Gå til innhold

Alternativt opplegg for edrue gjester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo veldig lyst at alle skal ha en fin opplevelse i bryllupet vårt, men vi blir en del unge og er litt redd for at gamle tanter kan synes det blir litt voldsomt etterhvert...

Lokalet vårt har flere stuer til disposisjon, så lurte litt på å lage til et roligere rom, men vet ikke helt hva jeg kan underholde gjestene med der?

Kanskje er det nok med kake og kaffe? Brettspill? Andre ideer? Eller er det helt teit?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå dere har noe eget der da? Bare gjør det hyggelig med levende lys, evt litt musikk.

Man drar vel ikke i bryllup for å spille brettspill? :fnise:

Da er det nok på tide å dra hjem..

Anonym poster: eb1c470e6154e5974a2115a366c1109a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og du skal ikke undervurdere de gamle! Jeg har vært i mange festlige lag, der de har danset og festet som oss unge :)

Anonym poster: eb1c470e6154e5974a2115a366c1109a

AnonymBruker
Skrevet

I det bryllupet jeg var sist i dro nesten alle av brudens venner like etter brudeparet, så dro eldre familie (mormor på 95 holdt ut til i ett-tida) og yngre familie i små puljer, og til sist resten av brudens venner og brudgommens venner/felles venner. Ingen av de eldre så ut til å synes at festen var for voldsom, og mange av de eldre svingte seg like mye på dansegulvet som vi yngre gjorde.

Anonym poster: 33062488d10d342d44e7adb856cee4b3

AnonymBruker
Skrevet

Men er det noen automatikk i at det bare er de som er edru som bruker disse rommene? :klo: Vi har også et lokale med stuer, og regner med at de som setter seg der gjør det for å skravle. Enten det er edrue og litt slitne gamle tante Agda, eller om det er fulle fetter Frank som er nede i den fjerde cognacen og skal løse verdensproblemer. Vi har flere "verdensproblemløsere" enn danseløver i vennegjengen, så jeg regner med at dansegulvet ikke blir stappfullt. Og vi ser ikke poenget i å ordne noe alternativt opplegg for de som setter seg andre steder, de klarer nok fint å underholde seg selv.

Anonym poster: 3e511e0fc37ccac02acf5b1aff094648

• Liker 5
Skrevet

Nei, du skal ikke undervurdere de eldre. I vårt bryllup var det de som skapte mest liv. :) Uansett, jeg ser jeg egentlig ikke helt behover for egne aktiviteter for de edru, med mindre du tror det kommer til å bli et fullstendig fyllekalas. Jeg er forøvrig selv en av de edru gjestene, og jeg kjeder meg sjelden selv om andre drikker. I et bryllup opplever jeg at folk er generelt såpass måteholdne at det ikke blir et problem hvis man velger å ikke drikke alkohol.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hehe, takker for svar!

Tror jeg lider av et klassisk tilfelle av overtenking... Er selvfølgelig bare å la døra stå oppe til et roligere rom, så kan de som vil sitte der og skravle - full,edru,ung eller gammel!

Ble plutselig bare så stresset når jeg hørte tanta mi si "dans er den simpleste formen for underholdning i bryllup..." Ikke at jeg bryr meg så mye om at hun ikke har the time of her life i mitt bryllup, men kjedelig hvis mange av gjestene føler det slik. Jeg har det ikke noe gøy hvis jeg vet at gjestene mine synes det er kjedelig..

Men jeg regner med at de som ikke vil feste går etter kaka. Hvis ikke kan jeg jo geleide de inn i "partypooper"-rommet - ute av øye, ute av sinn :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...