Gjest Wei Wei Skrevet 24. mai 2013 #2 Skrevet 24. mai 2013 Koselig og multikulturelt miljø. Lærerne var bare norske.
Lady Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2013 (endret) T Endret 10. november 2013 av Lady
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #4 Skrevet 24. mai 2013 Litt vanskelig å svare utdypende når jeg ikke vet hvor i landet du har tenkt deg, men jeg har positiv erfaring med voksenopplæring. Mange underlige lærere, men de finner man jo overalt - de kunne faget sitt i hvert fall. Variert sammensetning av klassene; noen unge, mange "midt i mellom" og noen få over 50. Ulike klasser for hvert fag, i og med at mange bare tar de fagene de mangler eller deler opp fag over et par år. Blir jo noen grupperinger (faktisk ikke basert på alder), men miljøet er jevnt over bedre enn på vanlig videregående etter min erfaring. Anonym poster: 88c8ea99121873527b4d747adee67d6b
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #5 Skrevet 24. mai 2013 Nå hadde ikke jeg fulltidsopplæring, men vi møttes ca en gang i mnd og hadde undervisning. Mitt inntrykk var at det var veldig mye fokus på hvordan gjennomføre eksamen, mye rundtomkring-snakk og veldig lite læring. Jeg vet da for svarte hvordan jeg tar eksamen, så jeg sluttet. Leste hjemme i stedet Likte heller ikke å skulle omgi meg hele dagen med vgs-elever, men det er nå meg.. Tror de som går fulltid har et mer ordentlig opplegg rundt det hele, med terminplan etc. Anonym poster: 5f2dc6b13d5c732f5123c3ef5f8c27e6
Lady Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2013 (endret) Litt vanskelig å svare utdypende når jeg ikke vet hvor i landet du har tenkt deg, men jeg har positiv erfaring med voksenopplæring. Mange underlige lærere, men de finner man jo overalt - de kunne faget sitt i hvert fall. Variert sammensetning av klassene; noen unge, mange "midt i mellom" og noen få over 50. Ulike klasser for hvert fag, i og med at mange bare tar de fagene de mangler eller deler opp fag over et par år. Blir jo noen grupperinger (faktisk ikke basert på alder), men miljøet er jevnt over bedre enn på vanlig videregående etter min erfaring.Anonym poster: 88c8ea99121873527b4d747adee67d6b T Endret 10. november 2013 av Lady
Lady Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2013 (endret) Nå hadde ikke jeg fulltidsopplæring, men vi møttes ca en gang i mnd og hadde undervisning. Mitt inntrykk var at det var veldig mye fokus på hvordan gjennomføre eksamen, mye rundtomkring-snakk og veldig lite læring. Jeg vet da for svarte hvordan jeg tar eksamen, så jeg sluttet. Leste hjemme i stedet Likte heller ikke å skulle omgi meg hele dagen med vgs-elever, men det er nå meg.. Tror de som går fulltid har et mer ordentlig opplegg rundt det hele, med terminplan etc.Anonym poster: 5f2dc6b13d5c732f5123c3ef5f8c27e6 - Endret 10. november 2013 av Lady
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #8 Skrevet 24. mai 2013 Åh, det var jo ikke veldig positivt :frown: Jeg har tatt fag som privatist tidligere, og det er også veldig eksamens rettet. På voksen opplæring teller ikke alt på eksamen, hvis jeg har skjønt riktig? Nei, voksenopplæring har helt vanlig undervisning med for eksempel prøver, innleveringer, muntlige fremføringer/aktiviteter o.l. De fører fravær, og har man for mye fravær (ca. 10% eller over) eller for få innleveringer/prøver, får man ikke standpunktkarakter og kan altså heller ikke bli trukket opp i eksamen. Man mister ganske enkelt plassen sin, og må begynne på nytt året etter eller finne på noe annet. Eksamen i norsk hovedmål var obligatorisk, og man kunne bli trukket opp i ett eller flere fag, muntlig eller skriftlig. Jeg kom ikke opp i noe annet enn den obligatoriske eksamenen i norsk hovedmål. Jeg følte ikke at undervisningen var spesielt eksamensrettet, det var som vanlig videregående sett bort fra at mine medelever var mye eldre og at vi var en mer "broket" forsamling. Anonym poster: 88c8ea99121873527b4d747adee67d6b
Lady Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 24. mai 2013 Nei, voksenopplæring har helt vanlig undervisning med for eksempel prøver, innleveringer, muntlige fremføringer/aktiviteter o.l. De fører fravær, og har man for mye fravær (ca. 10% eller over) eller for få innleveringer/prøver, får man ikke standpunktkarakter og kan altså heller ikke bli trukket opp i eksamen. Man mister ganske enkelt plassen sin, og må begynne på nytt året etter eller finne på noe annet. Eksamen i norsk hovedmål var obligatorisk, og man kunne bli trukket opp i ett eller flere fag, muntlig eller skriftlig. Jeg kom ikke opp i noe annet enn den obligatoriske eksamenen i norsk hovedmål. Jeg følte ikke at undervisningen var spesielt eksamensrettet, det var som vanlig videregående sett bort fra at mine medelever var mye eldre og at vi var en mer "broket" forsamling. Anonym poster: 88c8ea99121873527b4d747adee67d6b Åja, takk for info:) Så kan hende man ikke har eksamen i alle fag? Trodde man hadde eksamen i alle fagene man tok:)
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #10 Skrevet 24. mai 2013 Det spørs hvor du tar voksenopplæringen.. Vi hadde prøver og førte fravær, men fikk ikke standpunkt. Her telte kun eksamen. Dette var igjennom folkeuniversitetet. Anonym poster: d9f85708c3fed37abe9b36873f3293ca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå