Gå til innhold

Kaste buketten på dagen

Fremhevede innlegg

Skrevet

I likhet med Tari skal jeg legge buketten på min mors grav dagen etter bryllupet. I buketten skal jeg ha hennes yndlingsblomster.

Både gleder meg og gruer meg litt for den stunden. Men jeg skal ha min kjære med, så det blir sikkert er godt minne for oss.

Hadde uansett ikke kastet den da. Hadde nok gitt den til svigermor så hun kunne ha gledet seg over den noen dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På forhånd så hadde jeg tenkt å kaste buketten, men den hadde et tungt "håndtak" i sølvfarget metall, så jeg droppet det. Var redd jeg kunne ha skadet noen alvorlig om de skulle være så uheldig å få den i hodet.

Siden jeg bestemte meg for å beholde den, så leverte jeg den inn igjen i blomsterbutikken dagen etter slik at de kan tørke den for meg. :)

Jeg synes IKKE det er harry å kaste buketten eller strømpebåndet. Tvert imot så synes jeg det kan være med på å live opp våre litt stive bryllupstradisjoner. Det kan godt være litt moro i et bryllup og, ikke bare stivt og strengt....

Skrevet

Den skal ikke kastes.

Vet ikke hva som skjer med den, men jeg vil ikke tørke den heller.

Skrevet

Mente såklart ikke graven til min kjære!!!! :o :o men graven til faren til min kjære....

Skrevet

Den skal ikke kastes, har snakket litt om å sette den i et monter! Men jeg vet ikke helt om jeg gidder..Får se når tiden nærmer seg!

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Jeg synes IKKE det er harry å kaste buketten eller strømpebåndet. Tvert imot så synes jeg det kan være med på å live opp våre litt stive bryllupstradisjoner. Det kan godt være litt moro i et bryllup og, ikke bare stivt og strengt....

Hvis dette er det eneste som liver opp bryllupet, så synes jeg det høres relativt trist ut. Grunnen til at jeg ikke har sansen for å kaste buketten er at jeg synes det er et signal til de ugifte kvinnene i bryllupet om at det er synd på dem som ikke er gift ennå og at de bør gjøre hva de kan for å få tak i buketten, for det å bli gift er liksom det viktigste av alt. Derfor synes jeg at bukettkasting er harry, ikke fordi det er unorsk.

Skrevet

Merkelig tankegang, det der. Jeg ser på det som ren moro og legger ikke noe annet i det.

De gangene jeg har sett det bli gjort så har det bare vært kjempetidig, og de som har vært med på "bukettjakt" har ikke tatt seg selv så høytidlig. De som har fått buketten har vært kjempefornøyd med å ha en vakker bukett til pynt 1 ukes tid.

De som ikke vil være med, trenger jo ikke.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Merkelig tankegang, det der. Jeg ser på det som ren moro og legger ikke noe annet i det.  

De gangene jeg har sett det bli gjort så har det bare vært kjempetidig, og de som har vært med på "bukettjakt" har ikke tatt seg selv så høytidlig. De som har fått buketten har vært kjempefornøyd med å ha en vakker bukett til pynt 1 ukes tid.

De som ikke vil være med, trenger jo ikke.

Jeg har sett ugifte kvinner bli gjetet sammen og mer eller mindre tvunget til å være med på dette. Ikke moro i det hele tatt.

Skrevet

Vi får vel konkludere med at det kan være lurt å se an gjestene litt før man setter i gang med dette.... :ler:

Skrevet

Min bukett skal jeg legge på graven til min lillesøster dagen etter bryllupet. Jeg skal ha meg en liten stund der alene.

Jeg har tenkt å plukke ut en av rosene og få den forgylt, og så skal jeg tørke brudepikebuketten.

Men brudebuketten skal til min elskede lillesøster.

Syns egentlig det er litt kult å kaste bukett, jeg da, bare synd at så mange buketter nå for tiden er så "ukastbare" sånn at de er digre, lange, klumpete eller går lett i stykker.

Skrevet

Jeg kastet min bukett, men fikk den tilbake etterpå så jeg kunne tørke den og ta vare på den :roll::ler:

Skrevet

Jeg gav min til bestemor, og hun la den på grava til bestefar dagen etter. Jeg er så heldig å ha tre av mine besteforeldre i live, så på den måten var den fjerde av mine besteforeldre også med oss på dagen vår. Bestemor ble utrolig rørt.

Skrevet

-- hang min på loftet jeg.. ved siden av mormors og mammas... (ikke er de pene lenger ... men det er jo litt artig da.. å ha dem hengende der på "rad oog rekke"... )

Skrevet

Jeg kommer til aa kaste min!

Det har blitt gjort i de fleste bryllupene jeg har vaert i og er bare kjempe goey!

Jeg tviler paa at tradisjonen stammer fra USA, men uansett ser jeg ikke hvorfor man ikke kan la seg paavirke litt ..

Skrevet

Jeg kastet ikke min bukett. Jeg var litt vanskelig sånn og ville nyte den hjemme så lenge som mulig....

Skrevet

Kasting av brudebukkett er ikke noe for meg.. Jeg ville slett ikke like å bli utsatt for å bli dyttet sammen med andre ugifte kvinner i en flokk for å motta den heller..

I mitt bryllup vil det dessuten bare være en ugift kvinne; min lillesøster.. Så da blir det jo rimelig mengingsløst ;)

Buketten skal tas med hjem til Norge og legges på min bestemors grav. Det er symbolikken i det som er viktig for meg, så jeg kommer kanskje til å måtte tørken den først.. Siden jeg gifter meg i utlandet og dessuten bor langt unna min bestmors grav, så det kan ta en god del uker fra bryllupet til jeg får lagt bukketten min der.

Skrevet

Ikke noe kasting her. Den skal tørkes/bevares på best mulig måte. :)

Skrevet

Tror jeg skal legge min på min farfars grav. Eneste av mine besteforeldre som er død, så nokså enkelt valg. Ikke usannsynlig at jeg tar vare på en blomst eller to da, til meg selv :wink:

Å kaste buketten er sikkert moro, men er redd min blir for lang for slikt :P

Skrevet

Nei, jeg skal ikke kaste min. Mange grunner til det. For det første er den av den lange sorten og den hadde vel blitt litt tungvindt å kaste. For det andre synes jeg ikke noe om det å adoptere skikker fra andre land på filmbølgen. Det blir litt dumt i mine øyne. Dessuten kommer jeg nok til å føle det som trist om den blir ødelagt.

Har ikke bestemt meg helt om hva jeg skal gjøre med den, om jeg skal tørke den, ta ut en rose og forgylle den eller legge den på mormor og morfars grav dagen etter bryllupet. Det kommer litt ann på priser på de forskjellige og sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...