Nowayback Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #21 Skrevet 3. juni 2013 Jo, faktisk. Nei, sakens kjerne er at folk haster med å få barn, uten å ha særlig økonomisk sikring. Jeg er det motsatte av sakens kjerne, siden jeg vil ha stabilitet før jeg får barn.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2013 #22 Skrevet 3. juni 2013 Nei, sakens kjerne er at folk haster med å få barn, uten å ha særlig økonomisk sikring. Jeg er det motsatte av sakens kjerne, siden jeg vil ha stabilitet før jeg får barn. Hvem er de her menneskene som haster med å få barn uten økonomisk sikring.
Kassiopeia Skrevet 3. juni 2013 #23 Skrevet 3. juni 2013 Ts, hvor lenge man har vært sammen har egentlig lite å si når man får barn. Forholdet blir så forandret etterpå at man kan rett og slett ikke vite helt sikkert på forhånd hvor sikkert forholdet er. De parrene jeg kjenner som har vært sammen i 5-12 år før de fikk barn, gjorde det faktisk slutt før barna var begynt på skolen. Nå vet jeg jo selvfølgelig om par som bare hadde vært kort tid sammen også før de fikk barn, og heller ikke klarte å holde sammen. Poenget et bare at man har ikke nødvendigvis en større sjangse til å holde sammen etter man har fått en unge, bare fordi man er gift og har vært sammen veldig mange år.
Atrix Skrevet 3. juni 2013 #24 Skrevet 3. juni 2013 Har ikke helt skjønt det med å få barn så fort som over hodet mulig før man har en sikker jobb og boplass. Kjenner selv en del på min alder som begynte med "produksjonen" allerede på slutten av VGS og min personlige mening er at det er både egoistisk og sneversynt om du som 18-19år uten jobb og bor fortsatt hjemme hos mor skal begynne å klemme ut unger uten mulighet til å forsørge dem eller oppdra dem uten mor/svigermor/besteforeldre m.m Og jeg har begynt å leke med tanken på at det må være optimalt å få barn under studiene eller noe slikt... korte fleksible dager, så kan en begynne å jobbe de 10 timers dagene når barna er litt større.
Bjørn88 Skrevet 4. juni 2013 #25 Skrevet 4. juni 2013 Og jeg har begynt å leke med tanken på at det må være optimalt å få barn under studiene eller noe slikt... korte fleksible dager, så kan en begynne å jobbe de 10 timers dagene når barna er litt større. Optimalt å klemme ut barn mens du leier en hybel du egentlig ikke har råd til, ikke har fast jobb, i teorien bor hjemme hos mor og far når du ikke sitter på en 12kvmhybel å studerer? Økonomisk trygghet og en sikker boplass burde vært minimum for å få barn.... 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #26 Skrevet 4. juni 2013 Optimalt å klemme ut barn mens du leier en hybel du egentlig ikke har råd til, ikke har fast jobb, i teorien bor hjemme hos mor og far når du ikke sitter på en 12kvmhybel å studerer? Økonomisk trygghet og en sikker boplass burde vært minimum for å få barn.... Jeg nekter å tro at et barn født under disse omstendighetene er planlagt. Anonym poster: 57a11e830f037c338d4bfe5ef6e60006
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå