AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #1 Skrevet 24. mai 2013 Nå har jeg fått munnskold for tredje gang på en måned! Er det noe som kan gjøre så de ikke kommer så hyppig? Har alltid hatt en del munnskold, en gang hver annen måned kanskje. Men nå er jeg ferdig med en så kommer det en ny med en gang igjen. Det er jo ganske ubehagelig, men har ikke prøvd noe annet enn at jeg skylder munnen med corsodyl. Men det er mer for å lindre smerten. Også prøvd oralmedic, det fungerte ikke. Men problemet er at de kommer igjen og igjen hele tiden, er det noen som vet om noe jeg kan gjøre så de kommer så ofte? Håper virkelig noen kan svare!!! Anonym poster: 5239b4e35e838faa861e057c2deda1c6
Strikkedilla Skrevet 24. mai 2013 #2 Skrevet 24. mai 2013 Sår inni munnen og sår i munnvikene kan komme av reaksjon på såpestoffet i tannkremer. Jeg gikk med konstant sår/sprekker i munnviken. Byttet over til zendium og har ikke hatt det siden. Verdt å prøve iallefall:-)
Viktualia Skrevet 24. mai 2013 #3 Skrevet 24. mai 2013 Bytta til zendium tannkrem for noen år siden, aldri hatt f**nskapet igjen.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #4 Skrevet 24. mai 2013 Zendium kan hjelpe ja. Jeg får det bedre med Zendium, men det dukker opp innimellom for det. Tannlegen sa at noen bare får det, er lite å gjøre med det. Anonym poster: cc10d95a447d3b6d061bc8a851e1cb81
Minya Skrevet 24. mai 2013 #5 Skrevet 24. mai 2013 Bytt til Zendium sier jeg også. Jeg pleide å få munnskåld gjennomsnittlig to ganger i måneden før jeg byttet tannkrem. Nå har jeg det et par ganger i året, og da kun i forbindelse med stress eller forkjølelse.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #6 Skrevet 24. mai 2013 Sønnen min var fryktelig plaget med munnskjold. Vi byttet tannkrem til Zendium, og kuttet i tillegg ut brunost og juice. Nå har han ikke hatt munnskjold på flere måneder :-) Anonym poster: d2038cd1b071dba212774bb08e09dd62
ablaze Skrevet 24. mai 2013 #7 Skrevet 24. mai 2013 Såpestoffet det refereres til er ingrediensen SLS (Sodium Lauryl Sulfat) som gjør at tannkremen skummer. Sjekk innholdsfortegnelsen eller kjøp Zendium. Noen av Sensodyne tannkremene kan også brukes.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #8 Skrevet 25. mai 2013 Jeg bruker Sensodyne, men det hjelper tydeligvis ikke. Skal ikke det også fungere mot munnskold? Eller er Zendium bedre? Siden det har fungert for dere virker det jo sånn Så får vel kanskje prøve på det! Anonym poster: 5239b4e35e838faa861e057c2deda1c6
Gjest C4r1n3 Skrevet 25. mai 2013 #9 Skrevet 25. mai 2013 Har det samme pga sykdommen min, "after" kalles sårene jeg pleier å få. Jeg byttet til Zendium tannkrem etter tips fra apotek og kjøpte en spray man sprayer på såret, slik at det blir en slags hinne over såret som lindrer ganske greit. Husker ikke hva den sprayen heter, men stikk innom nærmeste apotek og spør om råd.
ablaze Skrevet 25. mai 2013 #10 Skrevet 25. mai 2013 Jeg bruker Sensodyne, men det hjelper tydeligvis ikke. Skal ikke det også fungere mot munnskold? Eller er Zendium bedre? Siden det har fungert for dere virker det jo sånn Så får vel kanskje prøve på det! Anonym poster: 5239b4e35e838faa861e057c2deda1c6 Det finnes mange typer Sensodyne og noen av dem inneholder SLS. Du må lese innholdsfortegnelsen og velge en uten.
Sugerøret Skrevet 25. mai 2013 #11 Skrevet 25. mai 2013 for akutt behandling fungerer Vademekum munnvann.Ta litt ufortynnet vademekum på en q-tips og rett på fandenskapet. Det hjelper mot sviing rimelig fort og dagen etterpå er jeg mye bedre
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #12 Skrevet 25. mai 2013 Jeg får munnskold et par ganger i året og blir alltid kvitt det av å gurgle Listerine en gang. Man kan også gurgle Vademecum, men da bland det ut med en den vann i et glass. Anonym poster: 63eb0b14189318586de1713119380639
Thalassos Skrevet 25. mai 2013 #13 Skrevet 25. mai 2013 Jeg har hatt dette problemet siden jeg var veldig liten, har prøvd A-L-T. Munnskyllevann, resptbelagte midler, sprayer, bytte av tannkrem, kutte ut matvarer osvosv, ingenting hjalp. Det var helt til jeg var på Kreta og fikk tidenes utbrudd etter å ha stresset mye og spist uvasket frukt blant annet. Jeg gikk på apoteket, desperat etter noe som hjalp. Jeg fikk anbefalt Pyralvex, noe som sved som et rent helvete. Etter kun noen minutter merket jeg ekstrem forbedring, og dagen etter var det ikke vondt i det hele tatt. Såret var der, litt mindre, men ikke vondt i det hele tatt som sagt. Siden den gang har jeg sverget til dette. Etter mange år med bruk er effekten litt nedsatt, men fortsatt helt utrolig. Hvis du kjenner noen som skal til Hellas anbefaler jeg at du ber de kjøpe med dette. Eventuelt skal jeg ned dit etter sommeren og kan selvfølgelig kjøpe med og sende hvis du vil det. Koster rundt 4 euro.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå