Gå til innhold

To jenter til Hellas

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye penger burde holde å ta med da? Målet vårt er først og fremst å tææne og bli brune og ta det helt med ro. Men vi vil også gå ut et par kvelder og ta noen drinker og bare kose oss. Og så selvfølgelig spise middag på restaurant. Kanskje lunsj også.

Vi har ikke kjempemye penger, og har tenkt å holde hele reisen ganske billig og enkelt. Vi har også tenkt å ta med knekkebrød og nudler hjemmefra, sparer vel litt penger på det å. Vi har snakket om å ta med ca. 3000 kr hver. Holder det?

Anonym poster: 5b0ac247a29ffa69b63c890cc72b9aa0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det skal nok holde:)

Anonym poster: eeda942a4b1ca77904bb3a8a0359e221

AnonymBruker
Skrevet

Håper det :) Vil ikke måtte avlyse en eller to kvelder fordi vi ikke hadde med penger nok... ødelegger moroa litt!!

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvor lang ferie snakker vi? Jeg pleiere regne et sted mellom 500 og 1000 pr dag. For 500/dag kan jeg spise middag ute og drikke noen drinker pr kveld mens for 1000/dag kan lunsj og shopping også inngå.

Maten - inkludert knekkebrød og nudler - er billigere i Hellas enn her. Skal dere dra med Ving er det ganske ramm vektbegrensning, så alt dere tar med dere herfra vil bety mindre av annet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om en uke, 7 dager. Vi skal bare ta med oss bikini og noen lette sommklær og to-tre par sko. INgen av oss er noen moteløver som må ha med to store bager klær for en uke. Og vi har ikke tenkt å shoppe egentlig. kanskje vi finner en-to ting som vi kjøper, men ikke noe vi har planlagt.

Jeg vil heller ta med litt for mye enn litt for lite. 500/1000 kr pr dag virker jo mye... eller 500 er jo greit da, da holder det jo akkurat. Kanskje vi får frista oss noen gratis drinker ogås. Er vel bare å flørte litt hah. Fungerte supert på meg sist jeg var i tyrkia ;) Vet ikke åssen det er i hellas da men...

Jeg har bursdag neon dage rfør vi drar og har sagt at jeg ønsker meg sydenpenger, så håper jeg får litt der også. Får prøve å ta med meg 3500 kr eller noe da.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg pleier å ha med meg en koffert til syden.

Ving har vektgrense på 20 kg inkludert max 5 kg håndbagajse. Jeg pleier å ha med meg 2-3 par sko, en t-skjorte eller topp til hver dag, to til tre skjortser, badetøy, badehåndkle, strandlaken, bag til å ha på stranden og håndveske. I tillegg kommer tøy til å gå ut med om kvelden. På tross av at jeg heller ikke er noen moteløve og prøver å pakke slik at jeg kan bruke plaggene sammen uansett hvordan jeg mikser og trikser så er 20 kg i knappeste laget og har medført at slike ting som føner og kamera har blitt igjen hjemme. I tillegg har jeg kjøpt sjampo og såpe der nede og brukt minitannkrem.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, eller koffert da. Vil også ha med koffert, enklere!

Skal droppe føner, men ta med meg kamera. Vil jo ta noen bilder der nede! Minitannkrem er smart ja!

Kofferten min vil vel ikke veie hele 20 kg.. det hørtes mye ut :P Satser på 10 kg! Eller kanskje 12. Hehe.

Gjest Blondie65
Skrevet

Husk at håndbagajse er inkludert i de 20 kg.

Jeg pakker lett og likevel har jeg problemer med å holde meg innenfor grensen.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at håndbagajse er inkludert i de 20 kg.

Jeg pakker lett og likevel har jeg problemer med å holde meg innenfor grensen.

Den kan kanskje lønne seg å invistere i nyere og lettere koffert for deg, Blondie. :) Bare en tips fordi jeg selv nylig oppdaget at min gammel koffert veier tom nesten 8 kilo, mens samboers helt nye koffert veier bare 4!

Vi kom nettopp fra ferie selv, og jeg har fått med med 4 vinflasker i kofferten, og allikevel hold meg under 15 kilo. :)

Anonym poster: 91bc80192395026dc62ad1de05e23426

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har nyere koffert og den veier under 4 kg.

Jeg vedder på at "vi" betyr to personer som deler på et kamera og hårføner, tankrem, solkrem og et par andre ting? Jeg har aldri hatt problemer med vektgrensen når jeg reiser sammen med noen der man deler på å ta med de tunge tingene.

Det går akkurat såvidt for en ukes ferie.

Det gikk ikke med 14 dagers ferie, så i år blir det ikke Ving med sin latterlige vektbegrensning,

Skrevet

Jeg skal også til Hellas (Kreta), på torsdag! Har omtrent samme budsjett som dere, og om dere går på supermarkedet og kjøper mat i stedet for å spise på restaurant hver kveld, så går det nok helt fint. Det er litt begrenset hva man bruker penger på, på ferie, iallfall for min del. Det blir for det meste... tja, solkrem. Gå i stedet for å ta taxi, ha med gode sko. Husk å drikk masse vann!

Hvor på Hellas skal dere? Er noen steder det er billigere/dyrere enn andre steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...