Gå til innhold

Må jeg invitere stefar i bryllupet mitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, må jeg invitere stefaren min i bryllupet mitt? Han har ofte vært slem og tråkket over mine grenser. Vi har et dårlig forhold og jeg orker ikke være i nærheten av han.

Jeg ønsker ikke at han skal være med på brudebildene mine...

Anonym poster: e42c37cf557a8383df294286c4c7ee26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg syns du skal det. Vær du den bedre person!

Om du ikke inviterer han kommer det sikkert til å resultere i litt familiedrama.

Du trenger ikke være sammen med han på bryllupsdagen din, og om han er med på bildene kan bare det være en påminnelse for deg om hvordan du er en mye bedre person enn han ;)

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonym poster: 51258cdf89b81702db9ef54401e4f021

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke invitert ham. Men så er ikke jeg en person som må heve meg over alt og alle. Er det noen som gjør livet mitt surt, så unngår jeg dem glatt.

Anonym poster: 2f4518f172eb54b8a59b456936552d13

• Liker 5
Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri gjort. Hvorfor inviterer noen du har et så vanskelig og anstrengt forhold til? Han har ikke gjort seg fortjent til det slik jeg ser det.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 5
Skrevet

Ja, det burde du. Hvis du velger å la være må du virkelig være klar over hva slags konsekvenser det får, ikke bare for deg, men også resten av familien. Moren din vil kanskje la være å komme om du ekskluderer mannen hennes. Andre vil kanskje ta parti og det kan bli en langvarig familiekonflikt. Men han må jo ikke være med på bildene eller sitte ved siden av deg, så du trenger jo ikke bruke masse tid med ham.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva om han har tråkket over mine grenser på en måte som ikke burde skje mellom en stefar og stedatter?

Skrevet

Hva om han har tråkket over mine grenser på en måte som ikke burde skje mellom en stefar og stedatter?

Da bør du fortelle det til moren din som bør kaste han på huet og ræva ut.

• Liker 10
Gjest Morteno
Skrevet

Når jeg gifter meg og hvis jeg da skal ha et bryllup så invitere jeg nære venner. Familien kan sitte hjemme og brenne. Nå har jo jeg et litt uvanlig forhold til min familie, da.

Men til deg TS, hvis han har tråkket over dine grenser så hadde jeg bedt han sitte hjemme. Sagt det som det var; vil ikke ha deg her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da bør du fortelle det til moren din som bør kaste han på huet og ræva ut.

Godt mulig hun vet det.

Nei har han misbrukt deg har han ingenting i bryllupet ditt å gjøre. Har dere bare et dårlig forhold og han har vært en drittsekk så mener jeg du skal invitere han.

Anonym poster: e3c592b7999e65f1cddcde2b6aba7e50

Skrevet

Nei, du MÅ ikke invitere noen som helst. Det er ditt bryllup, DU bestemmer!

Men det kan jo sikkert føre til litt drama mellom deg og mamman din om hun ikke vet hvor mye du misliker han?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg gifter meg og hvis jeg da skal ha et bryllup så invitere jeg nære venner. Familien kan sitte hjemme og brenne. Nå har jo jeg et litt uvanlig forhold til min familie, da.

Men til deg TS, hvis han har tråkket over dine grenser så hadde jeg bedt han sitte hjemme. Sagt det som det var; vil ikke ha deg her.

Hva har familien din gjort deg, da?

AnonymBruker
Skrevet

Men det kan jo sikkert føre til litt drama mellom deg og mamman din om hun ikke vet hvor mye du misliker han?

Mamma VET...men hun er jo så manipulert... Det kommer til å ende med at jeg må si unnskyld og beklager og trøste stefaren min, som vanlig!!! Fordi han blir såret og fornærma fordi jeg sier nei og setter grenser for meg selv...og setter han på plass når han er urimelig.

Gjest Morteno
Skrevet

Hva har familien din gjort deg, da?

Gjeng med rasister og sosser. Dessuten er de som oftest veldig lite hyggelige.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det burde du. Hvis du velger å la være må du virkelig være klar over hva slags konsekvenser det får, ikke bare for deg, men også resten av familien. Moren din vil kanskje la være å komme om du ekskluderer mannen hennes. Andre vil kanskje ta parti og det kan bli en langvarig familiekonflikt. Men han må jo ikke være med på bildene eller sitte ved siden av deg, så du trenger jo ikke bruke masse tid med ham.

Men ikke ALLE har en slik drama-familie. Noen klarer å tenke forbi sin egen nese.

Anonym poster: a840e055fef0f1d35c851befc33d8be0

Skrevet

Men ikke ALLE har en slik drama-familie. Noen klarer å tenke forbi sin egen nese.

Anonym poster: a840e055fef0f1d35c851befc33d8be0

Ja, klart det, men det er ofte sånt som skaper familiedrama. Man velger selv hvem man ber i bryllupet sitt, men å utelukke et nært familiemedlem fra et stort familiearrangement kan ha konsekvenser, og det bør man jo ha tenkt gjennom på forhånd så man ikke får en ubehagelig overraskelse.

Det er mange som sa de ikke ville gått i bryllup om partneren ikke ble invitert i en annen tråd her. Jeg mener bare at hun må tenke om det er verdt det om moren ikke kommer osv.

Nå ser jeg at tråden har utviklet seg noe siden jeg svarte, og er det snakk om at stefaren har mishandlet ts på noen som helst måte så er situasjonen klart annerledes enn den klassiske "jeg liker ikke stemor/stefar"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde ikke invitert noen i mitt bryllup som jeg ikke hadde et godt forhold til.

Anonym poster: c2895cad7be7ac3e1dde165103639d4a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har misbrukt deg, som jeg oppfatter at du antyder, så har han ingenting i nærheten av deg å gjøre, og du burde egentlig politianmelde ham. For din egen del, for din mors del, og for eventuelle andre av hans ofres del. Vet din kommende mann om dette? Isåfall ønsker vel heller ikke han å ha den mannen i nærheten av deg?

Anonym poster: 6f4dd07238da807a6d105d4e2bdfaef7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjerpings, så enkelt er det rett og slett ikke. Å skulle gifte seg betyr ikke at du på magisk vis blir revet ut av den sosiale sfæren og plutselig unntatt alt som heter normal folkeskikk, høflighet og sosiale normer. Noen bør faktisk inviteres.

(det gjelder selvfølgelig som en generell regel. Om det er slik at TS' stefar har misbrukt henne, så er situasjonen annerledes)

Anonym poster: ad3830d3da4ca96c57b34edd4ee4f821

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...