AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Hei! Nå har jeg vært hos legen flere ganger og tatt diverse blodprøver, urinprøver og avføringsprøver. De finner ikke noe galt med meg, men noe må det være.. Skjønner ikke hva, kanskje noen her kan hjelpe? Greia er at etter hver gang jeg har spist må jeg på do å drite. Får skikkelig vondt, kjennes ut som kramper/mensensmerter x 10. Iblant har jeg trodd at; nå dør jeg. 30-60 min senere er det over. Helt over, da kjenner jeg overhodet ingenting og kunne løpt maraton. Underveis sitter jeg og kaldsvetter, blir kvalm, har spydd et par ganger og hodet "går rundt". Det har vært sånn i snart et år, men jeg blir ikke trodd hos legene siden de ikke finner noe galt på prøvene. Avføringen er som regel normal, noen ganger litt løs. Har prøvd å kutte ut både melk og gluten, men merker ingen forskjell. I noen perioder kan det være litt bedre(altså, at jeg kanskje sitter 10-15 min istedet for 30-60 min på do etter hvert måltid). Dette går ut over mitt sosiale liv. Jeg tør aldri gå noen steder uten do om jeg skal spise/drikke. Det er også rimelig kleint om man er ute med noen og plutselig sitter en halvtime på do.. Anonym poster: 438216c3fd13c236333c91c519e6f07c
Gjest C4r1n3 Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 Har du vært igjennom koloskopi eller rektoskopi? Kan være en ide, selv om det ikke er det morsomste i verden å gå igjennom. Hard avføring eller diare? Blodig? Andre problemer/symptomer? Jeg tenker tarmproblem eller tarmsykdom, men jeg har ikke peiling. Irritabel tarm, morbus crohn, ulcerøs kolitt kanskje? Jeg hadde og har det veldig likt (dog, jeg har ikke måttet sitte på do i så lang tid, som regel maks 15 minutter, men har hatt sinnsykt vondt i magen, vært kvalm, brekt meg, spydd, kaldsvettet, osv, mens jeg har sittet på do) og jeg har morbus crohn.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #3 Skrevet 21. mai 2013 Jeg har tatt alt av undersøkelser. Kamera ned halsen og opp i rumpa, røntgen, ultralyd OSV. Er så lei.. Spesielt når ingen tror på meg.. De mener det er psykisk/kommer til å gå over. Nå har jeg ikke vært hos legen på 4 mnd, men det er fortsatt like ille.. Skal sjekke ut linkene dine, hadde vært greit å ha en diagnose å forholde seg til, selv om man håper man ikke har noen sykdom.. Som regel vanlig avføring, noen ganger løs. Aldri blod. Hatt mye vondt i hodet, og liten matlyst.. Får jo vondt uansett hva jeg spiser.. Anonym poster: 438216c3fd13c236333c91c519e6f07c
Gjest C4r1n3 Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Om ikke legen tar deg seriøst, så bytt lege. Jeg gikk med mine plager hver dag i to-tre måneder før jeg ble så syk at jeg måtte legges inn, men jeg har hatt symptomer spredd over flere år tidligere. Røntgen og/eller CT viste at hele tykktarmen min var skikkelig betent, så det ble en skikkelig hestekur med antibiotika og over en uke på sykehus for min del. Tok de prøver under koloskopien? Da tror jeg de hadde sett om det var MC eller UC, det gjorde de på meg ihvertfall, men jeg hadde en ekspert på tarmsykdommer som utførte koloskopien.. Håper virkelig det er noe annet og "ufarlig", for disse sykdommene er noe dritt.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Huff, jeg får prøve på det! Håper det er ufarlig jeg også.. Skal holde deg oppdatert. Takk for hjelpen ihvertfall! Anonym poster: 438216c3fd13c236333c91c519e6f07c
Gjest C4r1n3 Skrevet 29. juni 2013 #6 Skrevet 29. juni 2013 Hvordan står det til med deg? Noen fremgang, nyheter?
Sugerøret Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 Hva med irritabel tarm? Virker som du har nervøs mage eller irritabel tarm Jeg har det og det varierer i hva som kommer ut og på hvilken måte. Noen dager kan jeg fint spise grillkrydder (f.eks) mens neste dag reagerer jeg på det. Lag matliste og skriv ned ALT du putter i munn. Vanligvis ser du et mønster, selv om det er rotete Enkelte ting kan få deg til å reagere mer enn andre varer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå