Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av mann_86
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må man ha en fancy karriere da? En hvilken som helst sikker jobb er jo flott, om det er søppeltømmer, barnehageassistent, renholder, kassemedarbeider eller noe annet som ikke er status er da irrelevant.

Anonym poster: bf277f64605a97f740f71633316bb3bd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk første da jeg var 28. Master utdannelse og godt betalt jobb, og hadde vært sammen med mannen i over 5 år. Karriere har jeg ikke fått ennå, men tenker at jeg like gjerne kan ha fullt fokus på jobb fra jeg er 40 og heller ha småbarnsperioden mens jeg er i 30-årene. Synes det er mer skummelt å få barn med en man knapt kjenner enn hvilken karriere og jobb man har (gitt at man er i stand til å forsørge segselv og barnet såklart).

Anonym poster: 60eeefad5a95e5041b1fcfc48f04f24b

• Liker 5
Skrevet

Har ikke helt skjønt det med å få barn så fort som over hodet mulig før man har en sikker jobb og boplass.

Kjenner selv en del på min alder som begynte med "produksjonen" allerede på slutten av VGS og min personlige mening er at det er både egoistisk og sneversynt om du som 18-19år uten jobb og bor fortsatt hjemme hos mor skal begynne å klemme ut unger uten mulighet til å forsørge dem eller oppdra dem uten mor/svigermor/besteforeldre m.m

• Liker 3
Gjest Riskjeks
Skrevet (endret)

Gj.snittet for når folk får første barnet er 28/31 år (og i Oslo er det 30 år for kvinner), så jeg vil ikke akkurat si folk haster. Det kommer sikkert an på hvilket miljø man vanker i.

Endret av Riskjeks
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hast og hast. Problemet i dag er vel at folk venter for lenge heller enn at de får barn for tidlig.

Anonym poster: dcf990d00c7067d92e7e4f61a3f87d20

• Liker 8
Gjest Gjest
Skrevet

er vel bare du som føler at alle haster fordi du snart begynner å bli i aldern for å bli far?

Skrevet

Når du er 27 er det kanskje på tide å skaffe seg en skikkelig jobb, hvis det er bekymringen. På tide å bli voksen :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32 og haster ikke. Kanskje det blir, kanskje det ikke blir. TS: ta ting i ditt eget tempo :)

Anonym poster: b6018b867335cd2498f378b48dc7b5bb

Skrevet

Er ikke akkurat å haste når man har fylt 27 år. Min samboer var 26 og jeg var snart 21 da vi fikk barn. Han hadde hatt samme jobb som han stadig blir forfremmet i, siden han var 21. Jeg var student, men hus og bil hadde vi. Gikk fint det. Ideelt sett hadde jeg ventet til jeg var 23 og ferdig med utdannelsen, men så gikk det ikke helt etter planen. :-)

Hvis du enda ikke har kommet deg ut i arbeidslivet, så er det kanskje på tide å ta noen grep og bli voksen. Med mindre du er student, da. I så fall er du jo på god vei. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo være ulike grunner til at TS ikke er ute i jobb ennå...syns det er litt dumt å stå med pekefingen "på tide å komme seg ut i jobb da"...

Men når det gjelder dette med barn, er selv 31...men har ingen hast med å få barn. Tenker det er bedre å "leve" livet å gjøre som man vil før man går i gang med barn, tenker jeg har mer ro og tid til barn om jeg venter noen år...om jeg i det hele tatt skal ha barn :)

Ta det som faller seg naturlig, hva andre rundt deg gjør er deres problem, ikke ditt. Viktigere å ha økonomien i orden slik at du er skikket og klar på den fronten også, hjelper ikke å være klar til å bli far som 31 om en ikke har råd til å ha barn.

De er jo ikke leketøy, de krever sitt og er "dyre i drift" ;) Men absolutt verdt det skal man tro de som har barn :)

Noen får barn tidlig, andre seint. Viktigste er å selv være klar for det og være i et stabilt forhold :)

Anonym poster: 10c86f6ff0a3c3c316c398ee4bba14bc

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

En på 27 som kaller seg gutt er ihvertfall ikke moden nok til å få barn.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det store flertall i den alderen verken tenker på seg selv eller jevnaldrende som menn. Dette betyr ikke at de ikke er modne, det handler om endringene i samfunnet. 27 idag er noe helt annet enn for f.eks 50 år siden.

Anonym poster: 40b70786232b0c76648a1378dec825b4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk første barn da jeg var 35. Før det var jeg rett og slett ikke klar, hadde ikke lyst på, og hadde heller ikke noe egnet, stabilt forhold å føde barn inn i. Nå er jeg 38 og tobarnsmor, og veldig glad for at jeg ventet så lenge, og hadde god tid til å gjøre akkurat det jeg ville i livet mitt i mange år. Med minnene om det bak meg, er det lettere å sette sine egne behov i andre rekke i noen år, mens småbarnsfasen varer.

Men skjønner godt at andre er mer klare for barn i 20-årene, alle er forskjellige, og jeg har aldri vært spesielt opptatt av barn eller hatt noe spesielt ønske om egne barn. Frem til punktet der jeg innså at det var nå eller aldri. Min høye alder var sparket bak som pushet meg til å prøve å få barn. Og jeg angrer ikke, altså, selv om jeg også tror man fint kan ha et bra liv uten.

Anonym poster: 851595592a43dd464c17f6e40bec7fd5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var "klar" da jeg var 26. Da hadde jeg utdannelse, fast jobb, leilighet og var gift. Disse tingene var en forutsetning for meg.

Innen jeg fikk barn da jeg var 29, hadde vi også fått oss hus og bil. Det var ikke en nødvendighet for meg å ha på plass, men kom på plass pga det tok litt tid å bli gravid. 29 var et flott tidspunkt i livet å bli mor. Mannen var noen år eldre og syntes også det var greit å ha kommet så langt i livet som han hadde.

Anonym poster: 53d77326c2e891d3ffd453adbde95199

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er motsatt jeg. Folk virker å ha utrolig god tid, og de fleste jeg kjenner har ikke fått barn enda. (30 år).

Anonym poster: ded389880d1b3d8be83583aea8a20dff

Gjest Reza08
Skrevet

I dag venter de fleste ganske lenge med å få barn. Før fikk man barn relativt tidlig. Hvis du får barn i begynnelsen eller midten av 30-årene er ikke det noe problem. Dette er en alder hvor mange føler seg klare til oppgaven. Men kjenner en del som har fått barn relativt tidlig som er godt etablert med fast jobb, leilighet/rekkehus, dame osv. Så hvis du vil og føler at du klarer, er det positivt om du får barn i 20-årene.

Ved å få barn når man selv er ganske ung er bra. Når dine barn snart er klare for å flytte ut, kan det hende noen i vennekretsen begynner på sitt første kull.

Skrevet

vil si det er skrekkelig vanskelig å presse ut et avkom i all hast før du har møtt en person du kan tenke deg å gjøre dette med! (eller... i ditt tilfelle presse ut sædcellen som er destinert å bli ditt barn, selv om det hørtes grusomt lite romantisk ut..)

Jeg mener at det sikkert er lett å bli litt stresset over presset, men at man mest sannsynlig til slutt vil være takknemlig for at man tok det i sitt eget tempo :)

Mine foreldre var rett under 40 da de fikk min lillebror, som bare er fire år yngre enn meg! Du har din innvendige klokke, og for noen mennesker (særlig kvinner) begynne den å tikke tidlig - det betyr ikke at den ringer for alle når de ramler over 20-stokken. :babygutt:

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Det er heller ikke sakens kjerne.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er heller ikke sakens kjerne.

Jo, faktisk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...