Gå til innhold

Bytte fra ppiller til pplaster

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på ppiller (yasmin28) i 7 år nå, og vurderer å bytte til noe annet. Humøret mitt svinger så innmari nærme mensen. Blir irritabel, deprimert, oppblåst osv. Jeg får også ekstreme smerter den dagen jeg har mensen (verre hvis jeg har hoppet over noen ganger). Så har jeg en ukes tid hvor alt er awesome. Kan det fortsatt skyldes ppillene etter så lang tid?

Jeg sliter også med å bli våt, selv om jeg er kåt og har lyst til å ha sex hele tiden. Det er kjempe kjedelig. Jeg vet ikke om det er psykisk fordi jeg var sammen med en for to år siden som jeg ikke tente på. Jeg prøver jo å ikke tenke på det, og allikevel er jeg stort sett helt tørr. Men kan bli våt når jeg bare sitter i timen på skoen, uten å tenke på noe seksuelt. Så er veldig usikker på hva det skyldes. Noen erfaringer med det? Kjempe irriterende. Det kan vel også skyldes pillene selv om jeg har gått på de lenge?

Hva er deres erfaringer med pplaster? Hvis jeg går fra ppillene med endel hormoner til pplaster som skal ha mindre, vil jeg da kunne få de bivirkningene som man kan få når man ikke har gått på et prevensjonsmiddel før? På samme måte, eller er de evt mindre merkbare? Det er vel det jeg lurer mest på.

Anonym poster: 4c06cc91e6f487b960f3dd44442ac1c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med spiral?

Skrevet (endret)

Det står at de ikke anbefaler det til folk som ikke har fått barn. Har ikke prøvd pplaster selv,så vet ikke dessverre.

Endret av lenus91
AnonymBruker
Skrevet

TS her: Liker å bestemme når jeg har mensen selv, det kan man vel ikke med spiralen. Og som skrevet over så er det ikke anbefalt til de som ikke har fått barn, vet ikke hvorfor det men.

Anonym poster: 4c06cc91e6f487b960f3dd44442ac1c4

Gjest C4r1n3
Skrevet

Jeg gikk på p-plaster før, etter å ha brukt loette p-piller 1-2 år (var litt for lette å glemme, så jeg måtte bytte). Det gikk greit det første året, men så begynte jeg å få utslett og sår, kløende hud under plasteret og måtte slutte å bruke det. Hadde røde firkanter i huden i mange måneder etterpå... Jeg merket ikke noe til andre bivirkninger og humøret var stabilt, men hadde fortsatt litt pms da. Prøvde vel å utsette mensen ett par ganger også, det gikk stort sett greit, men første gang endte det opp med at jeg blødde i noen uker i strekk.

Jeg vil tro du fortsatt kan merke bivirkninger, selv om du går fra stor mengde hormoner til mindre, men det er vel best å spørre legen om det. Det fins jo andre metoder da, p-stav f.eks? Eller p-sprøyte. Men de har ikke jeg noen erfaring med siden jeg måtte til en by flere timer unna for å få lagt inn p-stav og jeg ikke ville ha en nål i baken hver 3. mnd :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...