Gå til innhold

Jobbmuligheter i utlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er ei ung jente som utdanner meg til å bli vernepleier som er en allsidig utdanning.

Det jeg lurer på om det er muligheter for å jobbe som vernepleier i utlandet, da tenker jeg på Europa ( F.eks Australia, spania) og Amerika (Canada) ? :)

Er sjansjene liten eller er det gode muligheter?

Setter stor pris på svar!

Anonym poster: a1d953d6a29ce50c7c9f05a0e7920fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Australia ligger ikke i Europa ;-)

Anonym poster: 3116822bb0b8d2da8172b2400513b72f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australia ligger ikke i Europa ;-)

Anonym poster: 3116822bb0b8d2da8172b2400513b72f

Det stemmer det ;)

Min geografiske sans er ikke helt på topp skjønner jeg :P hehe

Mener å huske jeg har hørt om det før, men kanskje glemt det...

TS

Anonym poster: a1d953d6a29ce50c7c9f05a0e7920fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med en skole med den utdanningen du ønsker å ta, eventuelt finn en forening for yrket som kan hjelpe meg.

Men først kan du ta en titt på kartet så du vet hvor "utlandet" er ;) Australia og Europa er to helt forskjellige kontinent på hver sin side av kloden. Det er greit å vite litt om landet du er interessert, både beliggenhet og kultur, før man vuderer å flytte dit! :)

Anonym poster: f8c75756819cdfc84cc395130b7d7293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På NTNU har man flere studentorganisasjoner som jobber med slike saker. Har du sjekket dette ved din egen studieplass?

Eventuelt ta kontakt med de som opperer på NTNU. Nå går jeg sammen med ingeniørlinjene, men det finnes jo medisinutdanning på NTNU også, kansje du kan høre med en linjeforrening/studentorganisasjon der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På NTNU har man flere studentorganisasjoner som jobber med slike saker. Har du sjekket dette ved din egen studieplass?

Eventuelt ta kontakt med de som opperer på NTNU. Nå går jeg sammen med ingeniørlinjene, men det finnes jo medisinutdanning på NTNU også, kansje du kan høre med en linjeforrening/studentorganisasjon der?

Hei!

Nei, har ikke hørt med skolen der jeg studerer.

Skal se om jeg ikke får gjort som du tipser om :)

Takk for hjelp :)

TS

Anonym poster: a1d953d6a29ce50c7c9f05a0e7920fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta kontakt med en skole med den utdanningen du ønsker å ta, eventuelt finn en forening for yrket som kan hjelpe meg.

Men først kan du ta en titt på kartet så du vet hvor "utlandet" er ;) Australia og Europa er to helt forskjellige kontinent på hver sin side av kloden. Det er greit å vite litt om landet du er interessert, både beliggenhet og kultur, før man vuderer å flytte dit! :)

Anonym poster: f8c75756819cdfc84cc395130b7d7293

Haha, du sier noe der ;) har lest en del om Canada, men Australia vet jeg lite om, bare lest på nett hvor har skrevet at de er fornøyde med å bo der :)

Takk for hjelpen.

TS

Anonym poster: a1d953d6a29ce50c7c9f05a0e7920fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...