Gå til innhold

Redd for at folk skal dø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste 4-5 årene har jeg mistet mange rundt meg. Har vært ulykker, sykdom og selvmord.

Og nå sliter jeg så med tanker om at flere skal dø. vet ikke om jeg takler mere død.

Støtt og stadig dukker det opp tanker hvorfolk jeg bryr meg om dør, en slags følelse av at noe er galt, og jeg klarer ikke å slippe tanken før jeg får tak i vedkommende og får forsikret meg om at alt er bra.

Jeg får skikkelig panikk i tiden mellom tanker til kontakt. Er som at jeg starter å sørge, og får panikk fordi det føles som at OM det skulle vært noe galt så er det min feil fordi jeg tenkte det.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men følte for å lufte tankene. vet ikke om det passer inn i dette underforumet heller men..

Anonym poster: 6f928b27494ed3739dfa8a8d447e4731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår at du er dd for å miste de du er glad i, det er nok alle. Men når du har opplevd å miste flere er det ikke rart du er ekstra bekymret. Det er en stor påkjenning å gå å trnke på dette hele tiden, så du blir sikkert helt utslitt av å bekymre deg?

Det kan virke som at du gir deg selv mye ansvar i å tenke at de kan dø om du får slike tanker. Dette må du prøve å komme deg bort fra. Hvis ikke kommer du til slite deg ut.

Prøv å snakk med noen du stoler på, kanskje noen andre som har mistet noen. Om du kjenner noen som har mistet flere av de du også mistet, kjenner nok de også på kroppen at det er tøft.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Snow

Du er redd for noe som kommer til og skje

Folk vil dø og det er ikke noe du kan gjøre med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt en slik periode. Fikk ikke en gang sove om nettene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er inne i en slik perriode selv nå. En god klem til deg ts :klem:

Anonym poster: df6214292c4c1749ea410066cc6cc22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Død er så utrolig vondt. Selv har jeg alle besteforeldre i live, og den nærmeste jeg har mistet var fetteren min som tok selvmord for et år siden i går. Vi var ikke så nære og han hadde mange problemer. Så jeg ble overrasket over at det gjorde så utrolig vondt da han forlot oss. Det verste var å tenke på at jeg har 14 andre fettere og kusiner som også skal dø, og det kommer flere begravelser, noe jeg ikke liker.

Jeg prøver å forberede meg på at de gamle snart skal dø, men det går jo ikke å forberede seg på noe sånt. Jeg tror du må bare vise alle at du er glad i dem, og tenke på den tiden dere har sammen som fin og flott. Det er ikke noe man kan gjøre noe med for vi skal alle dø en gang. Kanskje det hjelper å snakke med noen? En psykolog eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest Jessica-Oslo

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Er livredd for døden selv.. tenker på det ofte. Både i forhold til nære og de som er mindre nære. Vondt :(

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...