Gå til innhold

Katta har født ute :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tror vi har funnet kattungene, men hun har født på en plass som vi absolutt ikke kommer til i, med mindre vi hadde vært gummimennesker.

Hva faen gjør vi nå? Hun viser ingen tegn til å ville ta dem inn selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tror vi har funnet kattungene, men hun har født på en plass som vi absolutt ikke kommer til i, med mindre vi hadde vært gummimennesker.

Hva faen gjør vi nå? Hun viser ingen tegn til å ville ta dem inn selv.

Er det helt umulig å komme til der? Dere må bare prøve alt mulig ! :) Kattungene burde komme inn. Vil ikke kattemor ha noe med dem å gjøre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La dem være. Hun har tydeligvis funnet et sted hun føler seg trygg, hvis ikke så flytter hun dem selv om det blir nødvendig.

Anonym poster: daa9e2b5b5fa4a47bfca626fc3a94095

• Liker 2
Skrevet

Hun har krøpet innerst i en krok der de driver og bygger leiligheter, så det er egentlig ikke noe alternativ å bare la dem ligge. De skal jo tette igjen der. Vi når ikke inn med mindre vi river ned plankene.

Vi må vel prøve å rive plankene selv. Mitt verste mareritt er at de blir innestengt der inne.

Skrevet

Er det helt umulig å komme til der? Dere må bare prøve alt mulig ! :) Kattungene burde komme inn. Vil ikke kattemor ha noe med dem å gjøre?

Kattemor vil ha noe med dem å gjøre jo, hun er bare inne og spiser før hun løper ut igjen. Virker som hun har født i løpet av dagen, for hun er full av fødselsgugge enda.

Skrevet

Det er ikke farlig, men de blir villkatter og kommer til å være redd for mennesker. Pusen vår fikk kattunger mens vi var på ferie. Kattene var fine og friske, de lekte på tomten, men dersom vi nærmet oss gjemte de seg. Jeg tror det endte med at de ble skutt.

Skrevet

Det har forresten skjedd en gang til, i det tilfellet kom pus hjem med sine søte små som bare var noen dager gamle.

Skrevet

Det er ikke farlig, men de blir villkatter og kommer til å være redd for mennesker. Pusen vår fikk kattunger mens vi var på ferie. Kattene var fine og friske, de lekte på tomten, men dersom vi nærmet oss gjemte de seg. Jeg tror det endte med at de ble skutt.

Jo, det er farlig, når de ligger på en plass der de kan komme til å bli stengt inne.

Og takk for at du nevner skutt-aspektet, når jeg er bekymra for kattene, gir all mulig slags hjelp det!

• Liker 12
Skrevet

Er det ikke farlig??

Å ikke bry seg om at katten føder ute og kattungene ender opp med å bli skutt synes jeg er ganske ille!

Synes du høres ut som en meget uansvarlig katteeier. Hvis du var klar over at katten var drektig så burde du ha holdt henne inne den siste tiden før fødselen, og sørget for å være der. Likedan burde du ha ordnet med noen til å passe på kattemoren hvis du skulle på ferie.

Og hvis det har skjedd to ganger; hva med å sterilisere katten??????

• Liker 25
Skrevet

Ts; du bør bare rive plankene for å få ut ungene!

Kjenner du noen barn som kan klare å smyge seg inn og hente ut kattungene?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke slik at katter aldri har oppdratt kattunger ute før. Hvorfor er det så farlig? Hvorfor kan ikke dyrene få ordne opp selv?

Det eneste jeg kan se som er synd er om man aldri får tak i kattungene og dere ender opp med innavl og 40 katter på tomten.

Skrevet

huff, har ingen råd egentlig, vil bare ønske lykke til!

...eller, hva med å legge en pute, pledd eller lignende som hun er kjent med, like i nærheten av der ungene er nå og som dere kommer til? Kanskje hun finner på å flytte de et par meter?

• Liker 1
Skrevet

Beklager, de postene om hvor de befant seg kom mens jeg skrev. Selvsagt er det ikke bra at de kan bli innesperret.

Kan dere få hjelp av bygningsarbeiderene på mandag? De klarer seg sammen med mor til da, hvis ikke dere likevel får dem ut før den tid. Jeg har kanskje et annet forhold til dyreliv enn deg da jeg kommer fra et småbruk og likevel ikke kunne beholde alle kattungene so har kommet til opp igjennom. Ikke er det folk som har villet ha flere heller da alle har fra før. Da er det bare en løsning, beklager.

• Liker 1
Skrevet

Ts; du bør bare rive plankene for å få ut ungene!

Kjenner du noen barn som kan klare å smyge seg inn og hente ut kattungene?

Ja, vi er inne på tanken. Må bare se henne gå inn der en gang til først. Hun er ikke på vår eiendom.

Nei, dessverre. Hadde ikke vært plass til dem heller :(

Skrevet

huff, har ingen råd egentlig, vil bare ønske lykke til!

...eller, hva med å legge en pute, pledd eller lignende som hun er kjent med, like i nærheten av der ungene er nå og som dere kommer til? Kanskje hun finner på å flytte de et par meter?

Tanken er god, men da ligger pleddet på en parkeringsplass der det kjører bil forbi hele tida, så tror ikke hun er trygg nok til å legge seg på det pleddet.

Skrevet

Nå er det ikke slik at katter aldri har oppdratt kattunger ute før. Hvorfor er det så farlig? Hvorfor kan ikke dyrene få ordne opp selv?

Det eneste jeg kan se som er synd er om man aldri får tak i kattungene og dere ender opp med innavl og 40 katter på tomten.

Sorry, men en sånn type katteeier er IKKE jeg. Jeg bryr meg nok for mye til det. Heldigvis!

• Liker 4
Skrevet

Beklager, de postene om hvor de befant seg kom mens jeg skrev. Selvsagt er det ikke bra at de kan bli innesperret.

Kan dere få hjelp av bygningsarbeiderene på mandag? De klarer seg sammen med mor til da, hvis ikke dere likevel får dem ut før den tid. Jeg har kanskje et annet forhold til dyreliv enn deg da jeg kommer fra et småbruk og likevel ikke kunne beholde alle kattungene so har kommet til opp igjennom. Ikke er det folk som har villet ha flere heller da alle har fra før. Da er det bare en løsning, beklager.

Bygningsarbeiderne er her på måfå, vet ikke om de kommer på mandag engang.

Skrevet

lag en seng/kasse mved maten hennes inne, kanskje hun tar dem med dit hvor det er lunt og mykt?

Skrevet

Ja, vi er inne på tanken. Må bare se henne gå inn der en gang til først. Hun er ikke på vår eiendom.

Nei, dessverre. Hadde ikke vært plass til dem heller :(

Følg etter henne og se hvor de ligger.....hadde ikke betenkt meg når det gjelder å rive ned noen planker for å berge kattungene!

(lettere påvirket av å ha kattunger på to uker selv......)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så vanskelig å holde ei høygravid katte innendørs så man slipper alt dette..

Anonym poster: 8a2987eae9195d238f094bb9fa8ef3de

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...