Gå til innhold

noe galt i hodet ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min ble født veldig liten (bare 2000g) men 51 cm lang, altså veldig tynn men på termin.

Etterhvert utviklet han et veldig stort hodet, noe alle kommenterte og la merke til. Jeg tok det flere ganger opp med barnelege, men fikk bare beskjed om at hode målet lå innenfor normalen.

Han har også i perioder skreket veldig mye, og tatt hånden opp til øret som om noe plaget han. Vi tok han med til lege for vi regnet med han hadde ørebetennelse. Men det hadde han altså ikke.

Han har hatt lange perioder der han har vært helt slapp med høy feber. Vi har alltid trodd og fått beskjed om at det er et virus, influensa eller lignende. Men det rare er at han alltid bare er syk en dag, og 100% frisk dagen etter. Disse gangene når han er syk så "faller" han helt vekk og det er vanskelig å få kontakt med han.

Han går også gått rundt med hull i hodet siden har var 1 år ( han faller og slår seg unormalt mye)

Nå som han har blitt eldre (4 år) har han sjelden feber, men han blir ofte bleik og ser plutselig helt tom ut i øynene.

Han sliter med mye sinne og mister totalt kontrollen på seg selv når han blir sint. Sier han prøver å roe seg ned, men at han ikke klarer. Faller i bakken, mister balansen, klarer ikke å gå osv. Ser egentlig ut som at han bare skaper seg, men begynner å bli litt usikker nå på om det kan ligge noe mer bak.

De siste ukene har han også begynt å snakke om at han kjenner noe rart i hodet.

Legene har som sagt alltid avvist oss og sagt at det ikke er noe galt med han. Men nå lurer jeg på om jeg skal forlange noe grundigere undersøkelser ?

Noen som har vært borti noe lignende?

Anonym poster: 031f0e58e32843a725e6ed032b686ade

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uffda, det høres jo virkelig ut som noe ikke er normalt. Tør ikke gjette på hva, om det er fysisk, psykisk og/eller utviklingsmessig. Sikkert lurt å ikke fokusere på det overfor barnet og ikke snakke om det så han hører det (for da er det ikke rart om han selv kjenner ekstra etter og kjenner seg rar, gjør seg til). Men hadde absolutt tatt det på alvor.

Man har rett på en "second opinion" av en annen spesiailist (ref: Spesialisthelsetjenesteloven, lovdata.no). Hadde virkelig kjempet for videre undersøkelser.

Anonym poster: b2f2b59dd218bd56f06cec094ad04d36

Gjest Gjest
Skrevet

To av symptomene får meg til å tenke på epilepsi: Det at han i blant "faller ut" og dere ikke får kontakt med ham, og det at han ofte faller/mister balansen/ikke klarer å gå. Epilepsi kan gi andre utslag enn de "klassiske" anfallene med besvimelser og krampetrekninger. Moren min har epilepsi, og har hatt forskjellige typer anfall til forskjellige tider opp gjennom årene, og begge disse tingene minner om beskrivelser jeg har hørt av anfallene hennes. (Men jeg har aldri selv sett henne eller andre ha et anfall.)

Jeg vet ikke hvordan resten av symptomene hans passer inn. Jeg er ingen lege, så dette er bare løse tanker og synsing. Det kan selvsagt være noe helt annet, eller ingenting i det hele tatt. Hvis det er epilepsi finnes det så vidt jeg vet gode medisiner (det er en grunn til at jeg, i en alder av 40 år, aldri har sett min mor ha anfall). Noen barn vokser også av seg epilepsi når de blir større. Så ikke bli unødig bekymret, men det skader ikke å be legen om en utredning.

Du kan lese mer her:

http://www.nettdokto...ta/epilepsi.php

http://www.nettdokto...lepsianfall.php

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...