Gjest Tuva Skrevet 25. mai 2013 #1 Skrevet 25. mai 2013 Hyttetur med svigermor må være det verste jeg vet, og nå har vi altså vært på Hvaler nok en helg! Svigers maser og maser for å få oss med, så nekter de ungene å være oppe lenger enn til 22! Hallo - de er 6 og 8 år! Ikke normalt å legge seg tidlig i helgene da! Ved middagen så må barna spise mat de ikke liker, de liker ikke grønnsaker, men svigermor mener at de må smake på 2 slag. Hvorfor det? Ingen voksne som må det, de kan spise det de vil. Syns ikke de er gode besteforeldre for barna mine. Ikke vil de sitte barnevakt, de vil ha fri i helgene. Men besøk - ja det skal de ha!
Gjest C4r1n3 Skrevet 25. mai 2013 #2 Skrevet 25. mai 2013 Ja guri, stakkars deg som har svigerforeldre som vil at barnebarna skal spise sunt og få nok søvn... Om det plager deg sånn, så får du snakke med de om det og si at det er dine barn og de følger dine regler, som du forhåpentligvis har satt med partneren din. 11
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2013 #3 Skrevet 25. mai 2013 Kanskje det bare er meg, men dine svigers høres ikke så ille ut (snarere fornuftig).
Frøken Smilla Skrevet 25. mai 2013 #4 Skrevet 25. mai 2013 Nei, det er IKKE normalt at 6 og 8 år gamle barn er oppe etter kl. 22 i helgene -det bør ikke være normalt i alle fall. Det snur døgnrytmen deres og gjør at de er uopplagte ellers i uken også. At barna dine smaker på normal, sunn mat ser jeg ikke noe galt ved. Snarere tvert i mot, egentlig ... 14
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #5 Skrevet 25. mai 2013 Er det tidlig å legge seg kl 22 for 6 og 8-åringer? Synes det virker ganske sent, jeg. Og når det gjelder grønnsakene - alvorlig talt - burde ikke du selv prøve litt hardere for å få barna til å spise grønnsaker? Det at de "ikke liker grønnsaker" er ikke grunn nok til at de skal slippe å spise det. Grønnsaker er en såpass stor matgruppe at det er umulig at de ikke liker noe. Hadde man tillatt barn å spise bare det de liker, ville de aldri smakt nye ting. Dette gjelder for øvrig voksne også. Og hvis det er så ille å reise på besøk til dem, hvorfor ikke bare droppe det? Kanskje du kan invitere dem til dere i stedet, slik at du får ha kontrollen du tilsynelatende synes du mangler hos dem. Anonym poster: b41b2e7f170a7b6c7560e6aacd350f30 6
Gjest Bud Skrevet 25. mai 2013 #6 Skrevet 25. mai 2013 Håper min svigermor blir slik når barna mine blir til
Pinto2013 Skrevet 25. mai 2013 #7 Skrevet 25. mai 2013 Hvorfor blir du med på hyttetur, da? Skjønner at det kan være irriterende at svigermor legger seg borti oppdragelsen din, men det er nok godt ment. Det var ikke akkurat hårreisende at hun ønsker at barna skal spise grønnsaker? Prinsipielt sett bør hun la dere bestemme reglene for barna, men hvis hun ikke gjør dette, så er det vel bare å ikke dra på hytta med henne?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #8 Skrevet 25. mai 2013 Trollololololololololol... Folkens, slutt nå å svare. Anonym poster: fb440fcad4efecb87322970acb3bc33d 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #9 Skrevet 25. mai 2013 Tror irritasjonen din kommer fra at de ikke vil sitte barnevakt og derfor utvider seg til å gjelde matvaner og leggetid. Din svigermor er en engel i forhold til andre jeg har lest om her og hørt om IRL. Anonym poster: acc1aa83eae8c88d7512b8f7ed76e254 1
Gjest Tuva Skrevet 25. mai 2013 #10 Skrevet 25. mai 2013 De er friske og sunne unger, begge guttene våre, selv om de ikke spiser grønnsaker. De blir lei seg ved matbordet, når svigermor maser sånn. Og det skjønner jeg godt. Hun har så mange rare regler. Alle MÅ delta på matlaging og oppvask. Hva er det slags gjestfrihet? Hjemme hos meg så lager jeg da mat til gjestene - hvis jeg ikke orker, så lar jeg være å invitere dem. Er ikke det normal høflighet? Kan jo ikke si til gjestene; "Her må alle bidra". Jeg hadde ikke engang lyst å komme dit.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #11 Skrevet 25. mai 2013 Jøss, snakk om å lage seg problemer. Skjer deg! Anonym poster: acc1aa83eae8c88d7512b8f7ed76e254 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #12 Skrevet 25. mai 2013 Jøss, snakk om å lage seg problemer. Skjer deg! Anonym poster: acc1aa83eae8c88d7512b8f7ed76e254 Uh, mente skjerP deg! Anonym poster: acc1aa83eae8c88d7512b8f7ed76e254 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #13 Skrevet 25. mai 2013 hun høres langt mer fornuftig ut enn deg...... Anonym poster: 99e2d3da52162f28589b0fdac37ceb3e 8
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2013 #14 Skrevet 25. mai 2013 De er friske og sunne unger, begge guttene våre, selv om de ikke spiser grønnsaker. De blir lei seg ved matbordet, når svigermor maser sånn. Og det skjønner jeg godt. Hun har så mange rare regler. Alle MÅ delta på matlaging og oppvask. Hva er det slags gjestfrihet? Hjemme hos meg så lager jeg da mat til gjestene - hvis jeg ikke orker, så lar jeg være å invitere dem. Er ikke det normal høflighet? Kan jo ikke si til gjestene; "Her må alle bidra". Jeg hadde ikke engang lyst å komme dit. Men dere er jo FAMILIE, og da er det mer naturlig å ha litt dugnad inne i bildet. Samtidig lærer oppvasken barna dine at de må delta og arbeide. Jeg ser på det som en positiv holdning at barna deltar.
Gjest Ekte Nick Skrevet 25. mai 2013 #15 Skrevet 25. mai 2013 Jeg syns din svigermor høres veldig fornuftlig ut, og jeg er faktisk helt enig med henne. Har man gjester boende en helg, deltar selvsagt alle i husarbeidet! At du lar unger på 6 og 8 være oppe så sent som til 22 (selv om det er helg) høres ikke særlig greit ut. Barn trenger faktisk mye mer søvn enn voksne! I den alderen bør de legge seg 8-9. Man bør heller ikke for store endringer på søvntid i ukedager og i helger. Lar du virkelig barna dine slippe å spise grønnsaker? Grønnsaker er jo det viktigste man spiser! Hvordan tror du de vil lære å like sunn mat, dersom de ikke er nødt til å venne seg til det (i alle fall små doser). Du høres faktisk rimelig umoden ut. Kanskje du skulle tenke deg litt om, og høre litt mer på din fornuftige svigermor?
Gjest Tuva Skrevet 25. mai 2013 #16 Skrevet 25. mai 2013 Som gjest, så syns jeg at man skal bidra hvis man har lyst. Ikke fordi man er nødt. Er sjokkert over denne hytte-dugnaden, som liksom skal være så "hyggelig". Ingen spurte meg om jeg ville ta oppvasken på hytta. Så klarer svigermor å lire ut av seg "ingen sure miner - man dør ikke av å ta i et tak". Det er ikke min hytte og mine gjester!!! Hele familien tasser jo i bena på hverandre, jo, i flere dager. Grusomt.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #17 Skrevet 25. mai 2013 Som gjest, så syns jeg at man skal bidra hvis man har lyst. Ikke fordi man er nødt. Er sjokkert over denne hytte-dugnaden, som liksom skal være så "hyggelig". Ingen spurte meg om jeg ville ta oppvasken på hytta. Så klarer svigermor å lire ut av seg "ingen sure miner - man dør ikke av å ta i et tak". Det er ikke min hytte og mine gjester!!! Hele familien tasser jo i bena på hverandre, jo, i flere dager. Grusomt. Stakkars svigermor som har en slik utakknemlig svigerdatter. Herre min hatt, hvor gammel er du egentlig? Anonym poster: acc1aa83eae8c88d7512b8f7ed76e254 5
Gjest Tuva Skrevet 25. mai 2013 #18 Skrevet 25. mai 2013 Min alder har overhode ingen betydning for dette innlegget. Men, for å si det slik; jeg er godt voksen. (Over 40). Ser ut til at alle her inne er uenige med meg. Trodde dette var et forum hvor man skulle støtte hverandre.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #19 Skrevet 25. mai 2013 Min alder har overhode ingen betydning for dette innlegget. Men, for å si det slik; jeg er godt voksen. (Over 40). Ser ut til at alle her inne er uenige med meg. Trodde dette var et forum hvor man skulle støtte hverandre. Jeg gir min støtte til de jeg mener fortjener det. For meg ser det ut som at du kun fokusere på det som er negativt...og det er stort sett alt svigermor gjør...! Anonym poster: acc1aa83eae8c88d7512b8f7ed76e254 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #20 Skrevet 25. mai 2013 Vanligvis er mitt råd alltid at foreldrene styrer når det gjelder barnas oppdragelse. Men for en utrolig umoden person du er. Små barn oppe til over 22? Som ikke kan spise grønnsaker, og heller ikke må smake? Utakknemmlig og lat gjest når svigers er så snille å dele hytta med deg? Stakkars svigermor... Anonym poster: f83b8fe42d544dd7db2994cc4b5e8757 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå