AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Hvordan var det? Hvor dro du fra og hvor mye kostet det? Anonym poster: 8c0168b32c297f356c9fced24f152028
Thomasine Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 Ja. Vi reiste fra Barcelona - over til Napoli og Italia - videre til den franske kysten og tilbake til Barcelona. 7 dager - nyydelig!! Kostet i underkant av 5000,- per pers og i tillegg kom fly tur-retur Barcelona. Skal ta en slik tur MED barna en gang - når minsten er blitt i alle fall 7 år! Anbefales, ja!
freddy Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Var på Rødehavscruise i vinterferien, og da er det selvfølgelig (og dessverre) dyrere enn utenom skoleferien. Reiste fra Sharm El Sheikh, og var med på de 3 mest populære utfluktene: Jerusalem, Petra og Kairo. Pris ca. 11 500,-/person. Anbefales på det varmeste!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #4 Skrevet 3. juni 2013 Flere innspill fra cruise? Anonym poster: 8c0168b32c297f356c9fced24f152028
Nybegynner 2009 Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 Vi var på cruise i Karibien. Reiste fra Miami og den vestlige ruten innom Haiti, Jamaica, Mexico og grand cayman. Fantastisk tur!! RCCL er av ypperste klasse spør du meg. Vi var kjempefornøyde. Vi betalte vel ca 10 000 pr pers. Utvendig lugar med balkong. Jeg reiser gjerne med cruise igjen når ungene blir større. Skal du reise i USA så er det best å bruke de norske rederiene (RCCL og NCL), de amerikanske båtene er visst ganske slitte.
Anglofil Skrevet 5. juni 2013 #6 Skrevet 5. juni 2013 Var på cruise i Karibien med Oasis of the Seas i juni i fjor. Elsket det, rett og slett. Selve cruiset kostet 22.000 kr for to, men da betalte vi litt ekstra for å få balkong og lugar høyt i skipet, i tillegg er det også inkludert spabehandlinger, utflukter, drikkepakke osv. Mat er også inkludert i prisen. Var forøvrig innom Haiti, Jamaica og Mexico. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #7 Skrevet 5. juni 2013 Var på cruise i Karibien med Oasis of the Seas i juni i fjor. Elsket det, rett og slett. Selve cruiset kostet 22.000 kr for to, men da betalte vi litt ekstra for å få balkong og lugar høyt i skipet, i tillegg er det også inkludert spabehandlinger, utflukter, drikkepakke osv. Mat er også inkludert i prisen. Var forøvrig innom Haiti, Jamaica og Mexico. Mvh Yvonne Inkl. spabehandlinger, utflukter og drikkepakke? Jeg har kun mat i min "pakke" fra RCC Anonym poster: 8c0168b32c297f356c9fced24f152028
Anglofil Skrevet 5. juni 2013 #8 Skrevet 5. juni 2013 (endret) Inkl. spabehandlinger, utflukter og drikkepakke? Jeg har kun mat i min "pakke" fra RCC Anonym poster: 8c0168b32c297f356c9fced24f152028 Det er helt riktig at det ikke er inkludert i grunnprisen. Derimot kan man bestille og betale for alle disse tingene, som f.eks spabehandlnger og uflukter, på forhånd, og da ble prisen på 22.000 kr. Grunnprisen var på 18.000 kr for lugar med balkong og havutsikt. Mvh Yvonne Endret 5. juni 2013 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #9 Skrevet 5. juni 2013 Det er helt riktig at det ikke er inkludert i grunnprisen. Derimot kan man bestille og betale for alle disse tingene, som f.eks spabehandlnger og uflukter, på forhånd, og da ble prisen på 22.000 kr. Grunnprisen med balkong og havutsikt var 18.000 kr. Mvh Yvonne Så billig! Anonym poster: 8c0168b32c297f356c9fced24f152028
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #10 Skrevet 5. juni 2013 Det er helt riktig at det ikke er inkludert i grunnprisen. Derimot kan man bestille og betale for alle disse tingene, som f.eks spabehandlnger og uflukter, på forhånd, og da ble prisen på 22.000 kr. Grunnprisen var på 18.000 kr for lugar med balkong og havutsikt. Mvh Yvonne Hvor forhåndsbestilte du dette? Link? Anonym poster: 8c0168b32c297f356c9fced24f152028
Anglofil Skrevet 5. juni 2013 #11 Skrevet 5. juni 2013 Så billig! Anonym poster: 8c0168b32c297f356c9fced24f152028 Det ble ikke så dyrt nei, synes jeg. Hvor forhåndsbestilte du dette? Link? Anonym poster: 8c0168b32c297f356c9fced24f152028 Gjorde det inne på rccl.com (evt rccl.no), inne på ens egne sider. F.eks kan man bestille utflukter her. Mvh Yvonne
*Butterfly* Skrevet 6. juni 2013 #12 Skrevet 6. juni 2013 (endret) Reiste på et 4-netters cruise med Carnival til Bahamas i mars. Gikk ombord i Port Canaveral i Florida. Vi var en vennegjeng som betalte 2100 per person, innvendig lugar. Ubegrenset mat og drikke (ikke alkohol) inkludert. Båten var litt gammel og slitt, men vi forventet ikke noe mer. Det var mye aktiviteter og ting som skjedde ombord, så det var en veldig fin tur. Gikk i land i Freeport og Nassau, flotte steder. Endret 6. juni 2013 av *Butterfly*
Gjest boblebrus Skrevet 6. juni 2013 #13 Skrevet 6. juni 2013 Det er over 10 år siden jeg var på cruise i middelhavet i forbindelse med mammas bursdag, og min morfar spanderte (så hvor mye det kostet vet jeg ikke ). Men det var en veldig fin opplevelse, selv om selve skipet var noe slitt og gammelt. Helt utrolig service fra personalet, god mat m.m. Vi reiste fra Mallorca, og var innom Malta, Sicilia, Korsika, og Napoli før retur til Mallorca igjen. 7 dager, fikk sett og opplevd masse. Kan anbefales! Selv drømmer jeg om å dra på cruise i Karibia, frister veldig
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #14 Skrevet 6. juni 2013 Vi var ei uke på cruise med Norwegian Epic i middelhavet, med utreise fra Barcelona. Kombinerte det med en langweekend i Barcelona. Selve skipet var fantastisk flott, mye bra show, bra barnepass, spa-avdeling og mange restautanter. Vi hadde utvendig lugar, med balkong. Cruise er ikke helt min ferieform. Det var greit å oppleve Piza, Napoli og Pompeii, men jeg likte ikke å gå i flokk. Mye folk og litt stress. Det jeg ikke likte med båten var de dagene det var sjødager så var det utrolig fullt på soldekkene, lå som sild i tønne, med maks 10cm mellom hver solseng. Bassengene var ganske små, så ikke noe vits å bade. Servicen om bord var helt super, og veldig bra utvalg av restauranter og barer! Anonym poster: 511397c87ba2d4f45b645802081e9dc2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #15 Skrevet 6. juni 2013 Jeg reiste i middelhavet i 8 dager, med Splendour of the seas. Det er et eldre skip, men det var likevel utrolig flott! Stort tilbud av aktiviteter og bespisning, og de ansatte er så utrolig hyggelige og serviceminded! Beste ferien ever. Det er så utrolig greit å kunne besøke hele 7 ulike plasser på en tur. Fikk sett mye av Hellas, Athen, Olympia, Corfu, også Split med shopping. Vi dro fra Venezia, og reisearrangøren vår insisterte på at vi skulle ligge 2 netter i et koselig italiensk hotell ved kanalen før vi dro. Det angrer vi ikke på, selv om det ble 5000 dyrere per pers. Vi bestilte ganske tett innpå turen, og da kan man enten få veldig mye for pengene, eller veldig lite. Vi fikk lite, det var 3 utvendige lugarer igjen, og det kostet hele 4000 mer per person for å få et skarve vindu. Vi var også ganske langt nede i båten, lite utsikt. Men vi var aldri på rommet uansett, bare når vi ble sjøsyke. Da var det greit med RCCL-tv som kjørte Sex and the city maraton for jentene, og noe action for guttene. Vi betalte vel i overkant av 110 000 kr for 6 personer, inkl. frokostbuffet, lunsjbuffet og 3-retters middag hver dag. Ellers kjøpte vi all mat selv, men de hadde selvforsyning av pizza hele døgnet som du bare kunne forsyne deg av. Man kunne også få mat bragt til rommet hele døgnet uten å betale noe, det kom godt med når jeg var syk. Veldig verdt det, vi skal absolutt dra på tur igjen. Neste gang skal vi ikke bruke en reisearrangør, de tok seg godt betalt. Siden vi kombinerte egen tur med RCCL var det greit å ha noen som kunne hjelpe oss hvis det skjedde noe uforutsett og vi ikke rakk båten f.eks. Vi reiste i oktober-ish, og det var litt kaldt i middelhavet da. Møtte også på en enorm storm som gjorde at vi ble slengt frem og tilbake, og bordet under middagen skled også. Haha. Anonym poster: 74cba8c2bd223aa27e9e8d82203c7769
caroprins Skrevet 6. juni 2013 #16 Skrevet 6. juni 2013 Har vært på 3 cruise og skal snart på nummer 4. En gang med Voyager of the seas fra Barcelona en uke. Besøkte da Napoli, Roma, Firenze, Villa France og Marseille. En gang med Indipendence of the seas 2 uker. Besøkte da Gibraltar, Lisboa, Cannes, Barcelona, Vigo,Mallorca og Allicante. En gang med Norwegian Gem fra New York i en uke. Besøkte da Florida, og Bahamas. Skulle også vært innom rederiets egen øy men kunne ikke på grunn av høy sjø. Skal snart på en 2 ukers tur fra Oslo med Costa Luminosa. Denne turen besøker København, Stockholm, Helsinki, Tallin, St. petersburg, Stavanger, Bergen og Geiranger. Priser har vært forskjellig avhenging av årstid, selskap og lengde på cruise. Vi har alltid oppgradert til Balconglugar. Selv trives jeg veldig med å dra på cruise da det er en enkel og behagelig måte å få sett mye på kort tid og det er deilig at alt er tilrettelagt slik at jeg ikke behøver å styre med så mye selv. Selv drar vi alltid på de faste utfluktene og personlig så trives jeg bra i flokk og har blitt kjent med mange andre medpassasjerer på disse utfluktene. Liker man cruise og følger med på finn.no cruise så kan man komme over mange gode tilbud. Den siste turen fra oslo i 14 dager booket jeg i julehelgen og da var det salg. Grunnprisen på den i 14 dager med all mat var da 7080 kroner pr.pers. Ikke galt det for et flytende hotell all inclusive. I dag så jeg samme turen kostet 19000 pr pers. Billigste alternativ.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #17 Skrevet 6. juni 2013 Så at en planlagt utflukt (om man bestiller på rcc sine sider) Koster rundt 1000 kr for to stk. Hvis man da skal innom 6-7 steder, blir det mange tusenlapper for utflukter.. Visste ikke at dette var så dyrt. Man får heller gå å kikke i byene selv tror jeg. Har ikke råd til 7.000 kr ekstra!! Anonym poster: 8c0168b32c297f356c9fced24f152028
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå