AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #1 Skrevet 24. mai 2013 Hei, Jeg utfører nå en medisinsk abort. Jeg var på sykehuset tidligere i uken og fikk den første pillen, resten skulle jeg gjøre hjemme. I går hadde jeg mye blødninger, mer enn normalt for meg, men så gikk det over. Jeg tok de to stikkpillene i dag tidlig klokken 8 og etter dette har det bare gjort megavondt (tok ca 15 minutter før og så begynte det å gjøre vondt), jeg klarer ingenting. Blør nesten ikke noe. Ringte sykehuset og de sa jeg bare skulle vente. Har tatt mye smertestillende, men føler de ikke fungerer. Noen som har hatt lignende? eventuelt vet hva jeg kan gjøre? Er en venninne som skriver dette for meg. Anonym poster: 3fd40fc4c2f5fe46b325194ff99d27cb
Gjest Funky Punk Skrevet 24. mai 2013 #2 Skrevet 24. mai 2013 Skjønner ikke at man blir sendt hjem jeg. Jeg tok en slik abort og fikk ligge på sykehuset. Heldigvis for det,for jeg hadde ekstreme smerter, blødde mye, kastet opp og måtte få morfin minst en gang i timen får å takle smertene.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #3 Skrevet 24. mai 2013 Vanlig med smerter når man foretar en MA, ja. Men det tar noen timer, så er det over. Anonym poster: ec9c2df672e7db5c61b004715bd64a46
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #4 Skrevet 24. mai 2013 Skjønner ikke at man blir sendt hjem jeg. Jeg tok en slik abort og fikk ligge på sykehuset. Heldigvis for det,for jeg hadde ekstreme smerter, blødde mye, kastet opp og måtte få morfin minst en gang i timen får å takle smertene. Vet du hvor lang tid ca det tok for deg før smertene begynte å avta? TS Anonym poster: 3fd40fc4c2f5fe46b325194ff99d27cb
Gjest Funky Punk Skrevet 24. mai 2013 #5 Skrevet 24. mai 2013 Vet du hvor lang tid ca det tok for deg før smertene begynte å avta? TS Anonym poster: 3fd40fc4c2f5fe46b325194ff99d27cb Smertene begynte rundt kl 10:00, tok tabletten en halvtimes tid før det. Lå frem til klokken var ca 16:00 før smertene begynte å avta, og jeg fikk ikke reise hjem før sent på kvelden
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #6 Skrevet 24. mai 2013 Takk for svar! Har nå ringt sykehuset igjen. De sa jeg skulle vente to timer for å se om smerten ble mildere, hvis ikke skulle jeg dra opp. Så får se hvordan det går, kjennes hvertfall litt bedre ut nå. Anonym poster: 3fd40fc4c2f5fe46b325194ff99d27cb
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #7 Skrevet 24. mai 2013 Har du prøvd å ta to Ibux og to paracet sammen? Det var dette tipset jeg fikk da jeg var hos legen etter sterke magesmerter. Det hjalp ikke meg så mye da det viste seg at den sprukne cysta på eggleder faktisk var en graviditet. Men jeg ville prøvd det mot smertene hvis jeg var deg. Anonym poster: d8b8031a84af31b8fb68dad785c0f6a6
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2013 #8 Skrevet 24. mai 2013 Har du prøvd å ta to Ibux og to paracet sammen? Det var dette tipset jeg fikk da jeg var hos legen etter sterke magesmerter. Det hjalp ikke meg så mye da det viste seg at den sprukne cysta på eggleder faktisk var en graviditet. Men jeg ville prøvd det mot smertene hvis jeg var deg. Anonym poster: d8b8031a84af31b8fb68dad785c0f6a6 Legemiddelverket fraråder å blande disse to, så det betviler jeg at legen din har sagt. http://www.aftenpost...ml#.UZ9kypxc3Kc Til TS: jeg hadde vondt omlag 6 timer, fikk dra hjem etter 7. Var på sykehus hele tiden og hadde ikke behov for morfin, men fikk mye paralgin forte, samt at jeg fikk en resept på 12 piller (tror jeg, var iallefall ikke veldig mange i esken). Rart at du ikke har fått tilbud om smertelindrende medikamenter.
Gjest Lolita8 Skrevet 24. mai 2013 #9 Skrevet 24. mai 2013 Jeg ble på sykehuset når jeg tok MA, men jeg kan anbefale deg å gå mye! Omså bare trø rundt på stuegulvet, det hjelper på, gjorde ihvertfall det på meg :-) Går over etterhvert!
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #10 Skrevet 24. mai 2013 Gikk rundt i stuen en stund da det ikke gjorde så alt for vondt. Det er litt bedre nå, har fått sovet litt - helt utslitt. Takk for alle svar TS Anonym poster: 3fd40fc4c2f5fe46b325194ff99d27cb
Gjest Lolita8 Skrevet 24. mai 2013 #11 Skrevet 24. mai 2013 Så godt å høre, TS :-) Ønsker deg lykke til videre!
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #12 Skrevet 24. mai 2013 Det går nok bra, lykke til videre ihvertfall Jeg tok det på sykehuset og hjalp veldig å gå rundt hele tiden også prøve å sove. Hun som lå på samme rom hadde store smerter, så det er nok veldig individuelt. Med gåing, soving og smertestillende var det ikke så vondt for meg, til gjengjeld blødde jeg i tre måneder etterpå.. Anonym poster: cb0a0c2667bf5eab45c1070ca7ab20a0
Kusmi Skrevet 24. mai 2013 #13 Skrevet 24. mai 2013 Skjønner ikke at man blir sendt hjem jeg. Jeg tok en slik abort og fikk ligge på sykehuset. Heldigvis for det,for jeg hadde ekstreme smerter, blødde mye, kastet opp og måtte få morfin minst en gang i timen får å takle smertene. Hadde samme opplevelse som deg, er utrolig glad for at jeg ikke ble sendt hjem! Jeg besvimte flere ganger på grunn av smerten. Godt å høre at det går bra med deg nå da TS! Jeg fikk det også mye bedre etter at jeg fikk til å sove. Lykke til med tiden videre! Den er jo også vond, men på en annen måte
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #14 Skrevet 25. mai 2013 Hadde også en smertefull opplevelse med MA. Når jeg begynte å kaste opp og det svartnet for øybene dro jeg på sykehuset. Man kan dra dit om det blir for ille. Jeg hadde smerter i 12 timer, måtte få morfin. Utrolig at man bare blir sendt hjem. Jeg opplevde det traumatisk. Og du kan blande paracet og Ibux. Det rådet har jeg selv fått og jeg er også utdannet sykepleier. Men dersom du allerede har Tatt Voltaren og to Pinex Forte, så kan du ikke ta noe mer Paracet på 4-5 timer (Voltaren er hver 8. time). Antar du har fått det av sykehuset (håper i alle fall det). Anonym poster: d153d2cf941147042ca0054864731a63
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #15 Skrevet 25. mai 2013 Ja det gjorde innmari vondt hos meg, på grunn av at jeg fikk rier, med riertopper annethvert minutt. Det var det jordmor som målte. Hele dagen med ryggvondt fra helvete, så hele underlivet, og så med rier, og til slutt kom spæsjblødningen. Anonym poster: ff3141969066e27f3b926b60bff4674f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #16 Skrevet 25. mai 2013 Og tar du Voltaren, så må du ikke ta Ibux, for Voltaren (Diclofenak) er en sterkere vaeiant av Ibux. Anonym poster: d153d2cf941147042ca0054864731a63
Gjest Lolita8 Skrevet 25. mai 2013 #17 Skrevet 25. mai 2013 Huff, jeg føler med dere som fikk så vondt. Jeg hadde også vondt, men jeg trengte ikke noe slags smertestillende, og det gikk rimelig kjapt også. Får litt vondt av dere, og vil sende alle en klem
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2013 #18 Skrevet 25. mai 2013 Grøss... om jeg noen gang må gå gjennom dette håper jeg at jeg har mulighet til å få tatt det privat, eller i det minste få reise hjem. Gå gjennom noe slikt rundt vilt fremmede høres ut som helvete på jord.
Gjest Lolita8 Skrevet 25. mai 2013 #19 Skrevet 25. mai 2013 Jeg følte mye trygghet ved å ha sykepleierne rundt meg. Hadde jo også samboer med meg på sykehuset. Jeg kunne ikke tenkt meg å gjøre det hjemme, egentlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå