Gå til innhold

Japanske animasjonsfilmer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale filmer som minner om "My Neighbor Totoro" og "Spirited Away"?

Liker så godt den type filmer, med litt magiske vesner osv..

Anonym poster: f1a97449f8d95bf74e7d46b623bdb64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med Katteprinsen?

Anonym poster: ab54c6e05f4635c1d30125d34e3d7e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle filmer av Hayao Miyazaki er verd å se, da han lager helt fantastiske og magiske filmer. Mine favoritter er Princess Mononoke, Det levende slottet, Castle in the sky og Kikis budservice, i tillegg til Totoro og spirited away selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Tar gjerne imot flere også:)

Favoritten min så langt er Spirited Away. Liker også Howl's Moving Castle godt. Jo merkeligere, jo bedre!

Anonym poster: f1a97449f8d95bf74e7d46b623bdb64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg elsker Miyazaki!! Kan anbefale alle de over her, Ponyo on the cliff by the sea er også en kjempesøt film. Om du liker noe litt mer voksent MÅ du se Grave of the fireflies. Basert på en sann historie om to søsken som prøver å overleve under 2. verdenskrig.. En av de mest hjerteskjærende filmene jeg har sett.

Anonym poster: a04e94960232139b796ee7325b4a1a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at grave of the fireflies er bra, men også veeldig trist. Pleier egentlig å unngå triste filmer, selv om det ofte er de fineste filmene. Jeg blir veldig lett rørt, og er det veldig trist sitter jeg omtrent og hulkegråter. Det er bare så slitsomt med denne gråtingen og alt det medfører(hodepine, hovne øyne osv).

Skal heller se den en gang jeg trenger å gråte ut litt ;)

Ponyo ser veldig søt ut. Har lyst til å se den også :)

Anonym poster: f1a97449f8d95bf74e7d46b623bdb64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne anbefale Natsume Yuujinchou (Natsume and the Book of Friends). Dette er ikke en film, men en veldig søt Animeserie om en ung gutt som kan se ånder og guder. Veldig mange søte (og ofte bittersøte) historier. Det er sjelden sammenheng mellom episodene, og hver episode "avsluttes", slik at du kan se en episode her og en episode der uten at det gjør noe.

Jeg liker også Ghibli-filmene veldig godt, og får litt samme "følelse" av denne serien, så kanskje det kan være noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariettas hemmelige verden er en søt film fra studio ghibli. Og Nauiscaa, prinsessen fra vindens dal for de mer voksne. For ikke å glemme Ghost in the shell, som er langt fra søt, men veldig kul,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at Princess Mononoke er i grunn ikke NOE lik Spirited Away og Totoro. De to sistnevnte er koselige barnefilmer, mens Princess Mononoke er beregnet på en helt annen aldersgruppe. Forøvrig en helt fantastisk film.

Endret av Klatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips!

Jeg vil helst se filmer som ligner på "Spirited Away". Altså med ånder og magiske vesner, og helst så mye som mulig av det. Filmer som ikke inneholder noe lignende, er jeg ikke like interessert i å se egentlig.

Anonym poster: f1a97449f8d95bf74e7d46b623bdb64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Princess Mononoke handler riktignok om magiske vesner, ånder og til og med guder, men en del av dette innebærer demoner, avkappede hoder og armer, krig, politikk. I grunn en ganske voksen og voldelig film med en forholdsvis alvorlig handling. Syntes ikke det er noe "feelgood"-film der alt går bra og er fantastisk. Det er absolutt ikke en film jeg ville vist til ungen min, for å si det sånn. Men for alt i verden - sikkert en av de beste animasjonsfilmene Japan noensinne har produsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold deg i så fall langt unna Grave of the Fireflies, det er den vondeste filmen jeg har sett :(

Nausicaä in the valley of the wind anbefales på det sterkeste, selv om det ikke akkurat er magiske vesener med. Jeg syns den er helt der oppe med Totoro i fine Ghibli-filmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at Princess Mononoke er i grunn ikke NOE lik Spirited Away og Totoro. De to sistnevnte er koselige barnefilmer, mens Princess Mononoke er beregnet på en helt annen aldersgruppe. Forøvrig en helt fantastisk film.

Unnskyld meg, men jeg vil ikke akkurat kalle Spirited away for en "koselig barnefilm". Hadde min 7 år gamle niese skulle sett den (hun elsker Det levende slottet, Kikis budservice, Ponyo og Totoro) så hadde hun kommet til å bli livredd. I mine øyne er den "sykere" (men bedre) enn de andre nevnte filmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes Spirited Away er en koselig barnefilm på lik linje som at Mummi er en koselig barnetv-serie. Hufsa og hattifnattene er minst like nifse som monstrene man finner i filmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker du spill, TS, og har en ps3? Kjøp Ni no Kuni. Dette er et rollespill laget etter et samarbeid mellom Studio Ghibli og Level-5 (spillutviklerselskap).

Herlige karakterer; katter i menneskekropp, små søte hårete snømenn, feer, og en hel haug av andre søte, rare og morsomme vesener. Alle filmsekvensene i spillet er animert akkurat som i Studio Ghibli-filmene. Den fantastiske musikken er også komponert av samme mann bak alle de store Ghiblifilmene, Joe Hisaishi ;)

Jeg klarer ikke å gi dette spillet nok ros, jeg anbefaler deg på det sterkeste å sjekke det ut. Om du ikke har noen erfaring med rollespillsjangeren, er dette et veldig godt spill til å se om det er noe for deg. Jeg legger ved en trailer jeg :)

Anonym poster: a04e94960232139b796ee7325b4a1a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes Spirited Away er en koselig barnefilm på lik linje som at Mummi er en koselig barnetv-serie. Hufsa og hattifnattene er minst like nifse som monstrene man finner i filmen.

Kan ikke si meg mer uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...