Gå til innhold

Barnemisshandling med burka?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå i disse varme dager så syntes jeg så synd på barna som må gå fult påkledd, med sjal og det hele. Kjørte forbi en familie i ste med en kvinne i burka, mann i tshorte og langbukser og to jenter på 10-12år med burka. Idag har det vært 28 grader, stekende sol og ikke så mye som et vindpust.

Det kan da umulig være bra for barna å gå kledd slik? De må jo bli forferdelig varme? Alle andre løper rundt og leker i shorts og singlett mens de er mer påkledd enn jeg er i Oktober??

Anonym poster: fc89b7c37b93d3af9042ca0fff389c95

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener å ha hørt at slik påkledning faktisk beskytter mot varmen.

Anonym poster: 118b99e055a11da213f2b461bb60af5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med den type klær kler man varmen ute så det er nok ikke så ille som du tror. Man kan ha mange meninger om burka men barnemishandling er det vel neppe.

Anonym poster: 519495692905194b3a5ee575f9a9a4de

• Liker 2
Skrevet

Med den type klær kler man varmen ute så det er nok ikke så ille som du tror. Man kan ha mange meninger om burka men barnemishandling er det vel neppe.

Anonym poster: 519495692905194b3a5ee575f9a9a4de

Nå er det vel neppe noen muslimer bosatt i norge som bruker burka av andre grunner enn at de islamister.

De holdningene de da lærer disse jentene er barnemishandling.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

De holdningene de da lærer disse jentene er barnemishandling.

Fordomsfullt freppervrøvl. Det de lærer barna er respekt for andre mennesker og at de er elsket av Allah. Det er slettes ikke barnemishandling.

Anonym poster: 158e6d3c0ac537c26d1c9e3982b122d2

• Liker 2
Skrevet

Fordomsfullt freppervrøvl. Det de lærer barna er respekt for andre mennesker og at de er elsket av Allah. Det er slettes ikke barnemishandling.

Anonym poster: 158e6d3c0ac537c26d1c9e3982b122d2

Herregud....

• Liker 10
Skrevet

Jeg mener å ha hørt at slik påkledning faktisk beskytter mot varmen.

Ikke kollsvarte og heldekkende plagg..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Islam i seg selv er barnemishandling.

Anonym poster: e86d42cd14ef40493b22fbd49b315ec5

• Liker 7
Skrevet

helt enig, burka er barnemishandling og har ingenting i Norge å gjøre

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Burka brukte dem vel neppe? Burka innebærer at ansiktet også er dekket, slik en del bruker i Afghanistan.

Anonym poster: ef471c8f08890a8521e884ef5b30bd6e

AnonymBruker
Skrevet

Islam i seg selv er barnemishandling.

Da mener du at all religion er barnemishandling og at vi bør avskaffe all religiøs aktivitet i Norge. Type Sovjetunionen.

Burka er navnet på den Afghanske drakten, ja, og bare den.

Unge jenter liker å herme etter mor og leke voksne. Jeg tenker ikke over at inge jenter går med hijab. Dekket ansikt har jeg aldri sett på barn.

Når det gjelder plagg som dekker ansiktet er dette oftere enn folk tror kvinnens valg og noe hun må kjempe for å få lov til, både i familien og storsamfunnet. Og de er relativt få i Norge.

Det er greit med litt fakta i en slik debatt. Bli litt kjent med noen muslimske kvinner, så endrer dere fort oppfatning!

Nei, jeg sier ikke at kvinneundertrykking, vold og mishandling ikke skjer, men det hjelper ikke de kvinnene å tvinge dem til å ta av hijaben!

Anonym poster: 817cf325183a0e34b6a81352305ef1e6

Skrevet

Barn med burka? Du mener barn med hijab og lange "kjoler" det er ikke burka.

Skrevet

Ja, det synes jeg. Et argument som mange bruker for bruken av hijab er at hijaben og tildekking skal hindre oppmerksomhet fra menn. Når små barn som ikke engang er kommet i puberteten bruker disse plaggene, synes jeg ikke at det er annet enn seksualisering av barn. Man sender ut et signal om at jentene må beskytte seg for å unngå fristelse hos menn, noe som i seg selv er helt horribelt når det er snakk om små barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da mener du ... at vi bør avskaffe all religiøs aktivitet i Norge.

Anonym poster: 817cf325183a0e34b6a81352305ef1e6

Ja, gjerne det.

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg har aldri i mitt liv sett et barn i burka, ikke engang i erkekonservative land som Afghanistan og Iran. Selv der begynner ikke kvinner med ansiktdekkende plagg før de er voksne.

Derimot har jeg ofte sett småjenter med hijab. Jeg syns det er bare tull, men å kalle det barnemishandling er bare tull. De hermer bare etter moren sin.

AnonymBruker
Skrevet

Sheikh Abdullah Daoud uttalte nylig i et intervju med Al-Majd TV at han ønsket at jentunger og babyer skal gå i burka for å stoppe seksuelle overgrep.

Han skal ha forsvart sitt synspunkt med å vise til blant annet en sak der en saudisk geistlig skal ha voldtatt og drept sitt eget barn på fem år.

Anonym poster: 031f43b4b212833e1921c4e1f2420c6e

Gjest Elseby13
Skrevet

At foreldre voldtar sine egne barn og mishandler dem på det groveste, trenger man ikke reise til arabiske land for å se. Her i Norge har det vært svært grove saker bare de siste ukene. Jeg tviler på at disse udyrene, uansett hvor i verden de er, ville latt et enkelt plagg stå i veien for dem.

AnonymBruker
Skrevet

Personlig synes jeg man burde forby alle religiøse klesplagg i Norge som på noen måte kan være diskriminerende. Om ikke forby det burde man hvertfall sette en aldersgrense på det. Barna har ikke valgt sin tilværelse, og at de skal møtes med et såpass tydelig skille mellom gutt og jente, og troende og ikke-troende, så tidlig som i barneskolealder, gjør ikke annet enn å avle fordommer.

Jeg er selv ikke troende, og favoriserer ingen religioner framfor noen andre, men jeg synes likevel man kan merke seg at det bare er islam som åpner for direkte diskriminerende klesplagg, som til en viss grad også kan være helseskadelig (har hørt om mange damer med hijab/burka/niqab som har utviklet stor D-vitamin mangel i Norge på grunn av mangel på sol)

Mener ikke å være fordomsfull selv, men blir personlig veldig irritert når jeg hører om små barn som må bruke religiøse hodeplagg...

Anonym poster: d424379f8f0a52e1f96bcf62af48cfba

• Liker 1
Skrevet

Barn bør ikke skille seg for mye ut i tidlig alder, ofte er det bare usunne greier som kommer fra det.

Men når de er eldre, får de for min del kle seg som de vil. Jeg er ennå ikke sett noen unger i verken niqab eller burka, og takk for det. Det klesplagget ser direkte skummelt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...