Gå til innhold

Erfaringer med terapi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå gått i terapi i 4 mdn, for traumer. Jeg har opplevd noen saker som gjorde meg veldig redd, som gjorde at jeg var redd for å dø.

Men min terapaut vil prate om sex hver gang jeg er der (går en gang i uka).

Jeg vet fint lite om terapi, og jeg spør dere andre som er under behandling, er sex et tema? Det er stort sett det eneste han vil prate om. Er det ei sånn Freud-greie?

Han har sagt at jeg er fin, at jeg har samme musikksmak som han, og han deler personlige greier om seg selv.

Da han sa jeg var fin, sa han: - nå legger jeg jobben min fra meg, du er et usedvanlig feminint kvinnfolk og du er veldig pen og sjarmerende.

Han brukte 15 min på dette.

Han kommer nærmere og nærmere, og jeg føler ikke at han er en nøytral person lengre. Er det en måte å utfordre meg på? Gjør han det med vilje? Er et en del av behandlingen? Er det for å se hvordan jeg reagerer?

Jeg blir litt skeptisk.

Jeg trudde en terapaut skulle si ja og ha, og ikke si noe om seg selv.

Jeg sa at nå vet jeg hva jeg har å gjøre og hvordan jeg skal klare meg videre, men det ble satt om tre nye timer med en gang. Han ser for seg å behandle meg i 2 år.

Noen erfaringer med terapi? Del de med meg, jeg er litt forvirra?

Bestekompisen min sier mannfolk er mannfolk, ikke noe å gjøre med det. Har han rett?

Anonym poster: 9b744189cb2d6176d4e3bc36accf79c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Han her går langt over streken og er ute etter å bruke deg. Kom deg vekk.

(Det er OK og bra å dele ting om seg selv, og å gi komplimenter, men her er det tydelig at han vil noe mer, noe han ikke skal ha, og det kommer i veien for jobben han skal gjøre. Dette her skal han ikke gjøre, og sånn skal han ikke oppføre seg.)

Endret av Pringle
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir veldig forvirra.

Han har sagt at han vært behandler i 20 år, og har har sjeldent hørt om noe så grovt som det jeg har vært utsatt for. Det er nok sikkert sant.

Jeg brukte lang tid på å ta kontakt med helsevesenet, og føler på mange måter dette hjelper meg, for jeg får sortert tanker og samtidig få svar på hvorfor jeg er som jeg er.

Men, jeg bruker mye tid på å se bort og se ned i gulvet, fordi han sier personlige ting om seg selv. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, når han kryper sånn under huden på meg.

Hvor vanskelig er det å be om en terapaut? Helst en kvinnelig?

Anonym poster: 9b744189cb2d6176d4e3bc36accf79c4

AnonymBruker
Skrevet

Be om å bytte, han oppfører seg svært uprofesjonelt. Til tross for at du selvsagt kan be terapauten om å styre samtalen skal det være opp til deg hva dere snakker om.

Anonym poster: f0813ffe84755aac3fdb4b09bb101edc

• Liker 1
Skrevet

Dette høres ikke normalt ut i det hele tatt. Jeg ville klaget og bedt om ny behandler.

Ta det opp med fastlegen din og forklar det du har sagt her.

Gjest Blomst83
Skrevet

Creepy var det første som falt meg inn.Det det høres ikke normalt ut. Bytt behandler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...