Gå til innhold

Katta har født ute :/


Adhara

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt 5 katter...Veterinæren har alltid sagt at vi bør sterilisere, aldri vært snakk om noe annet engang. Snodig dyrlege du har. Det var også 3 forskjellige veterinærer jeg har gått til.

Anonym poster: 2dd57fb9c11d71cfdbf57f336b44af96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uhell kan alltid skje, men jeg håper selvfølgelig katten blir sterilisert etter dette og at kattungene får gode hjem etter 12 uker.

Håper selvølgelig også at dette ordner seg. Ønsker deg all lykke! Prøv å kontakte eier/firma som bygger. Ring eventuelt til politi eller brannvesen og spør veldig pent om noen derifra har tid til å hjelpe så fort som mulig :) Jeg har opplevd at de er behjelpelige så lenge det ikke skjer mye annet på samme tidspunkt.

Igjen; massevis av lykketil!

Anonym poster: 7bb0b3b54378137f09cb3a516b48a8cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 5 katter...Veterinæren har alltid sagt at vi bør sterilisere, aldri vært snakk om noe annet engang. Snodig dyrlege du har. Det var også 3 forskjellige veterinærer jeg har gått til.

Anonym poster: 2dd57fb9c11d71cfdbf57f336b44af96

Å herrefred;

Dyrlegen vår har og sagt vi skal sterilisere! Men hun anbefalte å vente til katten ble året. Velger å stole på henne, og ikke på en anonym bruker på et forum.

Tilbake til Ts;

Håper du får ut kattungene! Hvis det er et byggefirma så kanskje du får tak i noen der som kan hjelpe deg. Evt du kan ringe brannvesenet (de hjelper iallefall med å få katter ned fra trær...,så kanskje de hjelper kattunger som er gjemt unna på kronglete plasser og).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...alle kattungene so har kommet til opp igjennom. Ikke er det folk som har villet ha flere heller da alle har fra før. Da er det bare en løsning, beklager.

Nei, det er ikke bare en løsning. Katter som bor på småbruk kan - hold deg fast - også kastreres! Både kjetter og monser skal kastereres, nettopp for å unngå overpopulasjon av katter! Enhver ansvarlig katteeier vet dette, og det å bo på gård betyr vel ikke at man ikke er ansvarlig, eller?

Å herrefred;

Dyrlegen vår har og sagt vi skal sterilisere! Men hun anbefalte å vente til katten ble året. Velger å stole på henne, og ikke på en anonym bruker på et forum.

...

Det er veldig delte meninger om dette med alder og de aller fleste veterinærer ser mer på vekt enn på alder når det gjelder kasterering (katten din blir kastrert, ikke sterilisert).

Jeg er vant med at det gjøres før første løpetid, nettopp for å unngå slike "uhell" som dere hadde.

Nå har jo dere vært heldige som har fått gitt bort kattungene, det er dessverre ikke alle som er det.

:heks:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nefertiti.

Håper alt ordner seg, ts! Jeg skjønner godt at du er frustrert over denne situasjonen.

Kjenner du de som eier eiendommen? Eventuelt søke opp adressen på gulesider og ringe dem? Hadde jeg pusset opp hjemmet mitt, og dette hadde skjedd, hadde jeg gledelig latt dem rive noen planker.

Håper du oppdaterer om hvordan dette ender. Masse lykke til :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bare en løsning. Katter som bor på småbruk kan - hold deg fast - også kastreres! Både kjetter og monser skal kastereres, nettopp for å unngå overpopulasjon av katter! Enhver ansvarlig katteeier vet dette, og det å bo på gård betyr vel ikke at man ikke er ansvarlig, eller?

Det er veldig delte meninger om dette med alder og de aller fleste veterinærer ser mer på vekt enn på alder når det gjelder kasterering (katten din blir kastrert, ikke sterilisert).

Jeg er vant med at det gjøres før første løpetid, nettopp for å unngå slike "uhell" som dere hadde.

Nå har jo dere vært heldige som har fått gitt bort kattungene, det er dessverre ikke alle som er det.

:heks:

Dette er min tredje katt, de to forrige ble kastrert også:) Men det var monser, så jeg ble litt usikker på om kastrert eller sterilisert ble brukt på hunnkatter:)

Virker som det er litt etterspørsel etter katter her jeg bor. Med engang folk jeg kjenner fikk vite at katten vår var gravid så ble kattungene tinget på. Hun fikk fire stk, og jeg måtte si nei til flere som ville ha da det ikke ble nok kattunger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke farlig, men de blir villkatter og kommer til å være redd for mennesker. Pusen vår fikk kattunger mens vi var på ferie. Kattene var fine og friske, de lekte på tomten, men dersom vi nærmet oss gjemte de seg. Jeg tror det endte med at de ble skutt.

Hva i alle dager gjør du med et dyr?!

Blir så forbanna når jeg leser slikt, du burde skamme deg!! Stakkers katt som bor hos deg...

Anonym poster: 07b79fda0da5bd9db0b7db237dd72aad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herrefred;

Dyrlegen vår har og sagt vi skal sterilisere! Men hun anbefalte å vente til katten ble året. Velger å stole på henne, og ikke på en anonym bruker på et forum.

Tilbake til Ts;

Håper du får ut kattungene! Hvis det er et byggefirma så kanskje du får tak i noen der som kan hjelpe deg. Evt du kan ringe brannvesenet (de hjelper iallefall med å få katter ned fra trær...,så kanskje de hjelper kattunger som er gjemt unna på kronglete plasser og).

Katter kan bli kjønnsmodne helt ned i 4-5 mnd alderen. De fleste dyrreverns org. kastrerer/steriliserer kattene rundt 5-6 mnd alderen. Man skal ikke slippe ut katten før de er 6 mnd uansett pga stedssans, så da er den jo ferdig kastrert til den tid..

1 år var nok litt sent. Men vet det er mange forskjellige meninger der.

Bare en lite avsporing:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager gjør du med et dyr?!

Blir så forbanna når jeg leser slikt, du burde skamme deg!! Stakkers katt som bor hos deg...

Anonym poster: 07b79fda0da5bd9db0b7db237dd72aad

Jeg har aldri tatt liv av noen katt selv, og hvilke valg mine foreldre tok måtte jeg leve med. Jeg har veldig lyst på katt tgjen, men slik jeg bor nå må det bli innekatt, og der synes jeg er dyreplageri. Når jeg en gang får katt skal den kastreres med en gang den er gammel nok, gutt eller jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter kan bli kjønnsmodne helt ned i 4-5 mnd alderen. De fleste dyrreverns org. kastrerer/steriliserer kattene rundt 5-6 mnd alderen. Man skal ikke slippe ut katten før de er 6 mnd uansett pga stedssans, så da er den jo ferdig kastrert til den tid..

1 år var nok litt sent. Men vet det er mange forskjellige meninger der.

Bare en lite avsporing:)

Jeg kjenner ei avlskatte som ble sterilisert i 6 års alderen, hun har da ikke hatt løpetid eller kunnet få kattunger siden. Å jeg kjenner hun som eide henne, å hun hadde sterilisert og kastrert voksne katter med stort hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt kontakt med huseier, så satser på at det ordner seg relativt raskt. De som driver og bygger er ikke på jobb i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk dem ned! Jeg er så glad at jeg måtte grine en skvett :D

All ære til min kjære som krøp bortover det urtrange taket fullt av isolasjon, helt sykt! Nå driver han og spytter isolasjon...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har krøpet innerst i en krok der de driver og bygger leiligheter, så det er egentlig ikke noe alternativ å bare la dem ligge. De skal jo tette igjen der. Vi når ikke inn med mindre vi river ned plankene.

Vi må vel prøve å rive plankene selv. Mitt verste mareritt er at de blir innestengt der inne.

Så du skal drive med hærværk på en byggeplass for noen skarve kattunger?

Håper de som eier/driver denne byggeplassen finner ut at det er deg og at du får deg en saftig regning isåfall da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du skal drive med hærværk på en byggeplass for noen skarve kattunger?

Håper de som eier/driver denne byggeplassen finner ut at det er deg og at du får deg en saftig regning isåfall da

Bare slapp av du. Fikk nøkler med huseier, så du har ingenting å bekymre deg over. Idiot.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare slapp av du. Fikk nøkler med huseier, så du har ingenting å bekymre deg over. Idiot.

Ahh så du låste opp plankene? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh så du låste opp plankene? :D

Det var ikke nødvendig å rive planker, mannen min fikk til å krype bortover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ahh så du låste opp plankene? :D

Mannen ålte seg på taket, kan du være snill mot TS?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk dem ned! Jeg er så glad at jeg måtte grine en skvett :D

All ære til min kjære som krøp bortover det urtrange taket fullt av isolasjon, helt sykt! Nå driver han og spytter isolasjon...

Godt å høre at det ordnet seg :jepp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk dem ned! Jeg er så glad at jeg måtte grine en skvett :D

All ære til min kjære som krøp bortover det urtrange taket fullt av isolasjon, helt sykt! Nå driver han og spytter isolasjon...

Så bra!! :) Håper alt står bra til med kattemor og pusungene.. Og selvfølgelig besteforeldrene ;) Hurra :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...