Severus Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Noen som har tips om hvor man kan feriere alene? Storby og syden etc
Gjest padawan Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Jeg har reist en del alene og det er egentlig få steder jeg ikke ville dratt alene.
Severus Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2013 Regner med at siden du er mann, så er det ofte lettere for deg.
Cata Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 Tja, har vært på storbyferie alene i Dublin, London, Reykjavik og Stockholm, men ville ikke ha store problemer med å dra til Paris, København, Wien eller Warszawa heller. (Der har jeg vært med venner - helt greie byer.) Tror fint jeg kunne dratt til Barcelona eller Madrid også.
Anglofil Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Jeg har reist rundt seks ganger alene til London, og trives alltid på reise. Ellers har jeg reist alene både til Spania og Tyrkia. I grunn er det svært få steder jeg føler jeg ikke kan reise alene i Europa og USA. Mvh Yvonne
Severus Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2013 Jeg har ikke sertifikat, så det må bli et sted med god offentlig transport. Jeg har vært i Singapore før, å der var det veldig lett å forstå seg på offentlig transport om man viste litt om bydelene.
Cata Skrevet 26. mai 2013 #7 Skrevet 26. mai 2013 London og Paris er enkle å ta seg fram i. Undergrunn er den reisendes beste venn , mye enklere å holde oversikt der enn med buss. Bosetter man seg på et litt sentralt hotell i Dublin eller Reykjavik så er det gangavstand til temmelig mye av det man vil se eller oppleve. Wien er også temmelig kompakt så man klarer seg lenge med å finne hvlken buss eller trikk som går til hotellet, så bruker man joggeskoene downtown.
Severus Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 26. mai 2013 Jeg vet ikke om Paris frister, jeg snakker ikke et dugg fransk. Har hørt at franskmenn er dårlige i engelsk.
Cata Skrevet 26. mai 2013 #9 Skrevet 26. mai 2013 Nja, er vel mer det at de ikke vil snakke engelsk tror jeg. Språkstoltheten sitter i. Men på hoteller og restauranter snakker de sånn rimelig greit, så det er bare på "super'n på hjørnet" du sliter litt. Vi hadde i hvertfall ingen problemer med å klare oss med bare engelsk. Eneste gangen vi hadde skikkelig bruk for min avdankede skolefransk var da vi sto og ventet på RER toget til Eiffeltårnet og det med ett gikk opp for meg at grunnen til at det ikke var noen andre der, var at det var streik. Greit å kunne stave seg gjennom meldingen på infoskjermen da.
Severus Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #10 Skrevet 26. mai 2013 Hmmm hva med å bestille aktivitetstur med f.eks Kilroy å dra til et land, å så ta seg et par dager i en storby?
Anglofil Skrevet 26. mai 2013 #11 Skrevet 26. mai 2013 Jeg har ikke sertifikat, så det må bli et sted med god offentlig transport. Jeg har vært i Singapore før, å der var det veldig lett å forstå seg på offentlig transport om man viste litt om bydelene. Jeg har heller ikke sertifikat, så det er viktig for meg også. Mvh Yvonne
Singha Skrevet 26. mai 2013 #12 Skrevet 26. mai 2013 Noen som har tips om hvor man kan feriere alene? Storby og syden etc Hva liker du å gjøre på ferie?
Severus Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #13 Skrevet 26. mai 2013 Hva liker du å gjøre på ferie? Å ikke sitte i ro
Serafina. Skrevet 26. mai 2013 #14 Skrevet 26. mai 2013 Jeg hadde ikke hatt noe problem med å dra alene til både Paris og London. Jeg var akkurat i Paris med venner og ingen av oss kan fransk, noe som gikk helt fint. På restauranter og i butikker går det greit. Hvis du liker både by og Strand kan Palma på Mallorca være et alternativ. Veldig koselig by.
Singha Skrevet 26. mai 2013 #15 Skrevet 26. mai 2013 Å ikke sitte i ro Lett å gi råd når du er så spesifikk. Foreslår du dropper "Syden" og spaserer rundt i en tilfeldig valgt Europeisk storby. Om du har god råd, velg en Asiatisk eller Amerikansk storby i stedet. 1
Severus Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #16 Skrevet 26. mai 2013 Lett å gi råd når du er så spesifikk. Foreslår du dropper "Syden" og spaserer rundt i en tilfeldig valgt Europeisk storby. Om du har god råd, velg en Asiatisk eller Amerikansk storby i stedet. Høres lurt ut, fordi jeg blir koko av å ligge hele dagen på ei solseng.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #17 Skrevet 26. mai 2013 Jeg vet ikke om Paris frister, jeg snakker ikke et dugg fransk. Har hørt at franskmenn er dårlige i engelsk. Snakker ikke et ord fransk (vel jeg radbrekker "bonjour" og "merci" hele tiden) og jeg har vært i Paris to ganger alene. Funker fint, de fleste snakker ok engelsk så lenge du hilser og takker på fransk, noe annet anser de som uhøflig. Om de ikke snakker engelsk det så forstår en det meste etterhvert uansett. Pluss, byen har så mange turister at det alltids er noen i nærheten som forstår fransk og engelsk. Ofte norsk, også. Anonym poster: 0c2655063f0fbf803a29aa964dc7ae1f
caroprins Skrevet 26. mai 2013 #18 Skrevet 26. mai 2013 Er det det at du ønsker å reise på egenhånd eller er det at du for tiden ikke har noen å reise sammen med. Om det er det siste alternativet og du ønsker å reise , skulle gjerne hatt litt sosialt fellesskap men har ingen å reise med for øyeblikket så har de capre diem og jomfrureiser mange forskjellige reiseopplevelser. Med capre diem reiser enslige og selv om man drar alene så er det lagt opp som en gruppereise og man blir kjent med hverandre underveis. Jomfrureiser er gruppereiser bare for kvinner. Så har man star tour tema, apollo rundreiser, albatross reiser og wikstrøm reiser som alle er gruppereiser og man kan fint dra på egenhånd og da er man samtidig sammen med andre ved måltider og utflukter. Et annet alternativ er finne en grei chartertur. Da har du hotel og flytur inne og så kan du bli med på utflukter dit du har dratt og også farte rundt på egenhånd. Av storbyer som jeg har vært i så ville jeg ikke hatt problemer med å dra alene til London elller New York. Nok å se og gjøre der. Så kan du også dra til Nice. Denne lille koselige byen ved den franske riviera. Ved siden av å være der så kan du besøke Antibes og Cannes den ene veien og Eze , Villa France og Monaco den andre veien. Og så har de så gode kaker der
Thalassos Skrevet 26. mai 2013 #19 Skrevet 26. mai 2013 Jeg dro alene til Egypt, koste meg utrolig mye Utrolig deilig å dykke, snorkle, dra på turer osv som jeg ville
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #20 Skrevet 26. mai 2013 Hvordan er det å dra til fornøyelsesparker alene? Jeg kan godt tenke meg å reise alene og syns Paris som flere nevner her høres spennende ut, men hvis jeg først skal dit vil jeg innom Disneyland... Hvordan er det å reise dit alene? Anonym poster: 7deea96b0047255365f07d773b21f76f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå