Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg og samboer vurderer å flytte til landligere strøk, og vurderer i den sammenheng hjembygden min. Problemet med denne bygden er at det er en typisk "alle-kjenner-alle"-bygd, og at det følger med mye sladder, og gjerne av den ondsinnede typen.

I forbindelse med dette kom vi inn på temaet sladring, og diskuterte litt frem og tilbake hvor vidt vi selv er med å bidra til denne sladringen. Jeg syns ikke selv jeg er sladrete, men må innrømme at jeg trenger å uttrykke frustrasjon innimellom, og da kan jeg fort betro meg til en venninne eller til mamma om hvordan jeg f. eks misliker at en i omgangskretsen har et voldsomt fokus på økonomi, og andres økonomi. I praksis så snakker jeg "stygt" om denne personen bak ryggen til vedkommende, men føler det er en viss forskjell på dette og å f. eks ringe rundt til bygda etter en fest for å fortelle hvem som rota med hvem, eller hvilket ektepar som dro hvert til sitt.

Hva syns dere? Er det forskjell på grader av sladring og baksnakking, eller er jeg rett og slett av samme ulla som dem jeg selv kritiserer? Er du sladrete?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen i bygda som ringer rundt til hverandre kun for å sladre som en slags ringesirkel.

Vi sladrer med venninner og familien sånn som du sladrer over en kaffekopp, utveksler tanker om ting som har skjedd, hva som har skjedd siden sist med oss og mennesker vi omgåes, liker og ikke liker.

Og så sladrer vi det videre til noen andre over en annen kaffekopp. Man sladrer da med stil :fnise:

Du kommer til å passe flott inn :laugh:

Anonym poster: aefb048715d0f9ae80311c7b2b3501ba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...