krispa001 Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 (endret) Jeg og kjæresten bor på hybel i øverste etasje og kan stikke hodet ut vinduet og se utover taket. Noen måker startet for en stund siden å lage reir ovenfor det ene vinduet. De har jobbet lenge og bråket noe sinnsykt. Vi har våknet opp om natten og hørt jobbinga... I går bestemte vi oss for å fjerne reiret. Vi trodde det ville få dem bort her i fra, og lage reir en annen plass. Vi fjernet reiret med en kost, og gud så masse kvister det var. En svær haug! Måkene klikka helt! De samla seg en gjeng og fløy over taket, lenge. I dag skulle jeg bare se om de var der, for jeg hørte noen lyder fra dem på taket i natt. Plutselig hørte jeg måkene brølte, og to stk suste mot meg i vinduet. Jeg ble jo redd! De var sinte, så det ut som. De prøvde å angripe meg, men jeg klarte å lukke vinduet. De holder vakt.... Hva skal vi gjøre? Bråket og angripene deres begynner å gjøre oss leie nå. Flere som har opplevd dette? Burde vi angre på å fjerne reiret? Uff.. Endret 26. mai 2013 av krispa001
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Du skulle ALDRI ha fjerna det reiret.. hvor er restene av det? Vi fjernet et måkereir en gang, det endte med at viltnemda måtte komme og skyte måkene og de var dritsure på oss for det. Da hadde jeg blitt hakka og kakka i hodet flere ganger på vei fra leiligheten og ut i bilen. De rekker ikke å bygge nytt rede før eggene kommer, og de flytter seg heller ikke. Anonym poster: aa05234ba3bf12ae61ecc656237f0299
Gjest C4r1n3 Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 Jeg er ganske sikker på at dere brøt loven ved å fjerne reiret deres (mener de er 100% fredet i hekkeperioden, så det skulle ikke blitt fjernet før ungene hadde forlatt redet), så sinte måker fortjener du virkelig. Håper ikke det var egg i redet før dere ødela. Lær dere å sjekke opp i ting før dere gjør noe slikt flere ganger!! 10
Thalassos Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 Nå er det faktisk vi som har invadert deres område. Syns det er helt forkastelig å ødegge måkereir. Det finnes ørepropper, man kan vaske bilen og eventuelt gå med paraply til man har kommet unna. Jeg syns ikke det er dritkult at måkene utenfor hos meg får unger som faller ned fra redet, men da går jeg heller en omvei på 10 meter eller holder jakka over hodet. Har gjentatte ganger sett naboer som har prøvd å tråkke ihjel måkungene, og da har jeg virkelig krysset fingrene for at måkene skal drite dem i huet, og gjerne hakke ut et øye i tillegg. Sånn gjør man bare IKKE! 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Her har dere driti på draget. Det er absolutt forbud mot å fjerne fuglereir i hekkeperioden. Anonym poster: 8940393be1ed70ef487ac26dd36315e5 3
MalloryK Skrevet 26. mai 2013 #6 Skrevet 26. mai 2013 Legg noen plastslanger på taket http://www.ta.no/nyheter/grenland/article6637123.ece 4
Gjest Snyltefluen Skrevet 26. mai 2013 #7 Skrevet 26. mai 2013 Håper måkene gir dere mange søvnløse netter fremover, det fortjener dere virkelig! Å fjerne et måkereir rett før ungene kommer er for det første ikke lov, for det andre er det ganske egoistisk. Ørepropper til neste år, så slipper dere måker som tar sikte på hodet hver gang dere skal utfor døra. 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #8 Skrevet 26. mai 2013 Om du ikke hadde flytta reiret hadde de fortsatt å ha reir der hvert år. Forhåpentligvis for deg velger de seg et nytt sted neste år. Anonym poster: b31f901e0652ccf259be0a191817a530 2
krispa001 Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 26. mai 2013 Håper måkene gir dere mange søvnløse netter fremover, det fortjener dere virkelig! Å fjerne et måkereir rett før ungene kommer er for det første ikke lov, for det andre er det ganske egoistisk. Ørepropper til neste år, så slipper dere måker som tar sikte på hodet hver gang dere skal utfor døra. Vi visste vel ikke at de har unger på vei? Og at det er ulovlig å fjerne reir? Vi fjernet det bare fordi vi trodde de ville dra her i fra. Det var en helt uskyldig gjerning fra vår side, fordi vi trodde vi kom til å få søvn. 3
krispa001 Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #10 Skrevet 26. mai 2013 Jeg er ganske sikker på at dere brøt loven ved å fjerne reiret deres (mener de er 100% fredet i hekkeperioden, så det skulle ikke blitt fjernet før ungene hadde forlatt redet), så sinte måker fortjener du virkelig. Håper ikke det var egg i redet før dere ødela. Lær dere å sjekke opp i ting før dere gjør noe slikt flere ganger!! Ikke alle er klar over når de skal ha barn eller ikke. Vi gjorde dette kun for å få fred, ingen onde tanker bak det... 2
Thalassos Skrevet 26. mai 2013 #11 Skrevet 26. mai 2013 Vi visste vel ikke at de har unger på vei? Og at det er ulovlig å fjerne reir? Vi fjernet det bare fordi vi trodde de ville dra her i fra. Det var en helt uskyldig gjerning fra vår side, fordi vi trodde vi kom til å få søvn. Et reir er vel en ganske grei indikasjon på unger? Alle måker får unger på denne tiden.. Beklager, men den unnskyldningen blir litt for tynn. 9
krispa001 Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #12 Skrevet 26. mai 2013 Du skulle ALDRI ha fjerna det reiret.. hvor er restene av det? Vi fjernet et måkereir en gang, det endte med at viltnemda måtte komme og skyte måkene og de var dritsure på oss for det. Da hadde jeg blitt hakka og kakka i hodet flere ganger på vei fra leiligheten og ut i bilen. De rekker ikke å bygge nytt rede før eggene kommer, og de flytter seg heller ikke. Anonym poster: aa05234ba3bf12ae61ecc656237f0299 Uff, hadde vi visst dette hadde vi ikke fjerna det.
Gjest Snyltefluen Skrevet 26. mai 2013 #13 Skrevet 26. mai 2013 Vi visste vel ikke at de har unger på vei? Og at det er ulovlig å fjerne reir? Vi fjernet det bare fordi vi trodde de ville dra her i fra. Det var en helt uskyldig gjerning fra vår side, fordi vi trodde vi kom til å få søvn. Dere trodde med andre ord de bygget rede bare for moro skyld? Tuller du? 5
krispa001 Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #14 Skrevet 26. mai 2013 Et reir er vel en ganske grei indikasjon på unger? Alle måker får unger på denne tiden.. Beklager, men den unnskyldningen blir litt for tynn. Det tenkte vi vel ikke på der og da? Jeg kan ingenting om måker, når de får barn, osv. Vi mente ingenting ondt i å fjerne det, det må du vel skjønne...
krispa001 Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #15 Skrevet 26. mai 2013 Dere trodde med andre ord de bygget rede bare for moro skyld? Tuller du? Nei? Vi tenkte vi skulle få det bort før de kom for langt med reiret, slik at de kunne finne ny plass. Men da kjæresten dyttet det ned så vi hvor mye det var. Vi tenkte ikke lengre, sånn er det bare. Hadde vi vært eldre og visst mer, hadde vi ikke fjernet reiret. 2
MalloryK Skrevet 26. mai 2013 #16 Skrevet 26. mai 2013 Å herregud, gjort er gjort, spørsmålet er hva hun gjør nå. Legg en hageslange på taket, se om det hjelper. Skjønner godt at du fjernet reiret, de bråker og skriker noe forferdelig 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #17 Skrevet 26. mai 2013 Jeg skjønner jævlig godt at dere fjerna det. Jeg hadde kastet ut masse tegnestifter slik at de ikke kan lande der. Forsøk de med plastslanger, kanskje finner du en lekeugle? Anonym poster: 77f051e7bcc6fe18570846e98cba7d40 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #18 Skrevet 26. mai 2013 Nei? Vi tenkte vi skulle få det bort før de kom for langt med reiret, slik at de kunne finne ny plass. Men da kjæresten dyttet det ned så vi hvor mye det var. Vi tenkte ikke lengre, sånn er det bare. Hadde vi vært eldre og visst mer, hadde vi ikke fjernet reiret. Jeg hadde gjort det uansett. Greit nok at de må ha redet sitt en plass, men de kan tross alt flytte det, det kan ikke dere. Og som en annen sier over her så hadde de kommet tilbake år etter år om dere hadde latt de få være der. Sørg for å fjerne alle rester av redet slik at de ikke kan bygge det opp igjen. Og drit i hva de andre her mener. Anonym poster: 77f051e7bcc6fe18570846e98cba7d40 2
krispa001 Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #19 Skrevet 26. mai 2013 Å herregud, gjort er gjort, spørsmålet er hva hun gjør nå. Legg en hageslange på taket, se om det hjelper. Skjønner godt at du fjernet reiret, de bråker og skriker noe forferdelig Takk! Vi har dessverre ingen hageslange eller noe... vi kan prøve å handle inn noe plastslanger.
krispa001 Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #20 Skrevet 26. mai 2013 Jeg hadde gjort det uansett. Greit nok at de må ha redet sitt en plass, men de kan tross alt flytte det, det kan ikke dere. Og som en annen sier over her så hadde de kommet tilbake år etter år om dere hadde latt de få være der. Sørg for å fjerne alle rester av redet slik at de ikke kan bygge det opp igjen. Og drit i hva de andre her mener. Anonym poster: 77f051e7bcc6fe18570846e98cba7d40 Takk for svar. Enig her. Vi skal prøve å fjerne restene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå