Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er da helt normal folkeskikk å tilby seg å hjelpe til å rydde etter man har spist. At du klager på dette syns jeg er rart, og at noen prøver å få barna dine til å spise grønnsaker burde du være glad for. Det er faktisk din jobb.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min alder har overhode ingen betydning for dette innlegget. Men, for å si det slik; jeg er godt voksen. (Over 40). Ser ut til at alle her inne er uenige med meg. Trodde dette var et forum hvor man skulle støtte hverandre.

Jeg er ikke uenig med deg. Jeg syns man står fritt til å sette regler selv, om svigermor er helt uenig med dere i måten dere oppdrar barna på bør hun heller ta det opp med foreldrene istenfor å presse på for å få dere til å tilbringe tid sammen med dem, for deretter å kreve at barnebarna innordner seg hennes regime med foreldrene til stede.

Dette gjør ungene forvirret og utilpass. Det er ikke hyggelig for noen. Besteforeldre bør være de som har litt å gå på og som ungene gleder seg til å være sammen med.

Jeg har aldri vært veldig streng med egen pode på andre ting enn at han var snill mot andre og at han ikke skulle tåle urett mot noen. Han ble, til tross for at han ikke måtte legge seg tidlig eller spise grønnsaker, en høflig ung mann.

Skrevet

Min alder har overhode ingen betydning for dette innlegget. Men, for å si det slik; jeg er godt voksen. (Over 40). Ser ut til at alle her inne er uenige med meg. Trodde dette var et forum hvor man skulle støtte hverandre.

Jeg tror du har misforstått begrepet "diskusjonsforum". I et diskusjonsforum vil man, naturlig nok, diskutere en sak og forsøke å belyse den fra flere sider. Når man ikke er enig i innholdet i et innlegg, vil det bli uttalt. Hvis du vil ha utelukkende støtte, bør du heller snakke med en venninne du vet at alltid "snakker deg etter munnen", uansett hva hun selv måtte mene innerst inne. Et diskusjonsforum er sjelden stedet å søke uforbeholden støtte.

• Liker 3
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Det er åpenbart at det er din svigermor som er den fornuftige av dere!

Gjest Scapa
Skrevet

Jeg er ikke enig med deg om leggetidene, kostholdet og hva det innebærer å være overnattingsgjest hos noen; men jeg er enig med deg i at svigermoren din her oppfører seg provoserende og dumt. Hun synes tydeligvis at det er på sin plass å oppdra barnebarna, og velger å overprøve deg fordi dere befinner dere i hennes hjem/hytte. Selv om jeg til en viss grad kan forstå henne, så synes jeg det er utrolig dårlig av henne. Hun burde heller snakket ordentlig med deg, forklart hva hun mener og så kunne dere evt kompromisset om hvilke regler som gjelder hvor.

En svigermor som overstyrer i et allerede småbetent forhold, er langt fra voksen og fornuftig; heller trassig og påståelig. Sånn oppførsel fører bare med seg problemer og ytterligere trass fra overkjørt svigerdatter.

På den annen side synes jeg jo at du burde revurdere og reflektere litt dine egne oppdragelsesprinispper. Er det virkelig så lurt at barna er oppe til over 22 (uansett helg eller ikke) når de er så små som 6 og 8 år? Og alle mennesker i vekst bør jo spise et minimum av grønnsaker, venne seg til å måtte smake på "ny" mat og å hjelpe til når man bor hos noen andre som gjest.

I forhold til disse sakene, er din svigermor helt i rute og tenker klokt. Men måten hun fremmer meningene sine på, er dårlig og provoserende synes jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Trollololololololololol... Folkens, slutt nå å svare.

Anonym poster: fb440fcad4efecb87322970acb3bc33d

Det virker sånn! At ikke folk kan finne på noe annet!

Skrevet

Du høres ut som en bortskjemt drittunge, TS. Sikker på at du er voksen mentalt?

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Dette er et debattforum. Om du kun ønsker støtte og snakking etter munnen, så finn deg en side for folk som hater svigermor.

Anonym poster: 437bf559de5da7157164688989e7836b

AnonymBruker
Skrevet

Må dessverre si meg enig med flere her, svigermor virker til å være ei fornuftig dame!

Så små barn har da ingenting å gjøre oppe etter 22 på kvelden, selv om det er helg. Skal de se på tv med dere da? Programmer som så absolutt ikke er egnet for små barn?

At de må smake grønnsaker hadde jeg vært glad for!! Hadde noen satt ned foten og bedt meg gjøre det som barn ville jeg vært evig takknemmelig den dag i dag! Dessverre fikk jeg gjøre som jeg ville i matveien og dessverre har det ført til at jeg har gått glipp av mange gode matopplevelser...i tillegg ble jeg mobba på skolen fordi jeg ikke spiste noe normal mat som "alle" andre.

Syns du burde være glad svigermoren din ber dem smake på mat, unger er flinke å si de ikke liker noe enten fordi det lukter rart, ser rart ut eller at de har hørt at det ikke er godt.

Ellers syns jeg ikke det er noe å bli fornærmet for når hun ønsker at alle skal delta med matlaging og oppvask, på hyttetur syns jeg det er en selvfølge at alle bidrar!

Dersom det er så grufullt å reise på hytta med dem, er det jo ikke verre enn å la være. Men du burde heller ta en alvorsprat med partneren din, dersom du ikke ønsker den ubehaglige samtalen med svigers.

Ikke alle besteforeldre ønsker å være barnevakt heller, betyr ikke at de bryr seg mindre av den grunn. Var ikke ofte besteforeldrene mine heller satt barnevakt, jeg tok ikke skade av det og foreldrene min klaget heller ikke.

Noen elsker å ha barn og barnebarn rundt seg hele tiden, andre trives best med besøk. Folk er forskjellige.

Beklager, men du burde heller gå litt i deg selv. Du er voksen, du MÅ ikke finne deg i hva svigermor gjør...men ha da litt i bakhodet at det hun gjør faktisk er bra for barna :)

Anonym poster: 27ca84b7e7ebb4be6bc468b406ff469f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...