AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #21 Skrevet 24. mai 2013 Kjøp Svalka i fra IKEA istedet! Plastglass tar seg ikke ut i bryllup? Anonym poster: 61d9e9af0970eb3d8f94ff7cba307f4d
pusla Skrevet 25. mai 2013 #22 Skrevet 25. mai 2013 Æsj, enda en ting jeg ikke har tenkt på! Vi skal leie glass og servise til middagen og kvelden, men glass til velkomstdrink tror jeg ikke er med der. Er enig i at plast er litt feil, når man forsøker å holde stilen ellers. Får sjekke ut IKEA (hvis det blir velkomstdrink i glass da - kjære vil hive noen øl i en balje som folk kan ta av når e kommer - så ja, jeg skjønner utfordringene dine Kiara )
Gjest Kiara! Skrevet 30. mai 2013 #23 Skrevet 30. mai 2013 Hadde jeg vært deg hadde jeg dratt på IKEA. Eller sjekk ut finn.no. Synes ikke at plast passer til bryllupssettingen, uansett om det er hage, låve, båt eller grendehus. Dessuten er det ikke så hyggelig for miljøet akkurat! Du kan selge glassene etterpå på finn.no. Hvor er det du er Ahs... jeg vil bare si tusen takk for tipset om finn.no! Jeg sitter nå med; - ølglass - whiskyglass - Irish coffee glass - longdrink glass - champagneglass - cognac glass til minst 30stk pr type til mindre pris enn hva jeg skulle gitt for bare champagneglass på Ikea! Jeg er litt målløs egentlig over mengden som plutselig er i hus, og vil gjerne anbefalle andre bruder også om å sette inn en annonse på finn, tenke litt miljø samtidig. Jeg hadde selv aldri tenkt tanken på akkurat glass. 1
estrella Skrevet 30. mai 2013 #24 Skrevet 30. mai 2013 Jeg hadde aldri hatt plastglass (hverken til velkomstdrink eller annen alkohol/drikke ut over kvelden) på bryllupsdagen min . Bra at du tok til "fornuft"...man kan jo selge det videre etter bryllupet? Eller gi det til bruktbutikker? Man trenger jo gjerne ikke den mengden glass man sitter igjen med etter festen!
Gjest Kiara! Skrevet 30. mai 2013 #25 Skrevet 30. mai 2013 Jeg har vært fornuftig hele veien jeg, men jeg har følt meg overskjørt av de hjemme. Det er først og fremst der problemet har ligget. Og jeg må bare si at til 60 gjester med fri flyt av det aller meste har ikke jeg kapasitet til å kjøpe inn glass til alt og alle. Jeg tenkte i utgangspunktet; champagne, rødvin, øl, farris og cognac i glass og så gå over til engangs under festen. - Vi må jo kjøpe ALT. Så det at dette tipset kom ser jeg bare på som supert! Glassene som blir igjen donerer vi til felleskapet i familien, det er alltid greit å ha et lager til neste anledning.
Gjest Kiara! Skrevet 30. mai 2013 #26 Skrevet 30. mai 2013 Man kan si hva man vil om at det er så billig på ebay, men det er på finn jeg har gjort mange av bryllupskuppene våre hvertfall. Supert å handle brukt fra andre sine bryllup!
CathFoto Skrevet 30. mai 2013 #27 Skrevet 30. mai 2013 Man kan si hva man vil om at det er så billig på ebay, men det er på finn jeg har gjort mange av bryllupskuppene våre hvertfall. Supert å handle brukt fra andre sine bryllup! Jeg prøvde å bli kvitt noen glass på Finn, ikke så lett. Men det var ikke typiske IKEA-glass heller da. Vi har nettopp vært på IKEA og kjøpt ti karafler til vin og ti boller til borddekorasjoner. Lurer veldig på om ti karafler er riktig antall. Ser veldig mye ut...
Petalouda Skrevet 31. mai 2013 #29 Skrevet 31. mai 2013 stedet vi skal ha mottagelse har alt bortsett fra champagneglass så vi har handlet på Ikea, Svalka glassene.Perfekte
Gjest Ciegus Skrevet 31. mai 2013 #30 Skrevet 31. mai 2013 Kanskje ikke helt i tråd med tema, men det virker jo som dere har peiling. Hvis man leier et lokale (type grendehus), så er jo ikke servise og bestikk av det alle fineste? Bruker man dette, eller kjøper man inn selv/prøver å leie? Spesielt bestikk tenker jeg på, det er jo ingen som har finbestikk til 50 personer liggende hjemme som man kan bruke til bryllup? Vi står mellom to lokaler og må ta med slike smådetaljer i vurderinga...
pusla Skrevet 31. mai 2013 #31 Skrevet 31. mai 2013 Jeg tenkte å bruke plast, men nå skal jeg lete litt på Finn eller kjøpe de Svalka fra IKEA tror jeg. Vi har glemt å sette hvitvinsglass på lista til de vi leier av, så det må også fikses.
liv Skrevet 31. mai 2013 #32 Skrevet 31. mai 2013 Vi har sølvbestikk til mange i familien, jeg har til 12, begge barna mine har til 6 hver, samme hos søstern, og mamma har til 24 men et annet slag. Så her gikk det veldig fint. Men de måtte vaske opp dessertskjeene så det ble nok til kakene
estrella Skrevet 31. mai 2013 #33 Skrevet 31. mai 2013 Finn.no er genialt Og som du sier Kiara, det kommer helt sikkert nye anledninger hvor enten venner eller familie skal ha større selskap og trenger nettopp det dere har fått tak i til bryllupet .
Gjest Ahs Skrevet 1. juni 2013 #34 Skrevet 1. juni 2013 Hvor er det du er Ahs... jeg vil bare si tusen takk for tipset om finn.no! Jeg sitter nå med; - ølglass - whiskyglass - Irish coffee glass - longdrink glass - champagneglass - cognac glass til minst 30stk pr type til mindre pris enn hva jeg skulle gitt for bare champagneglass på Ikea! Jeg er litt målløs egentlig over mengden som plutselig er i hus, og vil gjerne anbefalle andre bruder også om å sette inn en annonse på finn, tenke litt miljø samtidig. Jeg hadde selv aldri tenkt tanken på akkurat glass. Hvor jeg er? Jeg er her:-) Veldig fint å selge etterpå på finn.no. Både for selger, kjøper og for miljøet:-) Vi er heldige og få "rester" fra andres bryllup som pynt, stoltrekk, kruver til toalett etc. Og så låner vi alt dekketøyet samt bord og stoler fra et serveringssted som har stengt i sommerferien (gratis).
Gjest Kiara! Skrevet 1. juni 2013 #35 Skrevet 1. juni 2013 Jeg ble bare helt måløs hvor lett det var å gjøre dette billig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå