Gå til innhold

Cerazette - blødninger

Fremhevede innlegg

Gjest Anita
Skrevet

Jeg har nå gått på cerazette i 2 måneder. Jeg har hatt små blødninger omtrent hver dag, noe jeg har blitt fortalt er normalt de første 3 mnd. Men vanlig mensen har uteblitt. Er dette normalt eller burde jeg oppsøke lege?

Jeg har ikke hatt sex ila denne perioden, så jeg mistenker ikke noe sånt. Syns allikevel at det er litt snodig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på cerazette i over 1 og 1\2 år og har ikke hatt blødninger i det hele tatt.

Anonym poster: b5260a8e9c13a122c06f9a36d41b9aaf

Gjest Anita
Skrevet

Jeg er ikke så bekymret for små blødningene ettersom jeg fikk forklart at det er normalt de første 3 mnd. Men det at jeg ikke har hatt mensen stresser meg.

Anonym: har du hatt vanlig menstruasjon mens du har gått på Cerazette?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror det er normalt. Jeg fikk ikke noen blødninger den første måneden, men den andre måneden fikk jeg småblødninger. Og så to måneder uten mensen/blødninger, så litt blødninger igjen, og så tre måneder uten mensen før det plutselig ble en del blødning/vanlig mensen om hverandre i tre måneder... Så er mye opp og ned med cerazette. Så tror ikke dumbør bekymre deg :)

Skrevet

Men hvordan gjør dere det med sex når det blir så mye surr med blødninger?

Gjest halebein
Skrevet

Var det samme med meg! Forferdelig irriterende! Og det verste er at nå, 4 år etter har jeg fremdeles mensen/blødninger to ganger i mnd. Ødela hele syklusen min.

Gjest halebein
Skrevet

Må legge til at jeg sluttet etter 7 mnd på dem, og brukte ingen prevensjon etter det. Har ikke brukt siden, og kommer aldri til å gjøre det igjen.

Gjest Gjest
Skrevet

Til gjest_ikp:

Det blir ikke sex.. Stakkars samboeren min :( Men tenker å bytte snart, for jeg er rimelig lei disse blødninger som kommer og går, og til tider varer i uker av gangen!

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg har ikke hatt vanlig mens i løpet av de to årene jeg har gått på Cerazette men jeg har hatt noen få småblødninger. Disse småblødningene har kommet veldig sporadisk og noen ganger etter sex men har aldri vært så store eller plagsomme at det har hindret verken sexlivet eller andre deler av livet. Bare bittesmå blødninger eller farget utflod som varer maks et par dager. Jeg trenger ikke noe mer enn truseinnlegg mens det står på.

Cerazette er kjent for å lage mye krøll i blødningemønsteret så du trenger ikke løpe til legen med mindre det blir veldig ille og/eller du ønsker å bytte prevensjonsmiddel.

Gjest Rosetorne
Skrevet

Høres ut som det finnes bedre alternativer enn Cerazette dersom man må blø til og fra i månedsvis/årevis. Det er wikkert fordi det skal være minst mulig hormoner, men det hjelper jo ikke om man har blødninger konstant...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så bekymret for små blødningene ettersom jeg fikk forklart at det er normalt de første 3 mnd. Men det at jeg ikke har hatt mensen stresser meg.

Anonym: har du hatt vanlig menstruasjon mens du har gått på Cerazette?

Har ikke hatt mensen nei.. Ingen verdens ting :)

Anonym poster: b5260a8e9c13a122c06f9a36d41b9aaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...