Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

...hva må man oppleve?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et must er å ta gåturen opp på Arthur's Seat, og evt. Salisbury Crags. Nydelig utsikt og natur! Edinburgh Castle er også verdt å få med seg selvsagt. Og en guidet tur ned i Real Mary King's Close (1600talls-bystruktur som i dag ligger begravet under Edinburgh).

God tur, Edinburgh er kjempekoselig! :)

Anonym poster: 080cdba27da837f3d7932dafa4167f39

• Liker 2
Skrevet

Spøkelsesturer?? :D

AnonymBruker
Skrevet

Dra dit når det er Military Tattoo og HMKG er med! Det er et flott show, og garden er utrolig flinke! Veldig imponerendes å se på!

HMKG skal dessverre ikke denne høsten da..Kanskje neste? :)

Anonym poster: 1d10f748dc951e4d4bf1430651e18ef4

AnonymBruker
Skrevet

Edinburgh er en utrolig fin by!

På veien opp mot det slottet er det mange gateselgere som selger originale ting og smykker. Fantastisk utsikt derfra og du kan blant annet besøke det gamle fangehuller (det synes jeg var creepy :fnise: ) og se på gamle smykker og kulturskatter inne i de forskjellige bygningene.

Ellers er det også en del originale butikker der du finner ting du ikke finner andre plasser.

Spøkelseturer reklameres det for overalt. Jeg dro ikke på det, men det er sikkert spennende.

Ellers har byen også et fint naturhistorisk museum, om jeg ikke husker feil. Passer fint for barn.

Anonym poster: e79f94e991d8a2009f9b806c2310d1c5

• Liker 1
Skrevet

Ah! Gleder meg! :)

Skrevet

Får man brukt engelske pund der? Har prøvd å google, men står litt ymse, og at skottene kan være litt sære på dette?

Skrevet

Jeg har vært der flere ganger, og har alltid betalt med engelske pund.

AnonymBruker
Skrevet

Engelske pund fungerer fint. :)

Anonym poster: 080cdba27da837f3d7932dafa4167f39

Skrevet

Å, vi var nettopp i Edinbrugh nå i mai - nydelig by! Anbefaler så absolutt Edinburgh Castle, du kan bruke flere timer der oppe - stort som en liten landsby! Hvis du vil reise litt utenfor byen, så ligger Dunfermline ca 40 minutter med tog, der har de Dunfermline Abby og ruiner av et gammelt kloster. Veldig spennende rundtur!

Det går kontinuerlige guidebusser rundt Edinburgh, og du kan kjøpe en billett som varer 24 timer hvor du kan gå av og på bussene akkurat når det passer deg. Det kan være en fin måte å begynne på, så kan du finne ut hva du ønsker å se mer av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...