AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #1 Skrevet 24. mai 2013 Tips til hvordan introdusere sykkelsete og hjelm? Sønnen vår har en tendens til å ikke ville sitte på ting han ikke kjenner.. Da vi var i butikken for å prøve en trille måtte vi gi opp fordi han hylskrek. Godtok ikke å sitte i den før han hadde sett oss trille i byen og kommet oss ut av butikken. Tenkte å ha den litt inne i stua før vi monterer den, også kanskje la han se meg sykle litt med sete på før han må settes oppi. Når det er gjort, må vi vel bare være "brutal"? Han kommer til å elske det så fort han sitter der og vi kommer oss i syklingen, men inntil da kan det godt være han er skeptisk. Dessuten hater han solhatter, så er spent på om han godtar hjelmen.. Stri liten gutt dette her.. Anonym poster: 193f8aed867e68e8a6404f87f8453bac
Gjest Marmot Skrevet 24. mai 2013 #2 Skrevet 24. mai 2013 Hvor gammel er han? Jeg hadde mange de samme bekymringene som deg da jeg skulle begynne å sykle, men det gikk overraskende greit. Da jeg prøvde med hjelm før jeg satt ham i setet, ble det bare hyl og skrik, men så fort han satt i setet tror jeg det var så spennende at han glemte hjelmen. Jeg måtte bare ta en runde på sykkelen for å se om han lot den være da, og det gjorde han.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #3 Skrevet 24. mai 2013 Hvor gammel er han? Jeg hadde mange de samme bekymringene som deg da jeg skulle begynne å sykle, men det gikk overraskende greit. Da jeg prøvde med hjelm før jeg satt ham i setet, ble det bare hyl og skrik, men så fort han satt i setet tror jeg det var så spennende at han glemte hjelmen. Jeg måtte bare ta en runde på sykkelen for å se om han lot den være da, og det gjorde han. Han er 1,5 år gammel. Ok, det var jo bra! Men her har vi jo allerede hatt problemer med å få han til å sitte på ting han ikke er heeelt trygg på. Første gangen han skulle sitte i dessen vi har i hagen så vrei han og ynket seg for å unngå å bli plassert i den. Han er veldig sterk, så når han bestemmer seg for å ikke sette seg, så er det ikke så lett. Men får håpe han også synes det er spennende, da. Sykkelen har jo stått ute hele våren så han har jo sett den stå der, og han peker alltid på barnesyklene i barnehagen. Anonym poster: 74310962d7337fe3c4e00eb004187d41
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #4 Skrevet 24. mai 2013 Første gang i pulk i påsken var også mye mye hyl og skrik, fram til vi begynte å gå. Etter det trivdes han og sovnet som en stein der. Anonym poster: 74310962d7337fe3c4e00eb004187d41
Gjest Marmot Skrevet 24. mai 2013 #5 Skrevet 24. mai 2013 Min var også 1,5 da jeg begynte, og var akkurat slik du beskriver. Han er slik ennå, blir f.eks. helt hysterisk om jeg prøver å få ham til å sitte i en vogn som ikke er hans. Det kan jo være lurt å vise ham barnesetet, sette det på sykkelen og si hver gang dere ser det at der skal han sitte så dere kan sykle sammen, og det blir kjempegøy, og bla bla.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå