Gå til innhold

Hjelpemidler til privatisteksamen i norsk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha privatisteksamen i norsk til uken, og ser det står på Utdanningsdirektoratets nettsider at alle hjelpemidler er tillatt utenom internett og verktøy som kan brukes til kommunikasjon. Vil det si at jeg ikke kan ta med iPaden min med notater som jeg har i Evernote, den er jo et verktøy som kan brukes til kommunikasjon?

Anonym poster: b4fdee55cba4fa09499d39bb206515a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo alltids spørre, men tror ikke de vil føle at de har nok kontroll til å være sikre på at det ikke kan bli misbrukt. Den blir sannsynligvis nektet. Skriv ut det viktigste og ta eventuelt med bøker om det er lov! Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lov med PC. Stenger de ikke bare internett da?

Anonym poster: 522979089bbebbd16f0244d8311d5960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir for vanskelig for dem å kontrollere alle mulige trådløse nett i nærheten gjennom hele eksamenstiden. Det er forsåvidt heller ikke lov å ha med mp3-spillere eller lignende. Pc skal vel, hvis det er lov på eksamen, brukes til skriving av oppgave. Vet ikke om dette er et større eller mindre sted. De fleste av mine privatisteksamener var i relativt små grupper der de (sensorer) hadde grei oversikt over oss og eventuelle skjermer.

Har forøvrig fått forskjellige beskjeder fra privatistkontoret og skola hva hjelpemidler angår. Ring til både privatist-kontoret og skola det gjelder (hvis det er ei skole det gjelder) omgående mandag morgen og få klar beskjed. Fikk en gang beskjed om at jeg kunne bruke alt av hjelpemidler, men når jeg kom inn til forberedelse fikk jeg ikke engang ta med notater. Bedriten skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår skole er det ikke lov med egen PC. Vi må bruke skolepcen under eksamen, og det kan komme kontroller. Jeg ville gjerne hatt med min private pc hvor jeg har mange notater osv, men det får jeg ikke lov til..

Anonym poster: 6b4066ce417f1ac4d672d724695d285a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på videregående kunne jeg bruke egen PC, men da hadde alle sin egen PC som vi hadde fått av fylket. Da jeg tok opp norsk i en annen del av landet måtte jeg bruke skolepc. Du kan jo evt prate med privatistkontoret hva som er retningslinjene for ditt fylke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...