Gå til innhold

"Du kan være bi-nysgjerrig"


Klaine

Anbefalte innlegg

Det er i stor grad moralisme og seksualnormer som tvinger folk inn i de ulike filene. Hvis folk visste at de kunne ha sex med samme kjønn uten å risikere moralsk fordømmelse, tror jeg flere ville utforske dette. Og hvis utviklingen går i retning av dette, mener jeg vi er på rett vei. Seksuell frigjøring for alle, med andre ord.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riskjeks

Jeg har hørt det samme :) Skal prøve å forklare. En kvinne kan være heterofil og biseksuell, altså ønske forhold kun med en mann men sex med begge kjønn. Eller hun kan være homofil og biseksuell, altså synes sex med begge kjønn er fint men kun forelske seg i andre kvinner. Hun kan være homofil og homoseksuell, altså kun forelske seg i, ville ha sex med og ønske forhold med andre kvinner. Eller til sist heterofil og heteroseksuell, forelske seg i menn og kun ønske sex med menn :) Det skilles mellom hvem man forelsker seg i og hvem man kunne tenke seg å ha sex med. Sånn har hvert fall jeg sett det forklart.

Ja, det er forskjell på å være biseksuell og bifil.

Nei, det er ikke slik. Mulig det er slik i dagligtalen i enkelte miljøer, men bifil/biseksuell, homofil/homoseksuell er DET SAMME. Sjekk ordboka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.klikk.no/...ticle830612.ece

"De aller fleste er klare over sin seksuelle legning enten man er heterofil, homofil, lesbisk, biseksuell eller transeksuell.

Forstå ikke denne helt? Å være transseksuell er jo ikke en legning...

Personlig syns jeg sånne artikler er toppen av lavmål. Tar man høyde for hvem som uttaler seg i den er det ikke særlig overraskende.

Mulig min vennekrets og min oppfatning av hva det vil si å være en hetrofil kar er særs spesiell :ironi: , men jeg har i alle fall aldri hørt om en hetro kar som for "morroskyld" suger en annen mann eller har analsex med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir vel helt katten i hva man kaller et eller annet.

Får hver eneste kvadratmilliometer av kroppen min massert av en venninne 1-2-3 ganger i måneden.

Får orgasmer, som jeg aldri får ellers.

Bare vi vet at vi gjør dette med hverandre.

Ikke noe vi utbasonerer.

Det har da ingen andre noe med.

Nesten så barnslig er vi, og herlig som i denne videoen har vi det.

Prøver å gjøre den ikke-klikkbar.

cliphunter.com/w/1276128/ALSScan_Gigi_Rivera__Franziska

Anonym poster: 58b5e92c61153707926a056283a43d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener - uten at det er noe som helst galt med å være bifil - at personer som vil ha sex med personer av samme kjønn, er bifile. For meg er tanken på sex med en annen kvinne fullstendig fjern. Totalt uavhengig av hvor "in" det nå enn måtte være.

Nei, de er ikke nødvendigvis det, selv om du mener det.

Jeg tenner ekstremt på menn, men har samtidig ikke særlig store problemer med å involvere en kvinne i sexleken. Jeg tenner på tanken av å ha sex med en kvinne, kun for å pirre mannen. Hva er jeg da? Bifil? Biseksuell? Heterofil med veldig sterk sans for å tilfredsstille mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Nei, de er ikke nødvendigvis det, selv om du mener det.

Jeg tenner ekstremt på menn, men har samtidig ikke særlig store problemer med å involvere en kvinne i sexleken. Jeg tenner på tanken av å ha sex med en kvinne, kun for å pirre mannen. Hva er jeg da? Bifil? Biseksuell? Heterofil med veldig sterk sans for å tilfredsstille mannen?

Bifil?

Jeg har dog tenkt noen ganger at det hele kanskje heller er en "skala" der noen er 100% heterofile og noen i den andre enden er 100% homofile, og så er det noen som er et eller annet sted i mellom ;) Hvem vet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bifil?

Jeg har dog tenkt noen ganger at det hele kanskje heller er en "skala" der noen er 100% heterofile og noen i den andre enden er 100% homofile, og så er det noen som er et eller annet sted i mellom ;) Hvem vet....

Det som er litt drit med slike debatter som denne, er at man legger forskjellig mening i definisjonene. Bifil betyr vel egentlig at man kan forelske seg i begge kjønn. Det kan jeg ikke. Med andre ord, ikke bifil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Det som er litt drit med slike debatter som denne, er at man legger forskjellig mening i definisjonene. Bifil betyr vel egentlig at man kan forelske seg i begge kjønn. Det kan jeg ikke. Med andre ord, ikke bifil. ;)

Bifil betyr at man tenner seksuelt på begge kjønn Og det er strengt tatt ikke at man "legger forskjellig mening i definisjonene" - definisjonene er klare, sjekk ordboka (som jeg la ut definisjonene fra i et tidligere innlegg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bifil betyr at man tenner seksuelt på begge kjønn Og det er strengt tatt ikke at man "legger forskjellig mening i definisjonene" - definisjonene er klare, sjekk ordboka (som jeg la ut definisjonene fra i et tidligere innlegg).

Ok. Jeg ser at ordboken ikke skiller mellom bifil og biseksuell. Så da er jeg vel bifil da. Så kjekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bifil og biseksuell betyr det samme. :)

Kommer ikke denne diskusjonen fram HVER eneste gang det er en tråd som omhandler bifili? Begynner å bli lei av den.

Jeg har ikke fasiten, men jeg har alltid tenkt at det er et skille mellom fili og seksualitet. Fili betyr kjærlighet og omfatter dem man blir forelska i. Seksualitet er hva man blir kåt av og tenner på. Så i både heterofil og homofil sammenheng vil jo disse uttrykkene gå i hverandre.

Derfor blir det annerledes med bifili/biseksualitet. Man kan bli forelska i bare et av kjønna, og tenne seksuelt på den andre f.eks.

Se der ja, da fikk jeg og bidratt til denne evige diskusjonen:-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenner veldig av å se menn som tar hverandre hardt, skikkelig røff homosex.

Og gjerne at dette skjer etter at den ene eller en av dem (om det er flere enn to), i utgangspunktet har nektet totalt for at han kunne like homsesex over hodet.

Men etterhvert viser det seg at han liker det bare bedre og bedre.... og han blir skikkelig tent av at en annen mann suger ham.

Er nok litt bi ja.....

Anonym poster: d125ea3504eddee6226a70be588669b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dum artikkel. Først prøvde de med bilde av to damer og "Snart kan dette bli vanlig" så prøvde de seg med bilde av to menn, men ble vel ikke nok klikk når de hadde bilde av menn. Så da var det tilbake til damer ja.

Har ikke giddet å lese artikkelen en gang på grunn av tåpelige kg-artikler.

Anonym poster: 0c37dd6527a3bb8cb2f27a7f6e2de656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...