Gå til innhold

Er barnet ditt forsikret?

Anbefalte innlegg

Gjest lisha
Skrevet

Jeg har snakket endel med et par venninner ang forsikring av barn idag, og vi ble igrunn ikke noe lurere..

Barn under 18 år, er ikke de automatisk dekket om noe skulle skje de?

Jeg har forsikring på mi jente, laget den til ifjor. Ei venninne mente de gikk under foreldrenes forsikring, og at det derfor var helt bortkastet å ha egen forsikring på barnet..

Noen som har noe lurt å si? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har barnetrygdskonto hos dnb,får du gratis forsikring for barna.

Gjest Gjesten
Skrevet

Jeg har barneforsikring via if som dekker en god del

Skrevet

barna er ikke forsikret mot uførhet og det er forsåvidt ikke foreldrene heller, uten at de har tegnet tilleggsforsikringer for seg selv.

Hvis det skjer noe med barnas arbeidsevne, før de rekker å komme ut i arbeid, vil de bli stilt endel bedre enn det de ville igjennom NAV, men nå er det dessverre ikke slik at alle barneforsikringer dekker uførhet. Det varierer fra forsikringstype til forsikringstype.

Ellers er det vel slik at man får dekket et minstemål av det offentlige i Norge, forsikringen handler om å få dekket mer, utover det en får dekket av det offentlige, iallefall er det slik jeg har forstått det :).

Skrevet

Jeg har barneforsikring via Gjensidige. Dekker det aller meste :)

Skrevet

Her i huset er alle, både barn og voksne, forsikret.

Skrevet (endret)

Nei, forsikringsselskapene vil ikke forsikre sønnen min mot sykdom pga prematuritet og derav lav fødselsvekt. Nå er sønnen min bare 2 år og har hatt mye lungeproblemer, så hadde vel ikke fått forsikring uansett. Men jeg vet om barn på 4-5 år som aldri har vært syke, men likevel ikke får forsikring fordi de veide lite da de ble født. Helt på trynet.

Vi har ulykkesforsikring i DnB fordi vi sparer barnetrygden der.

Endret av Meaty
Skrevet

Ja, hun er godt forsikret :-)

Skrevet

Begge barna mine er forsikret, på lik linje med mannen og meg, bikkja, bilen, båten, huset.....:)

Skrevet

Nei, forsikringsselskapene vil ikke forsikre sønnen min mot sykdom pga prematuritet og derav fødselsvekt. Nå er sønnen min bare 2 år og har hatt mye lungeproblemer, så hadde vel ikke fått forsikring uansett. Men jeg vet om barn på 4-5 år som aldri har vært syke, men likevel ikke får forsikring fordi de veide lite da de ble født. Helt på trynet.

Vi har ulykkesforsikring i DnB fordi vi sparer barnetrygden der.

Her var og minstejenta prematur, med endel etterproblemer som følge av det, men fikk forsikring likevel, så var heldige der:) Synes det er sprøtt at barn ikke skal kunne forsikres pga lav fødselsvekt!

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har snakket endel med et par venninner ang forsikring av barn idag, og vi ble igrunn ikke noe lurere..

Barn under 18 år, er ikke de automatisk dekket om noe skulle skje de?

Jeg har forsikring på mi jente, laget den til ifjor. Ei venninne mente de gikk under foreldrenes forsikring, og at det derfor var helt bortkastet å ha egen forsikring på barnet..

Noen som har noe lurt å si? :)

Hvis du spør Jens Stoltenberg så svarer han nok at "velferdsstaten" sørger for å dekke slikt ja.

Virkeligehten er noe helt annet. Det offentlige dekker det absolutte mimimume. Brekker du en fot, er det selvsagt ikke behov for en tilleggsforsikring. Men blir man ufør eller varig medisinsk invalid, skal jeg love deg at uten tilleggsforsikring, så starter et rent helvete opp mot det offentlige.

Spør de som har opplevd dette. De har kjempen en knallhard kamp i ÅREVIS. Når de endelig blir ferdige med saken og ender opp med en latterlig lav erstatning, er de fysisk og mentalt utkjørte.

Det er stor forskjell på velferdsstaten i praksis og det AP så varmt prater om dette.

De som ikke forsikrer barna mot uførhet og invaliditet og kun stoler på at det offentlige "ordner opp" er i mine øyne naive.

Skrevet

Vår sønn er forsikret. Det koster oss rundt 200,- i mnd og gir mye tilbake om det skulle skje noe.

Jeg har forsikret meg selv, tingene mine og bilen min, hvorfor i all verden skulle jeg ikke forsikre den personen som betyr mest for meg i hele verden?

• Liker 1
Skrevet

Bägge våra barn är försäkrade.

Försäkringen ger ersättning både uföre och invaliditet vid både olycka och sjukdom (vissa undantag så klart). Den ger också extra ersättning till oss föräldrar om vi behöver vara lediga för att spendera tid på sjukhus med barnet. Försäkringarna innehåller också en liten livförsäkring men den är faktiskt oviktig, som jag ser det är det pengar som endast kommer täcka en begravning. En förlust av ett barn är ovärdelig.

Jag ser det som en billig peng för att kunna underlätta om det otänkbara händer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ungene våre er forsikret gjennom forsikringsselskap som har gitt tilbud via fagforeningen til mannen min. Både ulykkes- og uføreforsikring.

Anonym poster: 4590f6fa77c779e9e081f4fd0e61a631

AnonymBruker
Skrevet

Tipper i så fall de er ulykkesforsikret. Ville sjekket opp om de var uføreforsikret.

Anonym poster: 4590f6fa77c779e9e081f4fd0e61a631

AnonymBruker
Skrevet

Denne forsikringen hadde vi også, men DNB sluttet jo med det tilbudet ihvertfall et år siden?

Anonym poster: 88e3f29e2acc1d1dbfb6e249837d362a

Gjest Leonora
Skrevet

Vi har inbo og husforsikring. Jeg og mannen har noe forsikring gjennom arbeidsgiver. Vet ikke hva det dekker. Ikke noe annet på oss og barn.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vurdert og vurdert og lest om dette, og funnet ut at vi foreløbig ikke forsikrer barna våre. Vi har en grei familieøkonomi og har skjønt såpass at selv om man kjøper forsikring, så er det slett ikke noen garanti for at forsikringsselskapet punger ut hvis noe skjer.

Vi stoler på velferdsstaten, og på at vi skal klare brasene innad i familien hvis noe skjer.

Anonym poster: b4258adb14338f7016c356317255569e

Skrevet

Ja, vi er godt forsikret hele gjengen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...