Gå til innhold

Lønn i barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderere sommerjobb i barnehage og lurer på om noen kan gi meg en pekepinn på hva jeg kan forvente i lønn. Jeg er 18 år :-)

Anonym poster: 7e2c286f760c73f19f1ecc15212b105d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sommerjobb i barnehage er nok ikke så lurt, mtp at de fleste barnehager har stengt (minst) tre uker i Juli. Er også ganske vanskelig å få jobb i bhg ettersom veldig mange andre på din alder syns det virker "chill". Jeg tjener rundt 16 000 i mnd. Jobber fast hver dag i bhg i Oslo (:

AnonymBruker
Skrevet

Sommerjobb i barnehage er nok ikke så lurt, mtp at de fleste barnehager har stengt (minst) tre uker i Juli. Er også ganske vanskelig å få jobb i bhg ettersom veldig mange andre på din alder syns det virker "chill". Jeg tjener rundt 16 000 i mnd. Jobber fast hver dag i bhg i Oslo (:

Jeg har en sommerjobb på hånd.. Men vurderer den opp mot andre mulige sommerjobber. Derfor spør jeg. Har erfaring fra å jobbe med barn, men ikke i barnehage, dessuten jobber moren min i (en annen) barnehage. 16000 i måneden blir jo en lønn under 120 kr timen som jeg trodde var tariff... Men uansett, takk for info

Anonym poster: 7e2c286f760c73f19f1ecc15212b105d

Skrevet

Tror ikke det er så vanskelig å få jobb..har fått slengt etter meg 3-4 jobbtilbud om vikarstillinger,og barnehager som ringer i hytt og gevær og maser for de vil ha meg tilbake..Våres bhg har ikke sommerstengt.

Tjener ca 14000 i 80% stilling.

Skrevet

De fleste barnehager har som andre har (som andre har påpekt) stengt store deler av sommeren (typisk 3 uker i juli), og egner seg derfor ofte dårlig som sommerjobb.

Det er ganske hardt arbeid, men også veldig givende.

Jeg jobber ganske lite for tiden, men tjener rundt 9000 i måneden på å jobbe en og en halv uke.

Skrevet

Dere som tjener 16 000 og 14 000 og sånn, det er vel etter skatt?

Jeg har ca 15 000 utbetalt ved full jobb i barnehage. Omtrent 22 000 før skatt. (tror jeg...)

Skrevet

Jeg har ca 15 000 utbetalt ved full jobb i barnehage. Omtrent 22 000 før skatt. (tror jeg...)

ja etter skatt...

Skrevet

Er det mulig.... Hvorfor oppgir folk lønn etter skatt?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Min svigermor jobber 80% i barnehage og tjener mindre enn meg som er ung ufør. Ikke akkurat en jobb å hige etter.

Anonym poster: dbe0da42b3993b95311b8fa8b0432eb3

Skrevet

Japp, det er etter skatt (:

Hvorfor er det så galt?

• Liker 1
Skrevet

Japp, det er etter skatt (:

Hvorfor er det så galt?

Fordi ts er en ung jente som spør hva hun kan regne med å tjene. Mest sannsynlig vil hun måtte betale minimalt med skatt da dette er en sommerjobb noe som antyder at hun er skoleelev. Hva man har etter skatt er svært subjektivt og avhengig av personlige forhold som gjeld , skatteklasse mm. Når man spør hva sannsynlig lønn er, er den mest riktige informasjonen brutto lønn , uten overtid, tillegg mm.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ikke til noen barnehager som holder sommerstengt.

Anonym poster: bb975a95c6599c6d13dd3862141dc9d9

Skrevet

Fordi ts er en ung jente som spør hva hun kan regne med å tjene. Mest sannsynlig vil hun måtte betale minimalt med skatt da dette er en sommerjobb noe som antyder at hun er skoleelev. Hva man har etter skatt er svært subjektivt og avhengig av personlige forhold som gjeld , skatteklasse mm. Når man spør hva sannsynlig lønn er, er den mest riktige informasjonen brutto lønn , uten overtid, tillegg mm.

Åja, det tenkte jeg ikke over (:

Tjener ca 22 000 i mnd.

Jeg kjenner ikke til noen barnehager som holder sommerstengt.

Anonym poster: bb975a95c6599c6d13dd3862141dc9d9

Da kjenner du ikke til mange barnehager.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er idiotisk å oppgi lønn før skatt selvsagt, det er jo det ETTER skatt man faktisk får for jobben. Latterlig at så mange ikke skjønner dette.

Anonym poster: 50ad471880a922ac44ec286aeccecd3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er idiotisk å oppgi lønn før skatt selvsagt, det er jo det ETTER skatt man faktisk får for jobben. Latterlig at så mange ikke skjønner dette.

:fnise:

Anonym poster: ce9532679af4573c9a18121b85640293

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sjokkert :O

Anonym poster: dbe0da42b3993b95311b8fa8b0432eb3

• Liker 1
Skrevet

Hva staten lopper deg for betyr ingenting for en annen. Skattenivået er forskjellig. Man oppgir ikke lønn etter skatt. Enkelt og greit fordi det er usaklig og totalt meningsløst for andre enn deg selv.

• Liker 3
Gjest vimsefrøken
Skrevet

Alle må jo forstå at det alltid er lønn FØR skatt man skal oppgi. Alle og enhver har forskjellig skatt. Noen har mer gjeld enn andre, noen pendler, noen har barn, noen er i skatteklasse 1 pga spes årsaker, noen har frikort.. Rett og slett varierer det veldig hva noen må betale i skatt. Så hvis man oppgir lønn før skatt kan hver enkelt beregne sin lønn, men oppgir man lønn etter skatt så vil det ikke bli nøyaktig det samme som andre eventuelt har utbetalt.

Skrevet

Er det vanlig? Slik er det ikke i min sønns barnehage. Der er det vi foreldre som bestemmer når vi skal ha barnet hjemme i tre uker eller mer, også tar de ansatte ut ferie der det passer best med tanke på når det er færrest barn.

Skrevet

Tjah jeg tjente ca 20000 brutto i mndn, men så har jeg erfaring, i bhg får du betalt etter hvor stor erfaring du har fra før!

Mistet jobben pga nedbemmaning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...