Gå til innhold

Deprimert om sommeren

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å bli deprimert om vinteren og i mørketida har jeg inntrykk av at er relativt vanlig, men jeg har en tendens til å bli det om våre/sommeren, er det andre som har det sånn?

Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men når det blir lysere ute, så kjenner jeg meg mye mer mislykket, jeg kjenner meg mer ensom osv. Og det er så slitsomt at det er forventet at jeg skal være glad og sosial. Jeg har en tendens til å isolere meg mer om sommeren.

Hvorfor er det sånn mon tro...?

Anonym poster: eff23487a2dc855efb53ae372253e576

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk mere vanlig enn man skulle tro, i følge min tidligere psykolog.

Det kan ha noe med at alle skal liksom være så fordømt ''happy og yr'' når det er vår og sommer, ikke rart man føler seg utenfor om man ikke i samme modus.

Anonym poster: 4dcc27e7cce87ffd67950c1ecfadd16b

AnonymBruker
Skrevet

Dessuten er det enklere å gjemme seg bort og skjule seg når det er vinter og kaldt, under store klær eller innenfor husets fire vegger.

Anonym poster: 4dcc27e7cce87ffd67950c1ecfadd16b

• Liker 1
Gjest Snyltefluen
Skrevet

Jeg føler meg ikke ensom og mislykket, for meg er det bare så forferdelig trist når dagene blir lange og lyse og det blir varmere ute. Det blir litt bedre om jeg har mulighet for å snu døgnet, så jeg kan være våken og gå ut når det er mørkt ute, men høsten kan ikke komme fort nok, spør du meg.

Skrevet

jeg er også et høstmenneske, og synes fort at ting blir litt vanskelig om sommeren. Det er kanskje som du sier, at om våren er det forventet at man skal være glad og lykkelig, og da blir det ekstra vondt når man ikke er det. Er man ensom fra før av, kjenner man gjerne seg enda mer ensom om sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg også ganske ivar-ballong om sommeren =/

Alle snakker om at sommeren er den beste tida på året, og hvert år bygger jeg bye forventninger for sommeren. Jeg tenker mange fester og sosiale sammenkomster med gode venner, kanskje en liten ferietur, og kanskje en sommerflørt.

Men nei.. hvert år sitter jeg alene og kjeder meg. Alle venner er på ferie med familien sin eller andre venner, eller så jobber de.

Fuck that shit! Skal søren tutelyse flytte langt vekk snart!

Anonym poster: 2367a930b98a7a04383a75aa544df965

AnonymBruker
Skrevet

jeg sliter også på sommeren -summertime sadness ... det er så varmt og jævlig og alle er så glade for det. mens jeg bare synes det er så forferdelig...

Anonym poster: cfc915413fd99905f163c64da1d0582c

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg også ganske ivar-ballong om sommeren =/

Alle snakker om at sommeren er den beste tida på året, og hvert år bygger jeg bye forventninger for sommeren. Jeg tenker mange fester og sosiale sammenkomster med gode venner, kanskje en liten ferietur, og kanskje en sommerflørt.

Men nei.. hvert år sitter jeg alene og kjeder meg. Alle venner er på ferie med familien sin eller andre venner, eller så jobber de.

Fuck that shit! Skal søren tutelyse flytte langt vekk snart!

Glemte å nevne at varmen plager meg og at jeg liker ikke krypdyr.

FUUUUCK that shit oh yeah

AnonymBruker
Skrevet

Ja, nå når sommeren er her vil jeg bare gjemme meg i kjølige rom, jeg isolerer meg, er mye mindre sosial. Det er rart, selv om jeg har slitt med depresjon på vinteren også, så føles den mye verre om sommeren. Jeg føler meg mye mer glad om vinteren. Jeg sliter også en del med selvbildet, og jeg liker å gjemme meg/være usynlig, det er mye mer vanskelig om sommeren, jeg føler meg teit som sitter fullt påkledd når det er 26 varmegrader ute, svetter som en gris, men jeg tør ikke vise kroppen min. Det er mye lettere om vinteren...

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, nå når sommeren er her vil jeg bare gjemme meg i kjølige rom, jeg isolerer meg, er mye mindre sosial. Det er rart, selv om jeg har slitt med depresjon på vinteren også, så føles den mye verre om sommeren. Jeg føler meg mye mer glad om vinteren. Jeg sliter også en del med selvbildet, og jeg liker å gjemme meg/være usynlig, det er mye mer vanskelig om sommeren, jeg føler meg teit som sitter fullt påkledd når det er 26 varmegrader ute, svetter som en gris, men jeg tør ikke vise kroppen min. Det er mye lettere om vinteren...

Kjenner til problemet! Føler alltid at folk stirrer på meg, og tenker at jeg er stygg/feit osv... Det ligger nok mest i eget hode, og de glaner jo ikke akkurat mindre om man fullt påkledd når det er varmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...