Miss moneypenny Skrevet 23. mai 2013 #21 Skrevet 23. mai 2013 Det er overhodet ikke bortkastet å forsikre barna sine, selvom man tror at de er dekket gjennom en annen forsikring. Det er så mye som kan skje, at jeg tør ikke annet enn å ha en skikkelig bra forsikring på barna mine. Betaler ca 800 Kr i mnd for begge to tilsammen, og det er verdt hver krone.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #22 Skrevet 23. mai 2013 Det er overhodet ikke bortkastet å forsikre barna sine, selvom man tror at de er dekket gjennom en annen forsikring. Det er så mye som kan skje, at jeg tør ikke annet enn å ha en skikkelig bra forsikring på barna mine. Betaler ca 800 Kr i mnd for begge to tilsammen, og det er verdt hver krone. Hvordan vet du at det er verdt hver krone? I hvilke situasjoner har du hatt bruk for forsikringen så langt? Anonym poster: 168ea401b9f251753c3529d6d0505a3f
Mohair Skrevet 23. mai 2013 #23 Skrevet 23. mai 2013 Nei, forsikringsselskapene vil ikke forsikre sønnen min mot sykdom pga prematuritet og derav lav fødselsvekt. Her var og minstejenta prematur, med endel etterproblemer som følge av det, men fikk forsikring likevel, så var heldige der:) Synes det er sprøtt at barn ikke skal kunne forsikres pga lav fødselsvekt! Min gutt var også prematur, men vi har fått forsikring til han. Vi har ikke fylt ut helseerklæringsskjema så forsikringsselskapet vet jo ikke at han var prematur!? Jeg synes forresten det er en ganske dyr forsikring.. Men jeg håper jo at vi aldri får bruk for den!
Soon Skrevet 23. mai 2013 #24 Skrevet 23. mai 2013 Min gutt var også prematur, men vi har fått forsikring til han. Vi har ikke fylt ut helseerklæringsskjema så forsikringsselskapet vet jo ikke at han var prematur!? Jeg synes forresten det er en ganske dyr forsikring.. Men jeg håper jo at vi aldri får bruk for den! Men hvordan har du fått forsikring hvis ikke helseerklæringsskjema er fylt ut? Begge våre er forsikret, ufør og ulykke.
Mohair Skrevet 23. mai 2013 #25 Skrevet 23. mai 2013 (endret) Edit: Nei, han var visst ikke forsikret likevel.. Kundebehandler har glemt å legge den inn! Jammen lurt at jeg leste denne tråden! Endret 23. mai 2013 av Mohair
Miss moneypenny Skrevet 23. mai 2013 #26 Skrevet 23. mai 2013 Hvordan vet du at det er verdt hver krone? I hvilke situasjoner har du hatt bruk for forsikringen så langt? Anonym poster: 168ea401b9f251753c3529d6d0505a3f Jeg har familiemedlemmer som har samme forsikring til seg og sine barn, og den ga virkelig uttelling da det viste seg at mann og barn har en sykdom som de må leve med. Det er en viss fare for at mine barn også har/kan få denne sykdommen, og jeg vet at den forsikringen har best dekning dersom jeg/vi skulle trenge det. Og det er verdt hver krone for meg å vite at mine barn er forsikret og får hjelp om de skulle trenge det, det var vel hovedbudskapet selvom det kanskje kom litt dårlig frem. Også har jeg selvfølgelig sammenlignet forsikringer, for å vite hva som dekkes av hvilke forsikringer, så sånn vet jeg det. 1
ViljaH Skrevet 23. mai 2013 #27 Skrevet 23. mai 2013 Begge barna har barneforsikring hos Storebrand som koster ca 150 mnd pr stk. Dekker uførhet både engangssum og pensjon, ulykke og invaliditet. Begge foreldre er fullt forsikret inkl ufør og luvsforsikring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå