AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Har noen tips til hvor et rolig kjærestepar i 30-årene kan bo, spise, ha piknik, gå tur eller lignende, kort sagt nyte uforglemmelige og romantiske dager i Milano i begynnelsen av juni? Er det noen severdigheter vi må få med oss? Vi er klar over at Milano er shoppingbyen fremfor noen, men det er ikke shopping som står øverst på programmet. Vi er ikke kravstore når det gjelder hotell annet enn at det bør være rent og rimelig sentralt. Det kan godt være et lite pensjonat. Vi har begge vært i Italia før, men ikke i Milano. Kan det være en ide å leie en bil for en dag eller to og dra til Firenze/Lucca/Pisa/Viareggio? Eller er det andre dagsturer dere kan anbefale? Kjæresten nevnte at han hadde lyst til å se Torino, hvordan er det? Blir veldig glad for alle svar! Anonym poster: f58443662662987a4be4400355207ba0
Anje Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Har noen tips til hvor et rolig kjærestepar i 30-årene kan bo, spise, ha piknik, gå tur eller lignende, kort sagt nyte uforglemmelige og romantiske dager i Milano i begynnelsen av juni? Er det noen severdigheter vi må få med oss? Vi er klar over at Milano er shoppingbyen fremfor noen, men det er ikke shopping som står øverst på programmet. Vi er ikke kravstore når det gjelder hotell annet enn at det bør være rent og rimelig sentralt. Det kan godt være et lite pensjonat. Vi har begge vært i Italia før, men ikke i Milano. Kan det være en ide å leie en bil for en dag eller to og dra til Firenze/Lucca/Pisa/Viareggio? Eller er det andre dagsturer dere kan anbefale? Kjæresten nevnte at han hadde lyst til å se Torino, hvordan er det? Blir veldig glad for alle svar! Anonym poster: f58443662662987a4be4400355207ba0 Jeg bodde på Idea Hotel Milano da jeg var der. Veldig fornøyd med det (til tross for at de serverte sjokoladekake til frokost - italienerne er litt rare slik..). Det er 2 år siden, så hvem vet hva som har skjedd med prisene, men da var det i alle fall veldig billig (400 for en natt). Var i en ok men litt stille del av byen. Tror ikke det var så mange restauranter i nærheten, men det var midt i en varmebølge og 40 grader ute, så jeg var litt svimeslått. Vet bare at jeg ble anbefalt å unngå området rundt togstasjonen (litt skummelt). Ting jeg vil anbefale er å se Duomoen. Storslagent inne, og gå opp på taket for en strålende utsikt over Milano. Jeg viet den bare en dag, for det er ikke verdens mest sjarmerende by (synes jeg - jeg liker ikke å shoppe). Ellers er Nattverden av da Vinchi verdt å se, men dere er trolig for sent ute til å få biletter (fullbokket langt i forveien da jeg var der). Men det går ann å sjekke. Det er 1-1 1/2 time med tog til Venezia, så om dere ikke har vært der så er det faktisk nært nok til en dagstur. Genoa og Pisa er heller ikke innmari langt unna. Og om dere er vininteresserte ville jeg leid bil og bare kjørt en dag - i retning Mantova Verona og Padua. Om dere liker Shakespeare er det litt artig med en tematur, kanskje? Eller bare se på landskapet, landsbyene og smake masse vin. :D
Alina X Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 Egentlig så ble jeg litt skuffet over Milano. Har alltid forestilt meg at det var DEN byen, men synes feks Roma og Venezia har mye mer å tilby. Ta Metroen til "il duomo",når dere kommer ut da, så er dere midt i sentrum. Her har de den vakre katedralen som en annen har nevnt,samt handlegater med dyre butikker og små sidegater med billigere butikker,restauranter,cafeer etc. Jeg var der bare 3 dager, men følte at det holdt. Så vidt jeg vet, er det rimelig enkelt å reise til andre byer med tog. Tror feks Torino ikke tar så lang tid, og jeg fikk inntrykk av at det gikk tog til omtrent alle byer i Italia fra hovedtogst. i Milano. Vet at det feks gå tog til Frankrike og andre nærliggende land fra Milano også. Ta toget til sentrum når dere ankommer flyplassen, veldig liten vits i å betale masse penger for taxi, og toget tar dere tog hovedstasjonen på ganske kort tid(under 30min) 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #4 Skrevet 28. mai 2013 Takk for tipsene. Vi tenkte å leie bil, ja. Kanskje en dag med bil og en dag med tog til for eksempel Venezia. Anonym poster: f58443662662987a4be4400355207ba0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå