Gå til innhold

Glidemiddel


HenrietteL

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten ønsker å begynne å bruke glidemiddel, fordi det tar ganske lang tid for meg å bli våt.

Vi har brukt glidemiddel før, men dette middelet var veldig seigt og ikke glatt. Ønsker å bruke et glidemiddel som er litt tynn og har ordentlig glatt konsistens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare slenge på spørsmålet, hvor kan det kjøpes?

Må jeg innom et kondomeri, eller finnes det for eksempel på Clas Olson, Enklere Liv eller lignende butikker? :P

Anonym poster: 3e0657aeca5ec603200e8c816a436131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på aptoreket, og for styr langt unna de med "warming-effect"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babyolje funker også veldig bra ! :)

eller bare helt vanlig spytt :P

Anonym poster: 287530ba9f1c67a3d88c36a3048f3c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på Kondomeriet og kjøp Pjur. Siliconbasert og superglatt, lenge. Det beste jeg vet om, kommer i sorte plastflasker av ulik størrelse og kalles bodyglide. Kan benyttes både med og uten kondom. Anbefales og er etter min mening vesentlig bedre enn vannbasert.

Anonym poster: 36d7555fc8ea44e601f4f175908e1603

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Luksus-glidemidlet av silikon til Kondomeriet er helt suverent.

Anonym poster: 78d21c6eaa54907b369350cdc804705d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silikonbasert glidemiddel skal helst ikke brukes til penetrering, kun til utvendig bruk

Anonym poster: 3893ce5cb4372aab034eb98dd0dbef35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silikonbasert glidemiddel skal helst ikke brukes til penetrering, kun til utvendig bruk

Anonym poster: 3893ce5cb4372aab034eb98dd0dbef35

Det må være tull. Jeg har vestibulitt og bruker silikonglidemiddel etter anbefaling fra gynekolog.

Anonym poster: 78d21c6eaa54907b369350cdc804705d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk lest det en plass at en skal være forsiktig med silikon til innvendig bruk, mener det var i ei bok om sex, samliv osv

Anonym poster: 3893ce5cb4372aab034eb98dd0dbef35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

silikonbasert glidemiddel er bedre enn vannbasert glidemiddel.

er faktisk større sjangs for at bakterier og lignende kommer på besøk neddi der når man bruker vannbasert enn om man bruker silikonbasert.

silikonbasert glidemiddel er helt rent, det inneholder altså ingen skumle saker.

Anonym poster: 287530ba9f1c67a3d88c36a3048f3c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi silikonbasert glidemiddel, men har håndkle over sengetøyet, for det er vanskelig å vaske av om glidemiddelet setter seg i sengetøyet.

Anonym poster: cb47b40766acc59f17629bd93dd1595f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babyolje funker også veldig bra ! :)

Ikke bruk babyolje, det er beregnet for utvortes bruk og inneholder partikler som ikke er bra for slimhinnene dine.

Anonym poster: b1f86ab0b247677a167f7b7dd55e1de0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Silikonbasert glidemiddel nå og før er ikke helt samme sak nei.

Og det stemmer faktisk at for en god del år siden så ble det ikke anbefalt å benytte silikonbasert glidemiddel 'til innvortes bruk' som det så pent heter.

Men, den anbefalingen har 'gått ut på dato' med dagens silikonbaserete glidemiddel (jeg spurte min gynekolog om det siden jeg var nysgjerrig og varigheten på silikonbasert er så behagelig mye lengre).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå på aptoreket, og for styr langt unna de med "warming-effect"!

Hvorfor? Er veldig glad i det jeg har. :) Er med jordbærsmak (men lukter og smaker mer vannmelon, nam) fra kondomeriet. Han merker ikke varmen når jeg smører det på, men jeg kjenner det på hendene og på meg selv når jeg tar på dobbelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? Er veldig glad i det jeg har. :) Er med jordbærsmak (men lukter og smaker mer vannmelon, nam) fra kondomeriet. Han merker ikke varmen når jeg smører det på, men jeg kjenner det på hendene og på meg selv når jeg tar på dobbelt.

Fordi jeg JEG ikke liker det vel :P Og fordi den "warming" effekten aldeles ikke er varmende, tvert i mot...

Kan sammenlignes med blåse-arbeid etter tannpuss....

Smak og behag vet de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg JEG ikke liker det vel :P Og fordi den "warming" effekten aldeles ikke er varmende, tvert i mot...

Kan sammenlignes med blåse-arbeid etter tannpuss....

Smak og behag vet de :D

Kanskje du har vært borti en type med mint i seg. :P Jeg har aldri fått den følelsen, og jeg får faktisk gåsehud hver gang jeg pusser tenner pga jeg er så sensitiv på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...