AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Del Skrevet 21. mai 2013 Off, hvorfor klarer ikke enkelte å skrive? Hvor vanskelig er det å skrive riktig på et anonymt forumet hvor ingen vet hvem folk er. For å være helt ærlig så virker det som om folk som er opptatt av språk, er mer interessert i å rette på skrivefeil, enn å faktisk lese og bidra til det som diskuteres. Er det fordi man irriterer seg over skrivefeil? Eller liker man ikke personen som skriver feil og har et behov for å hakke på h*n? Vet ikke jeg, jeg får i alle fall ikke noe særlig respekt av de som retter på skrivefeil. Anonym poster: 70bcf8b0a12296820285daa65c87f4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #2 Del Skrevet 21. mai 2013 Du er jaggu tøff som legger ut et innlegg om skrivefeil uten å være i stand til å skrive korrekt selv. Anonym poster: fa614b69e0a6a08d3c458728841f4a2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 21. mai 2013 #3 Del Skrevet 21. mai 2013 For min del er det det første: Jeg irriterer meg over skrivefeil. Hvordan går det an å ikke like noen man ikke har møtt, og mest sannsynlig ikke har lest nok innlegg av til at man har dannet seg et inntrykk av personen bak pseudonymet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 21. mai 2013 #4 Del Skrevet 21. mai 2013 Du er jaggu tøff som legger ut et innlegg om skrivefeil uten å være i stand til å skrive korrekt selv. Anonym poster: fa614b69e0a6a08d3c458728841f4a2d Holdt meg for god til å kommentere feilene for da tror jeg vi hadde hatt det gående Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snakkis Skrevet 21. mai 2013 #5 Del Skrevet 21. mai 2013 Off, hvorfor klarer ikke enkelte å skrive? Hvor vanskelig er det å skrive riktig på et anonymt forumet hvor ingen vet hvem folk er. For å være helt ærlig så virker det som om folk som er opptatt av språk, er mer interessert i å rette på skrivefeil, enn å faktisk lese og bidra til det som diskuteres. Er det fordi man irriterer seg over skrivefeil? Eller liker man ikke personen som skriver feil og har et behov for å hakke på h*n? Vet ikke jeg, jeg får i alle fall ikke noe særlig respekt av de som retter på skrivefeil. Anonym poster: 70bcf8b0a12296820285daa65c87f4b5 mn reter på skrivefail fordt di harr gott tomm for argumentasionerrrr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Snow Skrevet 21. mai 2013 #6 Del Skrevet 21. mai 2013 Ifgøle en udnerrøksles ved cmarbigde uinevrisett sipller det ignen rlloe i hvliken røfgekkele boktsvanee er. Det estnee som er vkitig er at fstøre og stise boksatv er på rktiig setd, retsen kan vræe hltuer til bluter og du kan ftotsart Lsee uetn prblomeer. Dtete er frodi den mnesnekliege hrjene ikke lseer hevr boksatv for seg slev,men odret i sin hleeht. Mrekleig ikke snat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 21. mai 2013 #7 Del Skrevet 21. mai 2013 Ifgøle en udnerrøksles ved cmarbigde uinevrisett sipller det ignen rlloe i hvliken røfgekkele boktsvanee er. Det estnee som er vkitig er at fstøre og stise boksatv er på rktiig setd, retsen kan vræe hltuer til bluter og du kan ftotsart Lsee uetn prblomeer. Dtete er frodi den mnesnekliege hrjene ikke lseer hevr boksatv for seg slev,men odret i sin hleeht. Mrekleig ikke snat. Men man må fortsatt ha med de riktige bokstavene i de omstokkede ordene Og ja, det er et snodig fenomen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #8 Del Skrevet 21. mai 2013 For å være helt ærlig så virker det som om folk som er opptatt av språk, er mer interessert i å rette på skrivefeil, enn å faktisk lese og bidra til det som diskuteres. Er det fordi man irriterer seg over skrivefeil? Eller liker man ikke personen som skriver feil og har et behov for å hakke på h*n? Vet ikke jeg, jeg får i alle fall ikke noe særlig respekt av de som retter på skrivefeil. Anonym poster: 70bcf8b0a12296820285daa65c87f4b5 Mitt inntrykk er at veldig mange av disse som påberoper seg å være interessert i språk, eller som sågar påstår at de er 'språknerder', ikke er interessert i språk i det hele tatt. Det de først og fremst ser ut til å være interessert i, er språkregler, samt å rakke ned på andre som ikke har hørt om de samme reglene som dem selv. Dermed tenker jeg: Kan folk som er interessert i monopolreglene kalle seg selv 'spillinteresserte'? Og er folk som er opphengt i trafikkreglene 'interessert i biler og i bilkjøring'? Eg berre spyr. Uansett, det som i alle fall er helt klart, er at disse menneskene mangler grunnleggende kjennskap til hva språk er, og hvordan det oppfører seg. Men de må gjerne få holde på, altså, det er tross alt ytringsfrihet her i landet, men det er jo ganske synd at de ødelegger og torpederer nesten enhver språkdiskusjon på nettet med sin irritasjon, og ikke minst manglende evne/vilje til å bidra i språkdiskusjoner Anonym poster: 3fbebefeed35c52e06bfcd1b86a9028b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .-L-. Skrevet 24. mai 2013 #9 Del Skrevet 24. mai 2013 Ifgøle en udnerrøksles ved cmarbigde uinevrisett sipller det ignen rlloe i hvliken røfgekkele boktsvanee er. Det estnee som er vkitig er at fstøre og stise boksatv er på rktiig setd, retsen kan vræe hltuer til bluter og du kan ftotsart Lsee uetn prblomeer. Dtete er frodi den mnesnekliege hrjene ikke lseer hevr boksatv for seg slev,men odret i sin hleeht. Mrekleig ikke snat. Synes det var kult jeg, hadde ingen problemer med å lese det. Ellers så har jeg heller ikke så mye til overs for de som retter skrivefeil. Jeg liker å bli lært nye regler, men folk er ikke så flinke til det. I steden for å forklare når man skal bruke hun, så sier de bare henne. Javel? Det hjelper faktisk ingenting hvis jeg ikke forstår teorien bak når jeg skal bruke hun og henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #10 Del Skrevet 24. mai 2013 Du er jaggu tøff som legger ut et innlegg om skrivefeil uten å være i stand til å skrive korrekt selv. Anonym poster: fa614b69e0a6a08d3c458728841f4a2d Du tok ikke ironien altså? Anonym poster: 70bcf8b0a12296820285daa65c87f4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå