Gå til innhold

Dene kaninen napper den andre...

Nikki

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har to kaniner.. De hopper fritt i leiligheten og er gode venner. Men i det siste så har Lady begynt å slikke Bella noe innmari på ryggen. Så jeg sjekket det opp og det viser seg at hun har nappet henne mye i pelsen på nakken og det har ført til et lite sår. Så nå sliker hun for å holde det rent da sannsynligvis... Bella ser ut til å like det, men pelsen er jo ikke særlig fin.. Er det noen som har en ide om hva jeg kan gjøre for å få Lady til å holde seg unna? Jeg er ikke særlig interessert i å sette dem i to bur.. Jeg hater å se dyr i bur. De hører ikke hjemme der!!!!

Håper noen kan hjelpe. Jeg har vasket såret med pyrisept og det ser ikke betent ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du har kaninene fritt! Jeg syntes så synd på den jeg hadde at jeg gav den bort til noen som hadde bondegård...hater også å se dyr i bur, særlig små bur.

Når det gjelder problemet ditt er jeg ikke helt sikker...en venninne av meg hadde massevis av kaniner, og hun måtte skille dem når de begynte å nappe/bite hverandre. Men disse var skikkelig uvenner, og det høres ut som dine egentlig er gode venner...? Utrolig søtt at den ene kaninen renser såret til den andre! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvar

Minner om dominans. Den ene driver på sånn. Påfølgende "parring" skjer ofte. Den underlegne får sår og mister pels, og blir psykisk plaget. Ikke så bra. Skjer ofte med hunnkaniner som er sammen. Min løsning var å separere de. Minstekaningen fikk falsk drektighet gang på gang av denne trakaseringen av en noe nymfoman burkammerat.

Kaniner er ikke alltid så lette å ha sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...