AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #1 Skrevet 23. mai 2013 Her er noen grunner til at ble kvitt facebook. "Likes" er blitt noe man får hvis man er populær ikke hvis man faktisk gjør noe verdt en like. En jente på studiet mitt får lett en haug likes av de på universitetet selvom hun bare legger ut et intetsigende bilde av f.eks bordet hun sitter og studerer ved, eller en hjernedød kommentar. Folk som poster noe kreativt men ikke er populære får aldri noe spesielt med likes. De jeg har kontakt med på Facebook prater jeg også med på andre virtuelle arenaer som WhatsApp og SMS, og de jeg ikke snakker med er bare på vennelista mi som pynt. Facebook er en elendig arena for å få nye venner. Noen av de beste vennene jeg har hatt tidligere er tilfeldige jeg bare la til på msn. På Facebook har folk lagt ut mye om seg selv, så folk er selvsagt skeptiske til de man adder. Resultatet blir at man bare adder folk man kjenner/vet om og siden begge parter er redde for å være åpne av frykt for å drite seg ut blant fellesvenner så blir det bare hjernedøde samtaler. På msn hadde jeg alle mulige artige og private samtaler med folk fordi de aldri var redde for å fortelle meg om seg selv, rett og slett fordi jeg ikke visste hvem de var (inntil de valgte å sende bilder eller navn). 99.9% av innholdet på facebook er søppel. Bildet av deg med en vinflaske eller sprit i hånda er ikke morsomt eller "crazy". At du nettopp spiste sushi/var på trening/leser til eksamen er en totalt uintressant status oppdatering. Facebook er rett og slett blitt en arena hvor man bare skal prøve å vise det beste av seg selv og ikke være kreativ, åpen, eller til og med sosial. Farvel til alle dere på Facebook. Anonym poster: 6c62a69aad086a6be62f34e52c2856cf Anonym poster: 6c62a69aad086a6be62f34e52c2856cf 11
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 Dette visste jeg alt for en fem-seks år siden, når facebook begynte å bli populært. Det har aldri vært en arena for annet enn å fremstille seg selv så flott som mulig og å være populær på. Jeg har aldri skapt noen profil der. Det er ikke noe jeg er interessert i. Anonym poster: e992488d09503776a91d5c7498e06f2f 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #4 Skrevet 23. mai 2013 Kjenner meg ikke helt igjen jeg egentlig. De fleste jeg har på nyhetsfeeden min poster både morsomme og kreative ting, det være seg bilder, skråblikk eller kunst. De som har kjipe oppdateringer gjemmer jeg bare og setter på en egen venneliste så jeg slipper å ha noe med dem å gjøre. Anonym poster: 92c3881c18ae3c88aa1dce80bbe03322
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #5 Skrevet 23. mai 2013 Kjenner meg ikke helt igjen jeg egentlig. De fleste jeg har på nyhetsfeeden min poster både morsomme og kreative ting, det være seg bilder, skråblikk eller kunst. De som har kjipe oppdateringer gjemmer jeg bare og setter på en egen venneliste så jeg slipper å ha noe med dem å gjøre. Anonym poster: 92c3881c18ae3c88aa1dce80bbe03322 Hvordan lager man egne vennelister for folk man egentlig ikke har lyst til skal se private bilder og oppdateringer? Jeg er ikke så flink til det, så foreløpig er alle på samme liste... Anonym poster: d7cfad2f5f9af4999f661082a610f6ff
Nowayback Skrevet 23. mai 2013 #6 Skrevet 23. mai 2013 Her er noen grunner til at ble kvitt facebook. "Likes" er blitt noe man får hvis man er populær ikke hvis man faktisk gjør noe verdt en like. En jente på studiet mitt får lett en haug likes av de på universitetet selvom hun bare legger ut et intetsigende bilde av f.eks bordet hun sitter og studerer ved, eller en hjernedød kommentar. Folk som poster noe kreativt men ikke er populære får aldri noe spesielt med likes. De jeg har kontakt med på Facebook prater jeg også med på andre virtuelle arenaer som WhatsApp og SMS, og de jeg ikke snakker med er bare på vennelista mi som pynt. Facebook er en elendig arena for å få nye venner. Noen av de beste vennene jeg har hatt tidligere er tilfeldige jeg bare la til på msn. På Facebook har folk lagt ut mye om seg selv, så folk er selvsagt skeptiske til de man adder. Resultatet blir at man bare adder folk man kjenner/vet om og siden begge parter er redde for å være åpne av frykt for å drite seg ut blant fellesvenner så blir det bare hjernedøde samtaler. På msn hadde jeg alle mulige artige og private samtaler med folk fordi de aldri var redde for å fortelle meg om seg selv, rett og slett fordi jeg ikke visste hvem de var (inntil de valgte å sende bilder eller navn). 99.9% av innholdet på facebook er søppel. Bildet av deg med en vinflaske eller sprit i hånda er ikke morsomt eller "crazy". At du nettopp spiste sushi/var på trening/leser til eksamen er en totalt uintressant status oppdatering. Facebook er rett og slett blitt en arena hvor man bare skal prøve å vise det beste av seg selv og ikke være kreativ, åpen, eller til og med sosial. Farvel til alle dere på Facebook. Anonym poster: 6c62a69aad086a6be62f34e52c2856cf Anonym poster: 6c62a69aad086a6be62f34e52c2856cf Gir det ikke litt mestringsfølelse nå som du har fått så mange "likes" her? Aner vi et snarlig comeback?
Red-Ruby Skrevet 23. mai 2013 #7 Skrevet 23. mai 2013 Gir det ikke litt mestringsfølelse nå som du har fått så mange "likes" her? Aner vi et snarlig comeback? Jeg er ikke ts,men helt ærlig..Nei... jeg får likes og jeg er upopulær. Enten så poster jeg utrolig artige ting,eller så syns de bare synd på meg. Bryr meg egentlig ikke om kg likes eller facebook likes,men det som er trist med facebook er at likes er litt "smiske"-knappen for noen mennesker. Det er så mye lettere å like et bilde enn å spørre andre hvordan de har det. Syns det er rart at facebook har blitt så populært at det er nesten tabu å ikke ha det. Men du er tøff som gjorde det, fordi du ikke bruker tiden din på ting du mener er uviktig. Jeg syns face er helt ok.
Guybrush Skrevet 23. mai 2013 #8 Skrevet 23. mai 2013 Facebook ble laget for å være en interaktiv yearbook med fokus på folk du allerede kjenner. Dette har vel vært rimelig klart i alle år. Overfladiske mennesker som deler inn etter popularitet og slikker enkelte oppover ryggen er ikke noen ny oppfinnelse. Virker mest som at du er oppgitt over sykdommer men fokuserer på symptomene?
Memoria Skrevet 24. mai 2013 #10 Skrevet 24. mai 2013 (endret) Jeg bruker ikke facebook som en datingarena eller til å bli kjent med nye mennesker. Jeg bruker facebook til å holde kontakt med de venner jeg allerede har, spesielt de som bor langt borte i andre fylker og andre land. Jeg bruker facebook til å kommentere og like bilder og statuser jeg finner fine, underholdende og morsomme. Jeg bryr meg lite om likes selv, og er ikke smålig nok til å reagere på at andre får flere likes enn meg. Å være student uten facebook er nærmest umulig - alle skoler jeg har gått på bruker facebook som en arena til å formidle informasjon og gi beskjeder. Dette er noe jeg finner irriterende - min facebook var opprinnelig ment til privat bruk for underholdning og til å holde kontakt med venner, ikke til å holde meg oppdatert mtp skole og jobb. Men intranettet er old news, virker det som. Min oppfatning er at de som river seg i håret mest pga facebook er de som hunter etter likes, legger ut sinte statusoppdateringer for å få ut frustrasjon, tyr til personangrep "uten å nevne navn" som de så fint sier i sine satusoppdateringer, og de som legger ut x-antall middager, godnattbilder, og i det hele tatt har et stort behov for oppmerksomhet - de tilhører 40 år + kategorien på min venneliste. Vi i 20-30-årene, av det jeg har sett og erfart, bruker facebook mye mer omhyggelig, fornuftig og bedre enn som så. Men så er vi ikke så bitre heller, enda. Endret 24. mai 2013 av Memoria
LillaFrosk Skrevet 24. mai 2013 #11 Skrevet 24. mai 2013 Vel. Det er av slike grunner jeg slettet alle "vennene" mine, og har bare 60 stk igjen på facebook. Slettet alle dem jeg fant plagsomme, og brydde meg lite om jeg får likes eller ikke (.. legger sjeldent ut noe uansett).
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #12 Skrevet 24. mai 2013 Puh, sikkert halvparten og kanskje mer av de jeg har på "vennelista" er folk jeg ikke har vekslet et ord med på år og dag. Jeg får meg ikke til å slette dem heller. Føler meg nesten slem da. Anonym poster: 37fa1ff36e9ad7b317d5579135273dde
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #13 Skrevet 24. mai 2013 Veldig sant. Jeg er veldig nær til å slette min for alltid. Lei av folk som skryter av livet sitt og oppdaterer deres jævla profilbildet 10 ganger i uken. Hvorfor? Jo da, for å prøve å fremstå så bra som mulig. Anonym poster: 9f02a1e2bc7fa0d56ebdd9fb96bd3639
Gjest Faerunpedia Skrevet 24. mai 2013 #14 Skrevet 24. mai 2013 Jeg bor i utlandet og bruker facebook til å holde kontakt med venner. Det går for det meste i private meldinger, legger så og si aldri ut noe og leser lite oppdateringer. Jeg har også kun virkelige venner på fb, og ikke tilfeldige mennesker jeg knapt kjenner. Så fb er hva du gjør det til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå