AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #1 Skrevet 19. mai 2013 Logger meg inn på facebook og biter meg merke i et bilde lagt ut av ei tidligere lubben, men søt jente, hun har nå etter all sannsynlighet gått ned i vekt. Dette må føles bra for henne om hun har hatt komplekser for det, noe en kan anta slik verden har blitt. "Alle" synes å være lei dette kroppshysteriet og vil ta avstand fra dette, samme gjør div. reklame som dove osv. Men jeg kjenner en slags irritasjon over alt dette. For denne jenta har ikke fått så mange kommentarer på hvor fantastisk flott hun er før nå (på bilder på facebook), og enda flere x100 som liker. Dette må komme med en bismak for henne og andre om "hvorfor er jeg bra nok nå når jeg har gått ned x-antall kilo". De som kommenterer er jo da med på å opprettholde dette kroppsfokuset ved å hylle disse som går mye ned i vekt. Man kan anta at denne jenten føler presset om at hun "bare er bra nok" når hun er slank konta lubben. Og vil følgelig jobbe hardt for å opprettholde denne kroppen som alle ser ut til å hylle. Før dere kommer med *du er bare sjalu* osv. så bare les og tenker over hva jeg skriver da dette ikke har noe med det å gjøre. Vi alle er med å oppretteholde dette vanvittige kroppshysteriet selv ved våre liker og kommentarer på bilder på noe så uskyldig som facebook. Om denne jenten går opp i vekt etterhvert vil hun sannsynligvis ikke være så tilfreds med seg selv siden mennesker rundt henne har fortalt henne hvordan hun bør se ut, enda hun er fin akkurat som hun er. Man kan ikke bare skylde på reklamer, tv og blader. Anonym poster: dff4784b064627995307f0ebcbc51369 2
Archeress Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 Dette er holdninger som gjennomsyrer hele samfunnet, så det er vanskelig å finne noe entydig å skylde på. Selvfølgelig har blant annen reklame- og magasinbransjen sin del av skylda, siden de tjener gode penger på at folk er misfornøyde. Det mest skremmende er at det aldri blir bra nok. Hvis du ikke er tynn, må du bli det. Hvis du er tynn, må du bli trent. Kjøp medlemsskap på Elixia i dag. Og hvis du er tynn og trent, så er det sikkert noe feil med ansiktet ditt som du kan operere. Og hvis du er både tynn, veltrent OG pen, så burde du i hvert fall bli redd, for det kommer ikke til å vare, må vite. Ta litt forebyggende botox i dag.... Samtidig er det viktig at enkeltmennesker tar avsvar for sine egne holdninger, spesielt hvis de har barn og ungdommer i huset. Det er ikke lett, men man må bare prøve. Alle mennesker er gode nok, uansett hvordan de ser ut. Og hvis venninna på facebook har gått ned 20 kilo, er det flott for henne, men det er også viktig å spørre seg selv hvorfor man vil gå ned de kiloene. Er det for å få en sunnere, friskere kropp, eller er det for å tekkes idealet? I det første tilfellet er det bra, i det andre ville jeg vært litt mer skeptisk. Nei, folk som trives med seg selv er fine. Hysteri er uattraktivt. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Det er bedre å hylle noen for å være sunn og slank, istedenfor å være lubben/feit og usunn. Anonym poster: a6e9e7378bef9517da2807866506b1e3
Kjempeliten Skrevet 20. mai 2013 #4 Skrevet 20. mai 2013 Vel, om hun opprettholder kostholdet og livsstilen sin som hun begynte med da hun gikk ned i vekt, så er jo det bare bra! (Såfremt hun ikke overdriver da) Og da syns jeg ikke det er dumt av andre å fortsette å motivere henne. Man burde jo motsatt ikke motivere mennesker til å ha en usunn livsstil. Men når det er sagt, så er det jo viktig å gi komplimenter til all slags type mennesker og.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå