mariie Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Noen som har vært på ferie i lofoten og vil dele noen tips?
reiseglad Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Si litt mer om hva du er ute etter da..... Selv er jeg glad i fjellturer, og liker meg spesielt godt i vest-Lofoten. Reine er et godt utgangspunkt. Ta båten innover Kjerkfjorden og gå over til den flotteste og mest bortgjemte stranda i hele området, - som jeg nå dessverre ikke husker hva heter. Der tar du med telt og sovepose, og overnatter i guds frie natur. Hvis du får sove i midnattsola, da.... Overnatt på rorbu på Hamnøy, mere idyll enn i området der finner du ikke. Stå på kaikanten og dra opp kveldens middag. Dra innom Dagmars dukkemuseum og lev deg inn i egen barndom. Kjøp deg en tørrfisk og bank den myk, nyt den med en flaske øl. På Å har de verdens beste kanelboller stekt i den gamle vedfyrte ovnen i bakeriet. Skal du lenger østover, vil jeg anbefale surfing på Unstad. Finnes ikke bedre forhold i hele Lofoten! Ellers er Henningsvær verdt et besøk, anbefaler lysstøyperiet! Forøvrig finnes det ingen bedre dykkeplasser i verden enn de du har i Lofoten!
Kjetil E Skrevet 24. mai 2013 #3 Skrevet 24. mai 2013 Noen som har vært på ferie i lofoten og vil dele noen tips? Skal du til Unstad slik reiseglad annbefaler vil jeg annbefale deg og svinge av veien rett før tunnelen og kjøre gamleveien over. Du må rett nok snu på toppen og kjøre tilbake og gjennom tunnelen. Men fra toppen har du en fantastisk utsikt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå