gjør det som skal til for å endre livsstil slik at du blir sunn og går ned i vekt som følge av det. 1
Tabudrue Skrevet 27. mai 2013 #15 Skrevet 27. mai 2013 Suppa har blitt brukt i likhet med knekkebrøddietten for rask vektnedgang før operasjon, blant annet såkalte slankeoperasjoner - Thus sykehusdietten. Suppa ble tidligere brukt på sykehuset jeg jobber før rutineoperasjoner hvor pasienten ble ansett til å ha større risiko for liv og helse pga sin vekt, knekkebrøddietten ble/blir vel faktisk fortsatt brukt på et sykehus jeg tidligere jobbet på. Så joda, den har noe med sykehus å gjøre
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #16 Skrevet 27. mai 2013 Man går ikke automatisk opp igjen etter diett slik som mange her sier. Dersom man fortsetter med det gamle kostholdet igjen vil man så klart gå opp, men trapper man sakte opp og er flink md kostholdet vil man ikke gå opp igjen annet en vann i starten, men det forsvinner etterhvert Anonym poster: d34fe4d87cf2f4ae56231be98c63fc94
Gjest Elastica Skrevet 28. mai 2013 #17 Skrevet 28. mai 2013 (endret) Dersom man går ned 7 kg på en uke, sier det seg selv at det er vann eller tarminnhold som har forsvunnet fra kroppen - og jo - det meste av dette vil man legge på seg igjen. Varig livsstilendring er det som gjelder. Endret 28. mai 2013 av Elastica
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #18 Skrevet 28. mai 2013 Dersom man går ned 7 kg på en uke, sier det seg selv at det er vann eller tarminnhold som har forsvunnet fra kroppen - og jo - det meste av dette vil man legge på seg igjen. Varig livsstilendring er det som gjelder. Det skjønner jeg jeg tenkte mer på mer langvarige dietter som går over noen uker. Anonym poster: d34fe4d87cf2f4ae56231be98c63fc94
Gjest Nefertiti. Skrevet 28. mai 2013 #19 Skrevet 28. mai 2013 Jeg gikk på suppa da jeg var 18. Ung og dum. Det blir en utrolig stor porsjon suppe, og den blir ikke særlig delikat etter noen dager. De nudlene går i oppløsning og blir skikkelig ekle oppi suppa. Mot slutten av uka brakk jeg meg, bare jeg tenkte på den. Nest siste dagen begynte jeg å kaste opp av hele greia... Da avbrøt jeg hele dietten. Jeg orker ikke tanken på lukten av suppa, så søstra mi måtte ta den og helle den i do. Ble kvalm bare jeg nærmet meg den. Har ikke spist grønnsakssuppe etter det (4 år siden), fordi jeg har dårlig assosiasjoner.. Og jeg var veldig glad i grønnsaksuppe før. Gikk vel ned 3-4 kg, men gikk de opp igjen med en gang etterpå 1
Gjest Elastica Skrevet 28. mai 2013 #20 Skrevet 28. mai 2013 Det skjønner jeg jeg tenkte mer på mer langvarige dietter som går over noen uker. Anonym poster: d34fe4d87cf2f4ae56231be98c63fc94 Tror du selv denne dietten er bra? Og spørsmålet ditt er om dietten er god og om den gir effekt. Det gjør den helt sikkert - så lenge du går på den. Men det er vel et varig vekttap du vil ha? Beklager, men det finnes ikke noe quick fix.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå