Gjest Ts Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Klarte å slå hodet mitt på fylla i går.. Ca 3-4 timer etter dette fikk jeg sinnsyke hodesmerter. Aldri hatt så vondt i hele mitt liv, skalv over hele kroppen, kasta opp og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. En gang jeg bare kollapsa ned på gulvet. Og da hadde jeg ikke drukket alkohol på minst 5 timer. Legevakta kunne ikke ta meg imot før tre timer senere og innen da var smertene gått bort. Nå har jeg smerter i bakhodet og fra nakken og litt nedover ryggraden. Ringte legevakta, men de hadde helt fullbooka. Fikk beskjed om å ta en paracet hvis det blir verre.. Kan det være alvorlig eller bare en hjernerystelse? Er det nødvendig å sjekkes? Har hatt hjernerystelse før, men aldri opplevd så store smerter..
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 Traume mot hodet skal alltid sjekkes. Jeg ville dratt ned på legevakten nå. Du burde heller ikke være alene og bør vekkes regelmessig om natten. Anonym poster: c8831e7819011e69d1dbbe606cb1b693
Gjest Ts Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Traume mot hodet skal alltid sjekkes. Jeg ville dratt ned på legevakten nå. Du burde heller ikke være alene og bør vekkes regelmessig om natten. Anonym poster: c8831e7819011e69d1dbbe606cb1b693 Men de hadde ikke tid til å se på meg.. Nå føler jeg meg bare helt rar
Gjest ano Skrevet 20. mai 2013 #4 Skrevet 20. mai 2013 Ja det burde du! Det kan være farlig. Hadde bare dratt dit selv om du ikke fikk time.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #5 Skrevet 20. mai 2013 Høres ut som hjernerystelse. Synes du burde sjekke det pga smertene og at du kastet opp og hadde illebefinnende. Dustelegevakt som bare avviser hodesmerter på den måten. Anonym poster: bd91ab8280be190a5bb7837e80833441
Gjest bustyvel Skrevet 20. mai 2013 #6 Skrevet 20. mai 2013 Hvis du var veldig full kan jo det gjøre smertene verre, selv om det er ufarlig. Jeg falt av hest i fjor, og slo hodet mitt noe dugelig. Brukte hjelm, hadde ikke vondt - men ble likevel hausa til sykehuset i full fart og sjekket med CT og alt det der. De sa at slag mot hodet skal man ikke tulle med.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #7 Skrevet 20. mai 2013 JA, du bør dra. Du må ta CT og få utelukket verre ting og få konstatert det om det er hjernerystelse. Hjernerystelse kan også være alvorlig, og du kan slite med ettervirkninger av det lenge hvis du ikke tar det rolig. Ring legevakta igjen og insister på å få komme. Anonym poster: 0a6dd6bd763d73f9e12b46cfb0c22217
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #8 Skrevet 21. mai 2013 TS her.. I går ble ryggen bare verre og verre. Fra bakhodet, ned nakken, skuldrene og helt ned til korsryggen. Alt var helt stivt, følte meg som en stokk. Kan det ha noe med slaget i hodet å gjøre? Ringte legevakt i går kveld (i en annen by), de sa jeg skulle ta en paracet og ringe igjen hvis det ikke ga seg.. Hadde fortsatt vondt da jeg la meg, men gadd ikke mase mer. Fortsatt vond og stiv på samme område i dag. Hva kan dette være? Anonym poster: 53b5b795188ef3871d6cb3209c68000b
Gjest Rosetorne Skrevet 21. mai 2013 #10 Skrevet 21. mai 2013 Ikke ring dem, bare dra dit og si du føler deg kjempedårlig.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #11 Skrevet 21. mai 2013 Men kjære vene, kom deg til legevakt! TS Det som er, nærmeste legevakt er en halvtimes kjøretur unna. Har ingen til å kjøre heller, må isåfall ta buss. Ikke har jeg penger til det heller egentlig, så må liksom vurdere om det er verdt det. kan jo ringe å høre en gang til? De tre forrige gangene har det tydeligvis ikke vært alvorlig nok. Smertene i ryggen er ganske ubehagelige, men jeg overlever.. Anonym poster: 53b5b795188ef3871d6cb3209c68000b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #12 Skrevet 21. mai 2013 Ts her, igjen Avfeid hos legevakta igjen.. Anonym poster: 53b5b795188ef3871d6cb3209c68000b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #13 Skrevet 21. mai 2013 Gå til fastlegen din, da Ring så fort de åpner, så får du kanskje hastetime. Anonym poster: 0a6dd6bd763d73f9e12b46cfb0c22217 1
Uglen Skrevet 21. mai 2013 #14 Skrevet 21. mai 2013 Men du ringte til legevakta? På legevakta har de alltid stor pågang, og prøver ofte å få folk til å "se det litt an", dersom det ikke er akutt. Og de regner vel med at en som ringer fremfor å møte opp direkte ikke har noen stor krise på gang. Så hvis du vil bli tatt på alvor er det best å møte opp. Og traumer mot hodet skal alltid sjekkes - bedre en gang for mye enn en gang for lite. Har du ingen som kan kjøre deg i morgen? Famile, venner, naboer? De fleste stiller opp i en sånn situasjon, vet du..
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2013 #16 Skrevet 21. mai 2013 Ta taxi! Om en knapt har råd til buss, så er taxi neppe et alternativ.
Neket Skrevet 22. mai 2013 #17 Skrevet 22. mai 2013 Stivhet i hals og nakke er helt normalt etter å ha dunket hodet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå