Gå til innhold

Smerter i underlivet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk plutselig skjærende smerter i høyresiden av magen, eller der eggstokken er da. Så hadde jeg vondt i hele underlivet, veldig skjærende smerter. Klarte nesten ikke å reise meg for å gå å legge meg på sofaen. Det er fortsatt smerter, men mest ubehag. Det er på ett punkt på høyresiden. er ikke så mye andre plasser i underlivet lengere, men mest på det punktet på den siden. Når jeg ler, hoster eller rører på meg gjør det vondt. Da kommer det smerter. Hvis jeg sitter stille eller ligger kan jeg kjende et stikk nå og da, og ubehag ellers. I sta kjentes det plutselig ut som at noe sprakk liksom også... vet ikke jeg..

Hva kan dette være? Har hatt skjærende smerter i underlivet nå og da i over ett år, men det er smerter som kommer kanskje en gang hver andre uke og varer noen minutter. Men denne smerten/ubehaget har vart over en time nå.

Anonym poster: 73563996a15a6d41a3e4e308018ddf85

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Fikk plutselig skjærende smerter i høyresiden av magen, eller der eggstokken er da. Så hadde jeg vondt i hele underlivet, veldig skjærende smerter. Klarte nesten ikke å reise meg for å gå å legge meg på sofaen. Det er fortsatt smerter, men mest ubehag. Det er på ett punkt på høyresiden. er ikke så mye andre plasser i underlivet lengere, men mest på det punktet på den siden. Når jeg ler, hoster eller rører på meg gjør det vondt. Da kommer det smerter. Hvis jeg sitter stille eller ligger kan jeg kjende et stikk nå og da, og ubehag ellers. I sta kjentes det plutselig ut som at noe sprakk liksom også... vet ikke jeg..

Hva kan dette være? Har hatt skjærende smerter i underlivet nå og da i over ett år, men det er smerter som kommer kanskje en gang hver andre uke og varer noen minutter. Men denne smerten/ubehaget har vart over en time nå.

Jeg mener ikke å være kald og uempatisk, men hvorfor i all verden har du ikke gått til legen og bedt om å få henvisning til sykehus for utredning? Du har hatt smerter i over et år, skriver du. Du kunne reise til legevakten i kveld også, vet du. Jeg hadde det på lignende måte. Det viste seg å være sprukken blindtarm og perforert bukhinne. Slike smerter skal man ta alvorlig. Ikke vent lenger, reis til legevakten nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ikke å være kald og uempatisk, men hvorfor i all verden har du ikke gått til legen og bedt om å få henvisning til sykehus for utredning? Du har hatt smerter i over et år, skriver du. Du kunne reise til legevakten i kveld også, vet du. Jeg hadde det på lignende måte. Det viste seg å være sprukken blindtarm og perforert bukhinne. Slike smerter skal man ta alvorlig. Ikke vent lenger, reis til legevakten nå.

Jeg sa det til legen men hun gjorde ingenting.

Gjest erika
Skrevet

Cyste på eggstokken som har sprukket?

Skrevet

Dette har jeg også opplevd TS! :klem:

Jeg gikk til gynekolog etter henvisning fra legen som ikke fant noe galt - jeg slet med slike smerter i over et halvt år. Jeg var livredd for at noe skulle være galt med eggstokkene, ikke minst!

Det viste seg at det ikke var noe farlig på den fronten, og jeg ble testet for kjønnssykdommer selv om sjansen var minimal.

Det som i grunn ble konklusjonen, var at man har muskler der nede. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men disse smertene kom og gikk rimelig uregelmessig, men jeg tror de i de fleste tilfeller dukket opp etter trening.

Trener du mye? :) Hvis vi hadde sex mye i en periode, merket jeg det også godt. Og hvis jeg stresset. Tenk litt gjennom når du har vondt - når er det disse smertene er verst.

Jeg kan forøvrig si at det kommer til å forsvinne etter hvert :) Det tar nok litt tid, men når du slutter å bekymre deg for det, går det raskere.

Derfor er det nok best å bestille en time hos gynekolog og få avklart det, for sikkerhets skyld.

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde forresten også at det var cyste jeg hadde på eggstokken, og det kan selvfølgelig være et tilfelle for deg, selv om det ikke var det hos meg - derfor er det som sagt lurt å dra til gynekolog uansett, selv om cyster stort sett forsvinner av seg selv og sjelden er farlige :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er cyster på eggstokkene farlig?

Gjest Rosetorne
Skrevet (endret)

Bytt lege, eller gå til henne igjen og si at du blir nødt til å bytte om hun ikke tar deg på alvor.

Endret av Rosetorne
AnonymBruker
Skrevet

TS: Vil bare si at jeg har helseangst så da blir jeg ekstra redd og tror jeg skal dø eller noe med en gang.

Gjest Eurodice
Skrevet

TS: Vil bare si at jeg har helseangst så da blir jeg ekstra redd og tror jeg skal dø eller noe med en gang.

Hvordan går det med deg? Oppsøkte du legevakten? Ingen på KG kan hjelpe deg med plagene dine, vet du. Så hvis du vil det skal skje noe, må du overvinne angsten og komme deg til legen.

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde noe lignende, viste seg å være ufarlige cyster. Takler du GU, så er det fort gjort egentlig. Jeg sliter ennå med etterdønningene av selve undersøkelsen, men det er på sett og vis greit å vite at det ikke er i ferd med å ta livet av meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...